Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Strategie dle fáze životní křivky výrobku

Strategie dle fáze životní křivky výrobku


Kategorie: Veřejná ekonomika, Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně ekonomická fakulta, Praha 6 - Suchdol

Charakteristika: Text popisuje strategie dle fáze životní křivky výrobku. Nejdříve vysvětluje základní pojmy z této oblasti, poté vypisuje fáze životního cyklu výrobku. Závěrečná kapitola uvádí marketingové strategie v etapách životního cyklu, od zavádění, přes růst a zralost, včetně etapy útlumu.

Obsah

1.
Strategie dle fáze životní křivky výrobku
1.1.
Výrobek (produkt)
1.2.
Strategie
1.3.
Marketingová strategie
1.4.
Životní cyklus výrobku
2.
Fáze životního cyklu výrobku:
2.1.
Fáze zavádění nového výrobku
2.2.
Fáze růstu
2.3.
3. Fáze zralosti
2.4.
4. Fáze útlumu
3.
Marketingové strategie v etapách životního cyklu produktu
3.1.
Marketingové strategie v etapě zavádění
3.2.
Marketingové strategie v etapě růstu
3.3.
Marketingové strategie v etapě zralosti
3.4.
Marketingové strategie v etapě útlumu (poklesu objemu prodeje)

Úryvek

"1. Fáze zavádění nového výrobku
Začíná okamžikem, kdy je nový výrobek prvně distribuován do nákupní sítě. Firma musí vynaložit značné částky na reklamu, aby výrobek vešel do povědomí zákazníků. Tržby rostou pomalu, neboť produkt zakoupí jen nízké % spotřebitelů, jelikož o novém produktu je informována pouze úzká vrstva zákazníků. Dosud je i nízká intenzita distribuční sítě, vysoká cena a pouze málo zákazníků prokazuje ochotu kupovat zcela nový výrobek. V této fázi kupují tzv. inovátoři, kteří mají rádi nové výrobky a počáteční problémy s kvalitou přehlédnou. Cílem firmy je, aby tato fáze byla co nejkratší a výrobek se dostal do fáze růstu prodeje. Jestliže je výrobek revoluční, první svého druhu a zájem zákazníků stoupá, konkurence se snaží výrobek napodobit. Je nutné tedy získat náskok.

Z ekonomického hlediska je fáze zavádění doprovázena zpravidla ztrátou, neboť nízké tržby nestačí kompenzovat vysoké náklady spojené s rozvojem a zaváděním nového výrobku na trhu, jakož i s odstraňováním prvotních problémů a nedostatků.

2. Fáze růstu
Je spojena s prudkým růstem tržeb a zisku, zákazníci produkt přijali a nakupují jej. Objevují se první konkurenti, kteří přinášejí na trh produkt zdokonalený o nové vlastnosti. Trh roste, cena se nemění, náklady na reklamu jsou vysoké. Se zvyšujícím se počtem prodaných výrobků klesá poměr nákladů za reklamu na jeden prodaný kus. Zvyšuje se počet prodejních míst, klade se důraz na důkladné pokrytí trhu. Konkurenční výrobci na trhu soupeří o distribuční a prodejní místa. Firma přistupuje rovněž ke zdokonalování výrobku, proniká na nové segmenty trhu. V pravý čas musí dojít ke snížení cen.

3. Fáze zralosti
Nastupuje zpravidla, když se začne zpomalovat růst tržeb z prodeje (klesá prodej). Tato fáze je zpravidla delší, než fáze předcházející. Pokles růstu tržeb vytváří nadbytek zboží v odvětví, což vede k zesílení konkurence. Dochází k snižování cen a zintenzivňování propagace, k zdokonalování výrobků a k vyřazování slabší konkurence. V odvětví se ustaluje počet konkurentů, jejichž hlavní snahou je získat výhodu v hospodářské soutěži. Reklama by měla motivovat zákazníka k loajalitě ke značce a k opakovanému nákupu výrobku.

4. Fáze útlumu
Je charakteristická viditelným snížením tržeb z prodeje z různých příčin, doprovázeným snižováním cen a tedy i krácením zisku. Častý je odchod z trhu nebo snižování nabídky, opouštění malých méně výnosných segmentů trhu, snížení výdajů na reklamu a propagaci. "

Poznámka

Práce obsahuje schéma.
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdrojů: http://halek.info/prezentace/marketing-cviceni/mcvp-print.php?l=08; http://www.contros.cz/publikace/ITS-MktStrg.htm; http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=80; http://poseur.biz/market/zivotni_cyklus_produktu.htm; is.muni.cz/th/100853/esf_m/Dedic_Roman_-_DP.doc?lang=en.
Práce pro předmět Ekonomika veřejného sektoru - Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18527
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse