Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Bakalářské práce > > Srovnání webových stránek vybraných leteckých společností

Srovnání webových stránek vybraných leteckých společností

Kategorie: Informatika

Typ práce: Bakalářské práce

Škola: Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta informatiky a statistiky, Praha 3

Charakteristika: Jedná se o bakalářskou práci zaměřenou na srovnání webových stránek vybraných leteckých společností. Práce se zaměřuje na pojmy internet, web, html, přístupnost, použitelnost, letectví, aj.

Obsah

Obsah
1
Úvod
2
Internet
2.1
Historie internetu
2.2
World Wide Web
2.3
Internetové technologie
3
Srovnávací metodika
3.1
Základní informace o metodice
3.2
Výběr jednotlivých kritérií k hodnocení
3.2.1
Grafický design
3.2.2
Přístupnost
3.2.3
Použitelnost
3.2.4
Informační obsah
4
Letecké společnosti
4.1
ČSA (České Aerolinie)
4.2
Lufthansa
4.3
British Airways
5
Analýza webových stránek dle jednotlivých kritérií
5.1
ČSA
5.1.1
Kritéria z oblasti grafického designu
5.1.2
Kritéria z oblasti přístupnosti
5.1.3
Kritéria z oblasti použitelnosti
5.1.4
Kritéria z oblasti informačního obsahu
5.2
Lufthansa
5.2.1
Kritéria z oblasti grafického designu
5.2.2
Kritéria z oblasti přístupnosti
5.2.3
Kritéria z oblasti použitelnosti
5.2.4
Kritéria z oblasti informačního obsahu
5.3
British Airways
5.3.1
Kritéria z oblasti grafického designu
5.3.2
Kritéria z oblasti přístupnosti
5.3.3
Kritéria z oblasti použitelnosti
5.3.4
Kritéria z oblasti informačního obsahu
5.4
Shrnutí.
5.5
Návrhy na zlepšení
6
Uživatelský test
6.1
Dotazník
6.1.1
Zhodnocení designu webových stránek
6.1.2
Zhodnocení vyhledání spojení
6.1.2
Porovnání našeho a uživatelského hodnocení
6.2
Měření použitelnosti
7
Závěr
8
Seznam tabulek a obrázků
8.1Obrázky
8.2
Tabulky
9
Přílohy
10
Zdroje
11
Literatura

Úryvek

"V poslední době je internet čím dál rozšířenější a je dostupný už téměř pro kohokoliv. Tudíž by neměl být opomíjen a každá firma, která chce být úspěšná, by měla mít vhodnou webovou prezentaci. Komfort nákupu zboží a služeb přes internet převládá čím dál víc a projevuje se i v oblasti poskytování leteckých služeb. Pomocí internetových stránek firma nejen poskytuje zboží či služby, ale také se zde sama prezentuje a poskytuje zákazníkovi informace o sobě a svých službách. Samozřejmě se předpokládá, že letecké společnosti, které jsou takto významné, disponují seriózní webovou prezentací a nemusíme se bát, že bychom spatřili webové stránky, které vytvářel amatér. Nicméně je důležité mít nástroj, pomocí kterého lze stránky kvantitativně ohodnotit. Pak budeme schopni jasně říct, v čem vynikají a co je potřeba vylepšit. Také nám to umožní srovnání konkurenčních webových stránek, což může být velmi důležité.
Tato bakalářská práce má několik částí. Nejprve si řekneme něco o historii internetu a o technologiích, které se dnes pro tvorbu webových stránek používají.
V další části vytvoříme metodiku, pomocí které budeme jednotlivé weby srovnávat. Definujeme kritéria, určíme jejích důležitost (bodovou hodnotu) a řekneme, za co se budou body přidělovat nebo strhávat.
Dále se pak seznámíme s jednotlivými leteckými společnostmi. Ve své práci budu srovnávat webové stránky leteckých společností létajících z Prahy. Můj pohled bude z hlediska cestujícího. Letecké společnosti, které jsem pro tuto práci vybrala, jsou České Aerolinie, British Airways a Lufthansa. Domnívám se, že jsou snadno porovnatelné, protože se pohybují na podobné cenové úrovni, nabízejí podobné služby a mají stejnou cílovou klientelu.
V další části provedeme analýzu webových stránek těchto aerolinií podle výše zmíněné metodiky. Výsledkem bude určité kvantitativní ohodnocení. Abychom se ujistili, že naše hodnocení má reálnou vypovídací hodnotu, bude proveden uživatelský průzkum, jehož výsledky pak porovnáme s hodnocením autorky této práce.
Cílem této práce tedy je vytvořit metodiku na srovnání webových stránek letecké společnosti, použít ji pro analýzu stránek tří leteckých dopravců a zjistit, zda výsledky analýzy podle naší metodiky odpovídají hodnocení uživatelů."

Poznámka

Práce obsahuje obrázky, tabulky a grafy o rozsahu cca 14 stránek.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera30745
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse