Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Obecné principy obchodní činnosti

Obecné principy obchodní činnosti

Kategorie: Management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu, Hradec Králové III

Charakteristika: Práce nejprve definuje a vymezuje pojem marketingu. Poté se podrobně zabývá managementem marketingové činnosti, poprodejními akcemi a personalistikou, jako klíčovými činnostmi vedoucími k úspěšnému podnikání.

Obsah

1.
Marketing - v předstihu předvídat možné informační potřeby a služby pro zákazníka
1.1
Současný marketing
1.2
Rozdíl mezi prodejní a marketingovou koncepcí
2.
Management marketingové činnosti
2.1
Marketingový plán
2.2
Všeobecná strategie
2.3
Taktický marketingový plán
2.4
Odhad výsledků
2.5
Posouzení výrobku
2.6
Cenová strategie
2.7
Rozpočty tržeb a nákladů
2.8
Zodpovědnost, sledování výsledků, korekce
2.9
Nejdůležitější zákazníci, plány segmentů trhu
2.10
Zpětná vazba trhu
2.11
Technika prodeje
2.12
Propagace
3.
Poprodejní akce
3.1
Servis
3.2
Modifikace výrobku
3.3
Sledování platebních podmínek
3.4
Poprodejní kontakty
4.
Personalistika - najít na místa vhodné lidi
4.1
Výběr personálu pro prodej
4.2
Hodnocení výkonu
4.3
Školení, odborný růst

Úryvek

“4) Personalistika - najít na místa vhodné lidi
Osobní oddělení ve starém pojetí se staralo jen o mechanismus přijímání a propouštění lidí. Mělo by být nahrazeno oddělením pro lidské zdroje. Určovat popisy práce a klasifikaci míst, aby bylo zaručeno spravedlivé odměňování v celé firmě. Spravedlivost v odměňování je klíčem ke spokojené organizaci. Je důležité stanovit pracovní požadavky tak, aby co nejlépe vyhovovaly potřebám firmy a individualitám příslušných pracovníků. Personalistika je rozhodující manažerskou funkcí, která může významně rozhodovat o úspěchu nebo selhání podniku.
Výběr personálu pro prodej
Obchod, to jsou lidé. Vzhledem k tomu, že naše existence závisí na prodeji, je výběr personálu pro prodej záležitostí klíčovou. Doporučuji získat pracovníky obchodního oddělení z řad vlastních zaměstnanců. Tito pracovníci mají výhodu znalosti prostředí podniku a daleko snadnější by byla jejich adaptace na obchodní pracovníky. Vlastnosti dobrých prodejců:
• dobré vystupování. První kontakt se zákazníkem, ať už je to tváří v tvář, telefonicky nebo dopisem, vytváří trvalý dojem. Obratné a jisté osobní vystupování dává slovům obchodníka přesvědčivost.
• fyzická a psychická kondice a výdrž. Prodej není záležitost pro křehkou osobu. Časový rozvrh je náročný, pracovní doba dlouhá. Fyzická výdrž je zásadní. Jako zdroj psychické zátěže se v obchodní činnosti mohou projevit především konfliktní situace vzniklé v průběhu obchodního jednání.
• optimismus. Pesimistický přístup je v obchodě smrtelně nebezpečný. Brát jen pozitivně naladěné lidi, kteří vědí, že mohou docílit nemožného.
• pružnost a přizpůsobivost. Nepružný a nepřizpůsobivý člověk je pro tuto činnost nevhodný. Zákazník se nezmění, on se měnit nepotřebuje. Ale dobrý obchodní zástupce ano. Jedinec, který je pružný, dokáže vycházet s rozmanitými typy situací a lidí.
• komunikativnost. Obchodník musí být člověk komunikativní a relativně imunní vůči chování zákazníka, aniž by poškodil jméno firmy (musí něco „vydržet“).
• schopnost dotlačit nápady k realizaci. Toto je těžko definovatelná přednost. Jestliže je obchodní zástupce pravidelně neúspěšný, je třeba ho vyměnit.
• samostatnost. Prodej je činnost nejpodobnější vedení vlastního podniku. Zaměstnanec musí být schopen pracovat bez dozoru, sám se motivovat, spoléhat se sám na sebe.
Pro výběr lidí lze navrhnout jak formu tak i obsah, ale nedá se předpokládat, že jejich výběr bude konečný. Je nutné vyřešit i otázku, jak dále využít neúspěšné obchodníky. Výběr je procesem pokus - omyl.

Hodnocení výkonu
Hodnocení výkonu je jedním z nejdůležitějších nástrojů řízení. Pracovníci musí být pravidelně hodnoceni a podle toho odměňováni. Při hodnocení je nutné oprostit se od komentářů, které se netýkají práce a zaměstnání. Rodinný život je zaměstnancova soukromá záležitost, stejně jako jeho vkus hudební, umělecký, sportovní nebo jeho volný čas. Jedním z nejdůležitějších prvků při hodnocení zaměstnance je umět mu pozorně naslouchat. Co potřebuje, co pro něho můžeme udělat, jaké potřebuje školení, jak se chce dále rozvíjet. Při kritice je nutné se přesvědčit, zda kritizujeme skutečně výkonnost, nikoli osobu.
Školení, odborný růst
Všichni se potřebujeme neustále zdokonalovat ve své profesi, protože jinak naše znalosti zastarají a budeme neefektivní. Nemůžeme přešlapovat na místě. Konkurenti jdou také kupředu. Vždy se dá něco dělat nově a lépe. Pro další růst je dobré čtení odborných časopisů a literatury, studovat, poslouchat a hledat."

Poznámka

Fakulta řízení a informační technologie VŠP Hradec Králové

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera2055
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse