Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Diplomové práce > > Segmentace uživatelů internetu - diplomová práce

Segmentace uživatelů internetu - diplomová práce

Kategorie: Marketing, Internet

Typ práce: Diplomové práce

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Vymezení Internetu - základní vlastnosti, neduhy, specifické marketingové aktivity v prostředí Internetu (reklama na internetu - banner, e-mailový marketing, podpora prodeje na internetu, public Relation (PR) na internetu, interní komunikace, extranet, zpětný kontakt se zákazníky), elektronický obchod (vymezení elektronického obchodování, elektronický obchod – B2C, elektronický velkoobchod – B2B, e-aukce – C2C). Segmentace trhu - definice segmentace trhu, úrovně segmentace, metody a hlediska segmentace, formální postup segmentace, podmínky správné segmentace, segmentace a IT technologie. Metodika šetření - přípravná etapa (definování problému a příležitosti, stanovení cílů, orientační analýza situace, plán výzkumného projektu, realizační etapa (orientační analýza, sběr dat, zpracování dat). Analýza získaných informací - souhrnné informace získané tříděním 1. stupně, proces segmentace, profilace jednotlivých segmentů (analfabeti, začátečníci, pracující, školáci, studenti, VIP, experti, ostatní). Doporučení. Závěr.

Obsah

0.
Úvod 1
1.
Vymezení Internetu
1.1
Základní vlastnosti
1.2
Neduhy
1.3
Specifické marketingové aktivity v prostředí Internetu
1.3.1
Reklama na internetu - banner
1.3.2
E-mailový marketing
1.3.3
Podpora prodeje na internetu
1.3.4
Public Relation (PR) na internetu
1.3.5
Interní komunikace
1.3.6
Extranet
1.3.7
Zpětný kontakt se zákazníky
1.4
Elektronický obchod
1.4.1
Vymezení elektronického obchodování
1.4.2
Elektronický obchod – B2C
1.4.3
Elektronický velkoobchod – B2B
1.4.4
E-aukce – C2C
2.
Segmentace trhu
2.1
Definice segmentace trhu
2.2
Úrovně segmentace
2.3
Metody a hlediska segmentace
2.4
Formální postup segmentace
2.5
Podmínky správné segmentace
2.6
Segmentace a IT technologie
3.
Metodika šetření
3.1
Přípravná etapa
3.1.1
Definování problému a příležitosti, stanovení cílů
3.1.2
Orientační analýza situace
3.1.3
Plán výzkumného projektu
3.2
Realizační etapa
3.2.1
Orientační analýza
3.2.2
Sběr dat
3.2.3
Zpracování dat
4.
Analýza získaných informací
4.1
Souhrnné informace získané tříděním 1. stupně
4.2
Proces segmentace
4.3
Profilace jednotlivých segmentů
4.3.1
Analfabeti
4.3.2
Začátečníci
4.3.3
Pracující
4.3.4
Školáci
4.3.5
Studenti
4.3.6
VIP
4.3.7
Experti
4.3.8
Ostatní
5.
Doporučení
6.
Závěr

Úryvek

"1.3.1 Reklama na internetu - banner
Stejně jako u klasických médií je hlavním cílem reklamy na internetu ovlivnit nákupní rozhodování potenciálních zákazníků. Jak uvádí M. Steinová [12], reklama na internetu se liší od klasické reklamy především tím, že je více interaktivní. Stačí pouhé kliknutí a zákazník může na www stránkách inzerenta získat více informací a dokonce si reklamovaný produkt hned objednat. Internetová reklama může být lépe cílená něž klasická reklama, má větší možnost oslovit cílové segmenty trhu. Je to možné díky tomu, že reklamní systémy zastupují až tisíce serverů, které jsou sdruženy do tzv. oborových skupin (např. počítače, finance, zábava). Když chce inzerent určitou oborovou skupinu preferovat, může si ji tak zvolit a dosáhnout přesného zacílení reklamního sdělení.
Reklamou na internetu chápeme zejména proužkovou reklamu tzv. bannery, umístěné obvykle v záhlaví často navštěvovaných stránek. Proužková, nejčastěji animovaná reklama uživateli umožňuje, aby pouze kliknul na reklamní odkaz a přesunul se přímo na www stránky inzerenta. V každém jiném médiu by byla cesta od vnímání reklamy k jejímu praktickému účinku podstatně delší.
Výhodami této formy elektronické reklamy jsou podle Jiřího Hlavenky [3]:
Umístění na prestižním místě – nahoře (tam, kde v novinách obvykle bývá titulek) a teprve pod bannerem je umístěn vlastní obsah.
Je animovaná – čímž vedle okolních statických textů či obrázků doslova přitahuje oko. Což v kombinaci s jejím umístěním zajišťuje její nepřehlédnutelnost.
Třetí nespornou předností reklamy na internetu je možnost elektronické statistiky přístupů. Žádné jiné médium nemá přesnější a průkaznější evidenci účinnosti reklamy. Inzerent se tak může dozvědět naprosto přesné údaje jak o celkový počtu shlédnutí, tak o návštěvníkovi např. z které domény přišel, jaký prohlížeč používá apod.
J. Hlavenka [3] dále poukazuje na důležitý fakt vyplývající z průzkumů prováděných v USA. Zjistilo se, že nepřímá účinnost banneru, tedy odvozená od toho, že člověk reklamní pruh sleduje a je jím ovlivněn, aniž klikne, je stejná nebo vyšší než účinnost přímá. Nepřímá účinnost banneru je především v oblasti posilování povědomí o značce a o produktu. M. Steinová [12] to ve svých skriptech potvrzuje a uvádí, že marketingoví odborníci se shodují na tom, že internetová reklama představuje prolínání klasické reklamy s přímým marketingem.
Proužková reklama mnoho dalších výhod. Jedná se o relativně levnou formu reklamy. Reklamní kampaň se dá velmi rychle zrealizovat, v jejím průběhu se dá lehce měnit, stupňovat. Je možné průběžně sledovat její výsledky. Setkávají se v ní dobré vlastnosti tisku (delší působení) i televize (animace inzerátu). Umožňuje okamžitou zpětnou vazbu, která se dá navíc velmi přesně měřit."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera6121
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse