Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Public relations v BTL, definice PR

Public relations v BTL, definice PR

Kategorie: Public relations

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Masarykova univerzita Ekonomicko-správní fakulta, Brno-Pisárky

Charakteristika: Práce zpracovává a vysvětluje pojem public relations a její zaměření v rámci BTL. Ukazuje, které skupiny veřejnosti jsou pro ni nejdůležitější, jaká s nimi probíhá komunikace, spolupráce a jaké má firma výsledky. V závěru autorka uvádí příklad nezdařené komunikace ČS s klienty.

Obsah

1.
Představení firmy
2.
Orientace na veřejnost
3.
Motivy veřejnosti
4.
Komunikace s ní
5.
Definice PR, příklad nezdařené komunikace s klienty

Úryvek

"Takto lze rozdělit nejvýznamnější veřejnosti, se kterými se denně společnost setkává a se kterými pracuje:

Zákazníci - minulí, existující, potencionální: i přes relativně úzkou specializaci je
portfolio zákazníků značně široké, od malých kosmetiček, přes privátní
lékaře, veterinární lékaře až po velké nemocnice či lázeňská zařízení
s prestižním postavením
Dodavatele: dobré vztahy a určité renomé společnosti umožňuje sjednávat
Dlouhodobější kontrakty s delšími splatnostmi, což společnosti umožňuje
prodlužování splatností našim zákazníkům, významný je vztah s leasingovými
společnostmi
Zaměstnanci – odbory: společnost vyrostala na odbornosti a ochotě zaměstnanců žít
spolu s firmou, první roky její existence jsou postaveny na personálním
kapitálu, odbory v org. nepůsobí
Distributoři: externí distributoři nejsou 100% s organizací svázány, proto je třeba
dbát na dobré vztahy, při konfliktech by tyto organizace mohou začít
spolupracovat s konkurenci, přičemž by čerpali znalostí, které získali
spoluprácí s naší společností
Centrální a místní vládní organizace, parlament, sněmovna,zahraniční vlády, EU,
mezinárodní organizace: pro společnost je velmi důležité znát legislativní
možnosti pro prodej zdravotnických zařízení, je nutné udržovat dobré vztahy
především s místními orgány státní správy, které rozhodují o vybavení
zdravotnických zařízení ve svém regionu, je vhodné mít dobré vztahy se
zástupci centrální správy, z důvodu aby společnost, respektive její produkty,
nebyla zatížena vyšší daní, lobování
Vůdci veřejného mínění – názorový ovlivňovatelé: to jsou významné osoby
s velkými odbornými znalostmi a velkým profesním renomé

Stejně tak je důležité uvědomit si, jaké vztahy společnost buduje. Naše společnost s zbývá prodejem zdravotnických zařízení, proto především buduje vztahy obchodní a to jak s přímými zákazníky, tak s nevládními organizacemi založenými na za účelem financování nadstandardních zdravotnických zařízení, stejně tak jsou pro nás důležití dodavatelé a to jak zboží, tak i služeb jako jsou například leasingové společností. Klíčovými partnery v této oblasti jsou zaměstnanci. U této poslední skupiny veřejností, ale stejně tak i u výše uvedených předchozích, je dobré, vhodné, když vztahy obchodní přecházejí v mezilidské.

I když jednotlivé veřejnosti se od sebe navzájem velmi liší a i jejich motivy jsou velmi různé, je třeba se všemi pracovat současně, neboť se navzájem ovlivňují. I když je nesporné, že peníze do společnosti přináší spokojený zákazník. Není možné mu zabezpečit požadovaný komfort služeb v celé šíři bez dalšího zázemí jako jsou spokojní zaměstnanci, reference od jiných zákazníků, odborníků z oboru, řešení finanční situace….
PR v pojetí společnosti není nijak rozdílně vnímáno od marketingu společnosti a i ten se bohužel ke škodě společnosti omezil na reklamu – inzerci, výstavy a veletrhy, školení a semináře, podporu prodeje a osobní prodej, bez náležitého plánování aktivit a vyhodnocování výsledků. Veškeré aktivity jsou počítány počtem prodaných přístrojů, což není objektivní (klesající ceny, stoupající konkurence, zvyšující se náklady na market. akce)."

Poznámka

Práce obsahuje hrubé pravopisné chyby.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera9795
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse