Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Soudobé koncepce ekonomiky podniku

Soudobé koncepce ekonomiky podniku

Kategorie: Podniková ekonomika

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce z oblasti soudobých koncepcí ekonomiky podniku se věnuje třem tématům. Prvním jsou role a delegování pravomocí u jednotlivých typů podnikatelských subjektů, po nichž následuje přehled rozdílů v rysech managementu 20 a 21. století. Druhá polovina práce pak patří intrapodnikání, jeho principům či prostředí. Nechybí oddíl o komunikaci ve vztahu k intrapodnikání nebo srovnání podnikatelů, intrapodnikatelů a tradičních managerů.

Obsah

1.
Pozice managementu s ohledem na formu vlastnictví a velikost firmy
1.1.
Splynutí rolí
1.2.
Oddělení role profesního vykonavatele
1.3.
Oddělení role vlastníka od řízení a od profesních aktivit
1.4.
Oddělení vlastnictví od procesu podnikání
2.
Porovnání světů managementu a podnikání 20. a 21. století
2.1.
Intelektuální kapitál
2.2.
Porovnání základních rysů managementu a podnikání 20. a 21. století (tabulka)
3.
Intrapodnikání
3.1.
Principy intrapodnikání
3.2.
Intrapodnikání a hodnotový řetězec
3.3.
Komunikace
3.3.1.
Vymezení
3.3.2.
Model procesu komunikace
3.4.
Intrapodnikatelské prostředí
3.5.
Vlastnosti intrapodnikatele – vůdce
3.6.
Srovnání podnikatelů, intrapodnikatelů a tradičních managerů
3.7.
Srovnání Baťových principů řízení, GMS a TQM

Úryvek

"Intrapodnikání a hodnotový řetězec
Smyslem rozvoje intrapodnikání v organizacích je podpora optimalizace hodnotového řetězce s cílem dosažení maximální marže (přidané hodnoty, kladného synergického efektu) procesů podniku. Provázání intrapodnikání a procesního řízení podniků je soudobý trend budování moderních konkurenceschopných podniků. Činnosti v podniku se rozdělují na primární a podpůrné.
Primární činnosti jsou uspořádány do vertikálních logistických linií (procesů):
 řízení vstupních operací – výroba a provoz
 řízení výstupních operací – marketing a odbyt – servisní služby.
Podpůrné činnosti jsou k primárním činnostem uspořádány horizontálně (tzn. vedle sebe, souběžně, doplňkově s primárními činnostmi), jde o:
- infrastrukturu podniku (pomocné a obslužné výroby a aktivity)
- reprodukce lidského potenciálu
- rozvoj technologií
- obstaravatelská a jiné doplňkové činnosti.
Optimalizace a harmonizace hodnotových řetězců se účastní aktivně jak intrapodnikatele, tak vrcholové vedení podniků formováním intrapodnikatelského prostředí. Organické (celostné) budování urbanismu podniku je tedy podmínkou nutnou pro rozvoj intrapodnikání. Všeobecně jde o výrazný soudobý trend podnikání globálního charakteru.
Komunikace – informační základna intrapodnikání
Intrapodnikání neexistuje bez komunikace. Každá organizace musí velmi úzkostlivět pečovat o rozvoj svého vnitřního a vnějšího komunik. systému jak ve verbální, tak neverbální formě.
Komunikace z praktického hlediska podnik. subjektu je: základní schopnost, podstata aktivity organizace, prostředek k ovlivňování lidí, nástroj k provádění změn chování, prostředek sdílení společné vize, prostředek sdělování identity a hodnot firmy, prostředek vytváření dobrých vztahů v organizaci a její otevřenosti, budováním důvěry, předpokladem učení druhých i sama sebe, umění, které se lze naučit atd.
Vymezení komunikace je tedy velmi široké, proto uvedeme kupříkladu jen několik stěžejních atributů přisuzovaných komunikaci.
Komunikace je přenos informací od odesílatele k příjemci za předpokladu, že příjemce informaci porozuměl.
Komunikace je prostředek, kterým jsou lidé v organizaci vzájemně propojeni, aby mohli dosáhnout společného cíle.
Komunikace je organizační kulturou.
Komunikování je chování ve své celistvosti.
Z uvedených atributů komunikace je zřejmé, že komunikace odráží do značné naznačené míry vývojové typy (fáze rozvoje) organizací. Zvláště poslední dva atributy jsou již velmi blízké kontextem vymezení intrapodnikání a vyšším vývojovým fázím organizace podniku.
Je zřejmé, že jednotlivé firmy preferují ten či onen pohled s ohledem na svou specializaci. Na základě předchozích myšlenek lze ztvárnit schématický model procesu komunikace."

Poznámka

Součástí práce jsou schémata a tabulky o rozsahu cca 3,5 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23924
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse