Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Bakalářské práce > > Prostorová organizace kreativních odvětví na území města Ostravy - bakalářská práce

Prostorová organizace kreativních odvětví na území města Ostravy - bakalářská práce

Kategorie: Regionální ekonomika, Geografie

Typ práce: Bakalářské práce

Škola: Ostravská univerzita v Ostravě Přírodovědecká fakulta, Ostrava 3

Charakteristika: Cílem bakalářské práce je zmapovat kreativní odvětví průmyslu ve městě Ostrava a zachytit jejich prostorovou organizaci. První část seznamuje s pojmem kreativní průmysl a odtud se přesunuje k jeho rozboru jako nástroji regionálního rozvoje. Po charakteristice Ostravy se pozornost obrací k vlastnímu úkolu práce. Autorka sleduje zastoupení kreativních odvětví ve městě a pojednává o jejich rozmístění v prostoru.

Obsah

1.
Úvod
2.
Kreativní průmysly
2.1.
Přístupy ke kreativním průmyslům
2.2.
Definice kreativních průmyslů
2.3.
Kreativní milieu
2.4.
Kreativní klastry
2.5.
Prostorová organizace kreativního průmyslu
3.
Kreativní odvětví jako nástroj regionálního rozvoje
3.1.
Stará průmyslová města a jejich regenerace
3.2.
Podpora kreativních odvětví v politice EU
3.3.
Evropské hlavní město kultury
4.
Charakteristika města Ostrava
4.1.
Demografická charakteristika
4.2.
Socioekonomická charakteristika
5.
Kreativní průmysly v Ostravě
5.1.
Vymezení kreativních odvětví a metodika práce
5.2.
Prostorová organizace kreativních odvětví v Ostravě
6.
Závěr
7.
Přílohy (tabulky)

Úryvek

"1. KREATIVNÍ PRŮMYSLY
Téma kreativních průmyslů je v posledních letech velmi diskutované v rámci využití těchto odvětví k regeneraci hospodářské struktury měst, zejména pak strukturálně postižených lokalit, kde řadíme také města se silnou industriální minulostí. Samotné kreativní průmysly jsou souborem různorodých aktivit, jejichž výsledkem jsou výrobky, u kterých dle Lash a Urry (1994) hraje důležitější roli estetická, symbolická a expresivní hodnota než jejich skutečná peněžní hodnota.1 Jak uvádí ve své knize Scott (2000), výrobky a služby kreativního průmyslu jsou velmi různorodé ve své podstatě, vzhledu a odvětví, ve kterém byly vyrobeny. Může jít o tradiční výrobní odvětví, která transformují fyzické vstupy do konečných výstupů (například oblečení, nábytek, šperky), v jiném případě se může jednat o službu vytvořenou na základě nějaké myšlenky, která vyžaduje osobní transakci či výrobu a přenos informací (jde například o divadlo, reklamu), v dalším případě mohou být produkovány v hybridní formě (například nahrávání hudby, vydavatelství knih, či filmová produkce).

1.1. Přístupy ke kreativním průmyslům
S ukončením fordistického typu výroby, tedy zaměřeném na masovou výrobu a masovou spotřebu, došlo v 70. letech 20. století k vzestupu nové kulturní ekonomiky, která se více zaměřovala na specifické požadavky spotřebitelů, které jsou ovlivněné například životním stylem. S tím souvisí menší míra výroby, technologická a organizační specializace a flexibilita na potřeby trhu.2 Poprvé se termín „kreativní průmysly“ objevil v roce 1994 v Austrálii a poté v roce 1997 ve Velké Británii ve spojení s labouristickou vládou Tonyho Blaira, která těmto odvětvím začala věnovat větší pozornost v souvislosti se zregenerováním
strukturálně postižených měst a městských čtvrtí. Touto vládou byla sestavena meziresortní pracovní skupina pro kreativní průmysly zaměřena na jejich mapování.3
Samotná definice kreativních průmyslů je složitá a v praxi existuje několik definic vytvořené akademiky (například Ch. D. Thorsby, J. Howkins, aj.), národními vládami (DCMS4 ve Velké Británii, Institut umění5, aj.) a mezinárodními institucemi (UNESCO, EU). Přes různorodé definice kreativních odvětví, uvádějí Gibson a Kong (2005) ve své práci tři základní přístupy k tvorbě typologií kreativních průmyslů, a to přístup sektorový, přístup zaměřený na trh práce a organizaci produkce a kreativní index. 6"

Poznámka

Práce je ve formátu Acrobat Reader (*.pdf).
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje.
Součástí práce jsou tabulky, grafy a mapa, rozsah čistého textu činí cca 28 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23762
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse