Podnikatelské prostředí

Kategorie: Evropská unie, Podniková ekonomika

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zaměřuje na vybrané problémy a souvislosti podnikatelského prostředí. V úvodu se zabývá identitou, mobilitou a dynamikou podnikatelského prostředí a pokračuje trendy podnikání na české i světové úrovni. Na zbylém prostoru pak pojednává o regionálním podnikání a podnikání v kontextu Evropské unie, kde nezapomíná na otázku podpory podnikání.

Obsah

1.
Identita
2.
Identita podnikatelského prostředí
3.
Mobilita podnikatelského prostředí
4.
Dynamika podnikatelského prostředí
5.
Změny podnikatelského prostředí s ohledem na nové trendy v podnikání
6.
Regionální podnikání
7.
Specifika podnikání v euroregionálním prostředí
8.
Specifika podníkání v Moravskoslezském kraji
9.
Podpora podnikání v rámci ČR a EU

Úryvek

"Změny podnikatelského prostředí s ohledem na nové trendy v podnikání a integrační procesy
S odstupem času můžeme podnikatelské prostředí v ČR konce 20. století konkretizovat ve sledu událostí a dokonce vyjádřit v určitých fázích, které se zde vyskytly. Celkově došlo k principiální změně ve vlastnických vztazích.
1. fáze (1990 – 1992) – „období romantické hry na lidový kapitalismus“ = probíhaly restituce a malá privatizace
2. fáze (1993 – 1995) – „období kupónové privatizace“ = rozdělení ČSFR, odstátnění státního majetku, koncentrace akcií z kupónové privatizace do investičních fondů
3. fáze (1996 – 1998) – „období pokusu o koncentraci kapitálu do českých rukou bez ohledu na efektivnost a mravy“ = odborné a etické selhávání fondů a bank, technologické zaostání velkých českých firem
4. fáze (1998 – 2000) – „období recese, vystřízlivění“ = roste zadluženost domácností, zisky firem klesají, propad exportu, uzavření trhu pro malé podnikání
Trendy podnikání
Soubor zřetězených změn podnikání v minulosti, resp. současnosti, resp. v budoucnosti vyznačující se určitými společnými znaky v určitém časovém údolí.
3
Megatrendy v podnikání
Sled principiálních (zásadních) změn podnikání zobecňující změny dílčích trendů a vyznačující se povětšině globálními celosvětovými znaky.
Megatrendy 21. století:
1. sílící globalizace procesů a jevů (globální ekonomika)
2. růst produktivity práce (produktivní ekonomika)
3. tlak na harmonizaci kultur (sociologická ekonomika)
4. intelektualizace procesů (znalostní ekonomika)
5. rozvoj světových informačních a komunikačních sítí (digitální a síťová ekonomika)
6. tlak na emancipaci člověka (osvobozená ekonomika)
Specifika podnikatelského prostředí v zemích EU, v ČR a v Moravskoslezském kraji. Vliv na ekonomiku a fungování podniku.
Prostor a čas - bývá spojován s územím
Čas - v podnikání nabývá na významu ve spojitosti s inovačními cykly
Zákon vzácnosti
Co nemůžeme mít kdykoliv v jakémkoliv množství je vzácné (volný čas, přírodní suroviny, prostor apod.).
Zákon ekonomie času
Lidé musí šetřit svůj čas a snažit se v kratším čase dosáhnout stejné produkce či ve stejném čase dosáhnout vyšší produkce = zvyšování produktivity práce
Zákon ekonomie prostoru
Lidé musí šetřit svůj prostor a snažit se v menším prostoru dosáhnout stejné produkce či ve stejném prostoru dosáhnout vyšší produkce.
Region – chápán jako území vymezené na základě společných znaků (hospodářských, dopravních, kulturních, ekologických, geografických, správních apod.) charakterizujících relativně uzavřený (autonomní) celek odlišující se od jiných specifickými funkcemi a rolemi.
Mikroregion – představuje územně ucelenou část regionu vymezenou zpravidla přírodními hranicemi (hřebeny hor, povodí řeky apod.), technickými hranicemi atd.
Lokalita – je označení pro relativně malé území, kde se vyskytují specifické prvky (sídla firem, bydlení, jazykové zvyklosti apod.
Faktory lokálního (regionálního) rozvoje:
v úrovni regionu - dopravní, technická, podnikatelská, regionální, hospodářská.
Vnitřní faktory regionálního podnikání:
Domácí zdroje, Základní technická infrastruktura, Image regionu, Lokální a regionální orgány, Struktury pro podporu podnikání, Partnerství v regionu, Zprostředkovatelské struktury v regionu, Přilákání investorů včetně zahraničních, Základní znalostní infrastruktury, Podnikatelské subjekty."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23857
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse