Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Reklama - cíl, funkce, šíření, vyhodnocení

Reklama - cíl, funkce, šíření, vyhodnocení

Kategorie: Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná

Charakteristika: Práce zabývající se reklamou. Definuje, co je to reklama, popisuje její cíle a funkce. Věnuje se způsobům jejího šíření, prostřednictvím novin, časopisů, televize, rozhlasu, nebo také přímou zásilkou reklamních materiálů, či stacionárními médii. Důraz je kladen na zjišťování rozdílů mezi reklamou malých a velkých firem. Seznamuje s možnostmi využití reklamních agentur, i hodnocením účinnosti reklamy.

Obsah

1.
Úvod
2.
Reklama
2.1.
Cíl reklamy
2.2.
Funkce reklamy
2.3.
Šíření reklamy
2.3.1.
Noviny
2.3.2.
Časopisy
2.3.3.
Televize
2.3.4.
Rozhlas
2.3.5.
Přímá zásilka reklamních materiálů
2.3.6.
Stacionární média
3.
Možnosti využití reklamních agentur
4.
Vyhodnocení reklamy
5.
Závěr

Úryvek

"Možnosti využití reklamních agentur
Reklamní agentura je firma, která se specializuje naplánování, přípravu a zadávání reklam do reklamních médií. Reklamní agentury jsou převážně malé společnosti.
Na našem trhu působí nyní stovky těchto firem. Některé z nich jsou firmy s minimálním počtem pracovníků, kteří jsou však vysoce kvalifikovaní. Velké agentury pracují pro velké a střední firmy. Jsou marketingovým konzultantem v otázkách komunikace. Největší agentury jsou součástí řetězců, a proto také sdílejí know-how.
Malé firmy vynakládají většinou na reklamu 1 - 2 % z tržeb.Objem jejich prodeje je však příliš nízký na to, aby si dovolili službu velké reklamní agentury.

Služba pro malé a střední firmy
Často se stává, že malé a střední firmy hledají odbyt na zahraničních trzích, je to však pro ně velmi složité. Proto v roce 1992 vznikl komerční časopis Contact Czechoslovakia, který pomáhá zvýšit reklamu malých a středních firem v zahraničí. Tento časopis odebírají české obchodní zastupitelství, zahraniční obchodní a průmyslové komory. Firma chce sloužit hlavně malým firmám, aby za několik tisíc korun mohli investovat do úěelné reklamy. Cena za inzerci nepřevyšuje úroveň cen v tuzemsku. Výsledky jsou pozitivní. Malé a střední firmy nacházejí své odbytiště i na zahraničních trzích.

Vyhodnocení reklamy
Hodnocení účinnosti reklamy je nutné k tomu, aby se předešlo ztrátám v investování. Většinou se používají 2 způsoby hodnocení:před zveřejněním reklamy a po zveřejnění.
Test před zveřejněním spočívá v předvedení reklamy malé skupině spotřebitelů. Diváci pak posoudí určitým způsobem reklamu.

Dalším způsobem testování účinnosti reklam je odraz reklamy na tržbách z prodeje. Jde o užití statistických metod, které kvantifikují vzájemný vztah mezi tržbami a výdaji na reklamu a které zohledňují i skutečnost, že účinek reklamy se dostaví s časovým zpožděním. Univerzálním výpočtem efektivity médií je stanovení nákladů na 1 000 příjemců (cost pro thousand-CPT), tedy nákladů na 1 000 shlédnutí reklamy určené populaci."

Poznámka

Práce obsahuje tabulku. Práce obsahuje překlepy.
Slezská univerzita, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera320
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse