Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Typy firem, zisk jako podnět a alternativní cíle firem - přednášky

Typy firem, zisk jako podnět a alternativní cíle firem - přednášky

Kategorie: Podniková ekonomika

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce v heslech charakterizuje typy firem a problematičnost chování firmy podle pravidla maximalizace zisku na základě rovnosti mezních veličin, včetně alternativních způsobů prosazování zájmů firmy. Poslední část je věnována alternativním cílům.

Obsah

1.
Typy firem
1.1
Členění firem z hlediska vlastnických vztahů
1.1.1
Firmy v individuálním vlastnictví
1.1.2
Partnerství
1.1.3
Akciové společnosti
1.2
Členění firem podle velikosti
1.2.1
Malé firmy
1.2.2
Střední firmy
1.2.3
Velké firmy
2.
Problematičnost chování firmy podle pravidla maximalizace zisku na základě rovnosti mezních veličin
2.1
Zisk
2.1.1
Maximalizace zisku
2.1.2
Jiné způsoby prosazování zájmů firmy
2.1.2.1
Cenové konkurence (cenové války)
2.1.2.2
Necenové konkurence
3.
Alternativní cíle firmy
3.1
Maximalizace obratu
3.2
Manažerské teorie firmy
3.3
Beahvioristické teorie firmy
3.4
Model zaměstnanecké firmy
3.5
Neziskové firmy

Úryvek

“2. Problematičnost chování firmy podle pravidla maximalizace zisku na základě
rovnosti mezních veličin

(MC=MR) – problém znalosti křivky poptávky
 rozhodování firmy většinou vychází z průměrných nákladů
 cenu firma stanovuje prostřednictvím určité přirážky k průměrným nákladů
 hlavním limitujícím faktorem pro rozhodování firmy je poptávka

ZISK
 je cílem firmy a představuje hlavní podnět k podnikání
 prostřednictvím zisku firma prokazuje svoji úspěšnost nejen ve vztahu ke svým vlastníkům nebo řídícím pracovníkům, ale i k obchodním a jiným partnerům a v neposlední řadě ve vztahu ke konkurenci
 je kritériem pro rozhodování o všech základních otázkách, týkajících se podniku (o množství a struktuře vyráběné produkce, o investicích,....)
 je předpokladem tvorby dalších zdrojů, investic, technického rozvoje apod.
MAXIMALIZACE ZISKU
 firma maximalizuje zisk, pokud maximalizuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady
 maximalizaci můžeme rozdělit na dvě složky:
1. snižování nákladů na výrobu, vyhledávání úspor
- ve velmi dlouhém období pak velikost zisku ovlivňuje uplatňování technického pokroku, které vede ke zvyšování produktivity práce a tím ke snižování nákladů
2. maximalizace příjmů
▪ v DK- pomocí zvyšování objemu výroby
▪ v NK- kdy cena produkce s rostoucím objemem klesá, růst objemu výroby může vést dokonce
k poklesu příjmů
- proto to není jediná možnost zvyšování příjmů, firma se snaží najít jiné způsoby

 je zřejmé, že firma ve svém úsilí o maximalizaci zisku naráží na stejnou snahu konkurentů
 firma může prosazovat své zájmy prostřednictvím:
1. cenové konkurence (cenové války)
 firma se dobrovolně zvdá zisku nebo dokonce dobrovolně realizuje ztrátu
 tuto politiku může firma provádět pouze krátkodobě
2. necenové konkurence
 vyžaduje značné prostředky, zvyšuje náklady firmy
 pozitivním efektem je růst poptávky
 umožňuje zvyšování objemu produkce bez poklesu ceny (popř. Zvýšení ceny nevyvolá pokles prodaného množství výrobků)
 proto je výsledkem růst příjmů
 firma vyrábějící velké množství výrobků neuvažuje o ziskovoti jednotlivých výrobků, ale o celkovém zisku
 firma např. Sníží cenu určitého základního výrobku, aby k němu komplementární mohla vzápětí prodávat za cenu mnohem vyšší
 zisk z výroby jednoho výrobku se snížil, avšak celkový zisk se zvýšil"

Poznámka

Práce je doprovázena grafy. Čistý text dosahuje cca 4 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13786
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse