Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Omezená racionalita a altruismus - sponzornig a mecenášství

Omezená racionalita a altruismus - sponzornig a mecenášství

Kategorie: Podniková ekonomika, Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se věnuje představení sponzoringu a mecenášství, jak tento typ lidského chování charakterizovat, specifikovat a co vede nejen jednotlivce, ale i firmy ke sponzorství a mecenášství.

Obsah

1.
Vymezení pojmu altruismus
a) Reciproční altruismus
b) Normativní altruismus
c) Emocionální altruismus
d) Křesťanský altruismus
2.
Neziskové organizace a neziskový sektor
2.1.
Nadace a nadační fondy
2.2.
Oobčanská sdružení
2.3.
Obecně prospěšné společnosti
2.4.
Církevní právnická osoba
2.5.
Centrum pro výzkum neziskového sektoru
2.6.
Nejznámější neziskové organizace
2.6.1.
Vzdělávací nadace Jana Husa
2.6.2.
Český červený kříž
2.6.3.
Nadace Terezy Maxové
2.6.4.
Výbod dobré vůle - nadace Olgy Havlové
2.6.5.
SOS dětské vesničky
3.
Filantropie v ČR
3.1.
Dárcovství
3.1.1.
Cílené poskytování darů
3.1.2.
Jak darovat
3.1.3.
Daňové odpisy darů
3.2.
Sbírka mezi zaměstnanci a matchingový fond
3.3.
Firemní nadace/firemní nadační fond
3.4.
Charitativní aukce a výstavy
3.5.
Školení, vzdělávání a doborná pomoc
3.6.
Firemní dobrovolnictví
3.7.
Cause Related Marketing
4.
Sponzoring
5.
Dárcovství vs. sponzoring

Úryvek

"2. NEZISKOVÉ ORGANIZACE A NEZISKOVÝ SEKTOR

Důležitým faktorem k posuzování neziskových organizací je jejich znalost a z výzkumů vyplývá, že češi na tom moc dobře nejsou (celých 30% dotázaných nezná žádnou neziskovou organizaci). Většina neziskových organizací u nás v ČR vznikla po revoluci, avšak některé zažili i socialismus a po revoluci vzpružily své síly (např. Český červený kříž). Z výzkumů také vyplývá, že nejznámější „neziskovky“ jsou ty, které se prezentují v masmédiích, a které pořádají veřejné sbírky. V myslích obyvatel jsou neziskové organizace spojovány se sbírkami. Asi nejznámější neziskové organizace jsou „Výbor dobré vůle - Nadace Olgy Havlové“, „Český Červený kříž“, „SOS vesničky“, „Nadace člověk v tísni a také „Fond ohrožených dětí“.
Neziskové organizace jsou občany veskrze kladně hodnoceny. Není snad nikdo, kdo by jejich působení vyloženě odsuzoval. A dokonce je občané hodnotí jako důvěryhodnější než například politické strany (lépe reprezentují jejich zájmy). Většina obyvatel vidí neziskové organizace jako charitativní instituce, které zabraňují šíření sobectví a byrokracie, a které nenechávají potřebné „napospas osudu“.

2.1. NADACE A NADAČNÍ FONDY

Nadace a nadační fondy jsou formami nestátních neziskových organizací . Nadaci legislativa vymezuje nadace jako účelové sdružení majetku, jehož hlavním posláním je poskytování nadačních příspěvků, grantů, třetím osobám. Svou podstatou představují zdroje finančních prostředků pro veřejně prospěšné aktivity. V současnosti je v České republice přes 360 nadací. Jejich činnost vymezuje Zákon o nadacích a nadačních fondech č. 227/1997 Sb. Nadační fond zase vymezuje Zákon o nadacích a nadačních fondech č. 227/1997 Sb. a chápe jej jako sdružení majetku. Oproti nadacím však nemusí mít povinné minimální nadační jmění. Nadační fondy poskytují nadační příspěvky, obyčejně v jedné, často i specifické oblasti. V současnosti jich je v České republice kolem 900. V červnu 2003 vznikla Asociace nadačních fondů při Fóru dárců. Firemní nadace v ČR fungují buď tak, že rozdělují každoročně přidělený rozpočet od mateřské firmy, nebo mají samy velké nadační jmění, jehož výnosy každoročně rozdělují. Zcela zvláštní kategorií jsou firemní nadace, které vedle zdrojů od mateřské firmy získávají i další zdroje, například od jiných firem, pořádají veřejné sbírky apod."

Poznámka

Zdá se, že autorka neuvedla úplný přehled použitých zdrojů, chybí tyto:
http://www.cck-cr.cz/cz.php?id=historieporevoluci
http://www.czech.cz/cz/economy-business-science/general-information/non-profit-sector/
http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/aktualni_informace/detail?id=1229
http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/podnikatelske-prostredi/firemni-filantropie-pruvodce/1001234/39988/
http://www.nadacetm.cz/stranka.php a možná i další

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8891
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse