Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Reklama - historie a etika

Reklama - historie a etika

Kategorie: Propagace, Filozofie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá historií a etikou reklamy. Nejdříve seznamuje s historií reklamy, poté uvádí její definici a hlavní funkce. Text dále vypisuje hlavní problémy etiky reklamy v praxi. Detailně jsou popsány a analyzovány reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton, jejich převážným tvůrcem je Oliviero Toscani. V závěru je zmíněn etický kodex reklamy.

Obsah

1.
Úvod
2.
Historie reklamy
3.
Reklama – definice, hlavní funkce
4.
Etika reklamy a její hlavní problémy v praxi
4.1.
Hlavní problémy etiky reklamy v praxi
4.1.1.
Klamání zákazníka – klamavá reklama
4.1.2.
Přehánění
4.1.3.
Zamlčování informací
4.1.4.
Srovnávací reklama
4.1.5.
Obtěžování zákazníka
4.1.6.
Využívání či zneužívání dětí a žen v reklamě
4.1.7.
Působení na děti
4.1.8.
Zneužívání citů
4.1.9.
Skrytá reklama
4.1.10.
Lákání zákazníka na něco, co nesouvisí s nabídkou
4.1.11.
Neslušná reklama, urážení citů, nedostatek vkusu a taktu
4.1.12.
Reklama na nebezpečné výrobky
4.1.13.
Reklama na léky
4.1.14.
Subliminální (podprahová) reklama
5.
Reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton – Oliviero Toscani
6.
Etický kodex reklamy
7.
Závěr

Úryvek

"12) Reklama na nebezpečné výrobky
Jde především o velmi sporné reklamy na tabákové výrobky a alkoholické nápoje s vyobrazením šťastných a zdravích lidí, kterým nejspíš tyto látky prospívají. I když se tohoto typu reklamy, a to zejména reklamy na tabákové výrobky, nezastávám. Je potřeba říci, že závislost a následné onemocnění ať už psychické či fyzické se dá získat i na čokoládě, Internetu, hamburgerech, apod. I když je pravda, že v souvislosti s těmito výrobky se zpravidla neumírá.

13) Reklama na léky
Bývá obviňována zejména z nelehké životní situace a z hyenismu. Nedávno jsem četl
článek s podtitulkem „Každý lék má svou nemoc“. Neúměrným zveličováním a neustálým připomínáním zranitelnosti lidského těla a jeho zdraví, od osob které se jako doktor jen tváří je v rozporu s dobrými mravy. Je také potřeba se zamyslet zda farmaceutické firmy za cílem zvýšení tržeb nezveličují různé neduhy člověka.

14) Subliminální (podprahová) reklama
Jde o reklamu působící na podvědomé struktury psychiky pomocí neverbální komunikace a často také pomocí okrajových spekter smyslového vnímání. Tato reklamy byla kdysi používána v počátcích kinematografie, jako samostatné filmové pole (obrázek) s nápisem „Mám žízeň“, pro zvýšení tržeb u kinem nabízených nápojů.
Do této skupiny lze zařadit i billboardy podél silnic, které ač o tom samí nevíme naše oko registruje.

Reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton – Oliviero Toscani
Jak už jsem uvedl výše u problému týkajícího se neslušné reklamy, urážení citů, nedostatku vkusu a taktu, rád bych se na dalších stránkách věnoval především reklamním kampaním firmy United Colors of Benetton vedenými pod taktovkou muže jménem Oliviero Toscani, z jehož knihy Reklama je navoněná zdechlina budu na dalších stránkách z větší části čerpat.
Samotná postava Oliviera Toscani je odborníky, politiky, médii, církví a zejména širokou veřejností chápána jako postava pobuřující díky jeho reklamním kampaním. Tuto kapitolu otevřel svou první velmi kontroverzní reklamou na džínsy (r.1966), kterým přiřkl název Ježíš. Reklama spočívala ve fotografiích, kde na první byly znázorněny kalhoty s rozevřeným zipem a titulkem „Nebudeš mít kromě mě jiné džínsy“ a na druhé dívka v krátkých šortkách s titulkem „Kdo mě miluje, následuje mě“. Samotné použití jména syna Ducha svatého zákonitě musí pobuřovat všechny osoby smýšlející dle křesťanské víry a nejen vůči nim byla tato reklama amorální. Reklama záměrně nectila tradiční hodnoty společnosti a církve. Katolická církev v čele s Vatikánem kontrovala výrazy provokatér, rouhač apod., ale činila snad sama reklama něco méně než církev v období před reformací? Kdy prodávala odpustky a slibovala království Boží. "

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 8 stran. Práce obsahuje grafiku a fotografie.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19360
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse