Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Privátní značky

Privátní značky

Kategorie: Marketing, Spotřebitelské chování, Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce, seznamující s konceptem privátních značek, zachycuje v úvodní části jejich charakteristiky od vlastnických souvislostí či kategorií výrobků, v nichž se uplatňují, po cenu a marketingovou komunikaci a nezapomíná ani na zhodnocení kladů a záporů. Druhá část uvádí názvy a sortiment vybraných privátních značek obchodních řetězců a závěrečný prostor je poté určen prezentaci výsledků vlastního dotazníkového šetření zaměřeného na vnímání privátních značek mezi spotřebiteli.

Obsah

1.
Privátní značky
1.1.
Pojem a definice privátních značek
1.2.
Úrovně privátních značek
1.3.
Stručná historie
1.4.
Kategorie výrobků
1.5.
Statistiky
1.6.
Strategie privátních značek
1.7.
Cena
1.8.
Marketingová komunikace privátních značek
1.9.
Privátní značka jako marketingový nástroj
1.10.
Výhody a nevýhody
1.11.
Private Label Manufacturers Association
2.
Příklady obchodních řetězců a jejich privátních značek
3.
Dotazníkové šetření

Úryvek

"1 PRIVÁTNÍ ZNAČKY
Produkty privátních značek získávají stále větší oblibu nejen ve světě, ale také v České republice. Zaznamenávaly prudký růst nejen nabídky, nabízí je už většina obchodních řetězců, ale také poptávky. Z počátku se výrobky privátních značek setkávaly u spotřebitelů s jistou mírou nedůvěry. V současné době spotřebitelé našli ve výrobcích privátních značek zalíbení a také došlo k posílení důvěry v jejich kvalitu. V dnešní době, kdy jsme ovlivněni ekonomickou a finanční krizí, zájem o tyto značky přetrvává, ale podíl na trhu navzdory očekávání mírně klesl a to z důvodu promočních nabídek obchodníků. V rámci naší semestrální práce jsem zpracovaly právě problematiku privátních značek. Práce je rozdělena do třech kapitol, kdy první kapitola je věnována právě samotné problematice privátních značek, ve druhé části jsou uvedeny příklady řetězců a jejich privátních značek a poslední část je věnována výsledkům z našeho dotazníkového šetření. Jako první problematice se budeme věnovat pojmu a definici privátních značek.
1.1 POJEM A DEFINICE PRIVÁTNÍCH ZNAČEK
Pojem privátních značek je často vyjadřován anglickým názvem „private labels“ a v případě, že přijímají název obchodu, jsou označovány také jako „store brands“. Pod privátními značkami najdeme takové výrobky, které jsou vyráběny přímo pro daný obchodní řetězec. Synonymem pro privátní značku je například maloobchodní či vlastní značka. Zákazník se s těmito značkami může setkat pouze u onoho konkrétního prodejce. Výrobce v tomto případě ustupuje do pozadí a na obalu výrobku ho nenajdeme. Výrobek je označen pouze jménem a logem obchodního řetězce. Další možností, jak tento výrobek může být označen, je obal patřící výrobci, avšak na obalu je napsaná poznámka: „Vyrobeno pro“.

V případě privátních značek, jde o značky, které jsou exkluzivně vlastněny, užívány a řízeny daným maloobchodníkem a prodávány pouze v jeho prodejnách. Privátní značka může nést jméno obchodníka – např. „Tesco Value“ – nebo může být vytvořena nezávisle na jeho značce. Jsou chápány jako rostoucí fenomén trhu, umožňující obchodníkovi odlišit se od průměru a s tím souvisí možnost rozšíření nabídky a zvýšení zisku.

1.2 ÚROVNĚ PRIVÁTNÍCH ZNAČEK
Výrobky privátních značek jsou zpravidla děleny do třech skupin, z nichž každá má své charakteristické rysy a samozřejmě své zákazníky. Jedná se o následující skupiny:
• ekonomická řada,
• řada standard,
• prémiová řada.
Nyní budou rozebrány jednotlivé řady privátních značek spolu s jejich charakteristikami.
Ekonomická řada:
Do této skupiny jsou řazeny nejlevnější výrobky s nižší kvalitou. Tato skupina také někdy bývá označována jako „cenoví bojovníci“. Jako příklad zástupců této skupiny můžeme uvést značku CLEVER obchodního řetězce BILLA a nebo také EURO SHOPPER společnosti AHOLD.
Řada standard:
Tato skupina výrobků se vyznačuje heslem: „ Kvalita za přijatelnou cenu“. Patří sem například značka TESCO STANDART společnosti TESCO.
Prémiová řada:
Tato skupina je charakteristická produkty vyšší kvality za vyšší cenu. Touto kategorií výrobků bývá podporována firemní image. Najdeme zde značky METRO QUALITY, ALBERT EXCELLENT."

Poznámka

Zpracováno jako semestrální práce z předmětu Management obchodních firem na Vysoké škole ekonomické. Součástí práce jsou grafy a reprodukce log privátních značek, čistý text dosahuje cca 7 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera22823
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse