Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Odlišnosti ve využívání elektronického obchodování v ČR a v zahraničí

Odlišnosti ve využívání elektronického obchodování v ČR a v zahraničí


Kategorie: Marketing, Internet

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá odlišnostmi ve využívání elektronického obchodování v ČR a v zahraničí. Nejprve shrnuje problematiku e-obchodování, poté se zabývá teoretickými východisky, které obsahují historii elektronických obchodů. Charakterizuje typy e-obchodů. Uvádí práva nakupujících v EU. Definuje, co jsou to primární, sekundární, externí a interní data. Popisuje způsoby e-obchodování v ČR, ve světě, i v USA. Zmiňuje doporučení, výhody a nevýhody elektronického obchodu. Zamýšlí se nad jeho předpokládaným budoucím vývojem.

Obsah

Úvod
1.
Teoretická východiska
1.1
Historie elektronických obchodů
1.2
Typy e-obchodu
1.3
Práva nakupujících v EU
2
Metodika
2.1
Primární data
2.2
Sekundární data
2.2.1
Externí data
2.2.2
Interní data
3
Řešení problému
3.1
E-obchodování v ČR
3.2
E-obchodování ve světě
3.3
E- obchodování v USA
4
Doporučení
Závěr

Úryvek

"1. Teoretická východiska
1.1 Historie elektronických obchodů
První nákupy na internetu se uskutečnily v USA již v roce 1992. První prodejní komoditou se staly hudební nahrávky na CD, následovaly dárkové předměty a knížky. Teprve poté přišla na řadu elektronika, hračky a například nábytek.
Internetové nakupování v České republice má dnes již více než desetiletou historii, ale jeho vývoj je hodně odlišný. Elektronické obchody se totiž ubíraly různými směry nejen v Česku a v Americe, ale i jinde v Evropě. Zatímco na Starém kontinentu se projevovala nedůvěra zákazníků v on-line platby, ve Spojených Státech se internetový business rozvíjel právě díky jejich oblibě. Jedno měl vývoj v obou částech světa společné – jak v Evropě tak i na druhé straně Atlantiku se začaly na internetu prosazovat velké obchodní řetězce s vlastními internetovými obchody.
Cenová politika je většinou diferencovaná, výrobků, které jsou on-line levnější než v kamenných prodejnách je většinou zhruba polovina. Internet přinesl do světa nákupů zásadní průlom. Fantazie patřící do říše dětských pohádek se změnila ve skutečnost ještě ve dvacátém století. S boomem protokolu http: a www začaly, v letech 1994 a 1995 vznikat elektronické obchody dnešního typu. Jedním z takových obchodů je dnes již tradiční pojem – server Amazon.com.
Společnost Amazon.com, Inc. založil v roce 1994 Američan Jeff Bezos. V roce 1995 Amanzon.com začal jako on-line obchod s knihami a za neuvěřitelné 4 měsíce prodával 100 knih denně. Brzy se obchod s knihami diversifikoval i na prodej VHS, DVD, CD s hudbou, MP3, počítačový software, video hry, elektroniku, oblečení, nábytek, hračky, jídlo atd. Dnes je Jeff Bezos 147. nejbohatším mužem planety a proto o potenciálu elektronického obchodu nelze pochybovat.

1.2 Typy e-obchodu
Z hlediska obchodního pojem e-obchod zahrnuje poskytování zboží a služeb elektronickou formou prostřednictvím sítě dalším společnostem nebo konečným zákazníkům.

Podle účastníků transakcí:
Průmyslové
• B2B (business to business) – obchodování mezi podniky, obchodníky navzájem. Obchody typu B2B jsou nejstarší a z finančního hlediska nejvýznamnější formou e-obchodu. Nemusí jít nutně o transakce závislé na síti Internet, neboť řada podniků vytváří vlastní specializované sítě pro omezený okruh svých obchodních partnerů. Pro tyto obchody je také typické, že probíhají prostřednictvím specializovaného softwaru, v němž je velká část transakcí zpracovávána automaticky (např. automatické vytvoření a odeslání objednávky k dodavateli v případě poklesu stavu zásob pod předem definovanou úroveň).
Spotřebitelské
• B2C (business to customer) – spotřebitelské smlouvy s koncovými zákazníky. Tyto obchody jsou z pohledu laické veřejnosti asi nejrozšířenější formou e-obchodu, jak to dokládá existence celých obchodních domů a katalogů spotřebního zboží na Internetu. Smluvní strany pak jednají na základě katalogu zboží poskytnutého dodavatelem a realizují platbu on-line. Často se kombinují webové stránky se službami telefonního centra dodavatele (call centra), které reaguje na složitější otázky a požadavky zákazníků. Pro dodavatele je e-obchod výhodný především díky úspoře provozních nákladů např. za nájem prodejních prostor, platy prodavačů apod. Další výhody lze spatřit ve snadném shromažďování údajů o zákaznících. E-obchod má navíc otevřeno 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce.
• C2C (customer to customer) – obchod mezi dvěma neobchodníky (nepodnikateli), tj. mezi spotřebiteli navzájem. Mnoho C2C transakcí probíha online a nejtypičtější jsou e-aukce. Online aukce jako Ebay a Craig’s List jsou příklady velmi úspěšných “customer to customer” modelů. Tyhle internetové stránky nehledají přímí prodej jejich členům, ale místo toho spotřebitelé zboží směňují s jinými spotřebiteli."

Poznámka

Práce obsahuje fotografie, tabulku a grafy. Čistého textu v práci je cca 10 stran.
Práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdrojů: vam.no9.cz/skola/E-obchod.doc, http://spolecnost.datart.cz/cz/presscentrum/tiskove_zpravy/index.php?detail=49&PHPSESSID=0sj3rlun4lj3qn4amuht6c2jd3, http://www.czso.cz/csu/2007edicniplan.nsf/t/70002633AD/$File/970107k4-CZ.pdf.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15592
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse