Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Využití a přínosy virtuální reality

Využití a přínosy virtuální reality

Kategorie: Informatika, Technologie, Andragogika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se soustředí na téma využití a přínosu virtuální reality jak ve specializovaných odvětvích, tak běžném životě. Věnuje se současným formám aplikace této technologie, ale rozvíjí také myšlenky na možné budoucí způsoby využití, jež odvozuje z dosavadního vývoje v dané oblasti. Zachycuje jednoduchým způsobem principy uplatnění virtuální reality ve výcviku pilotů, přípravě lékařů, prezentaci výrobků zákazníkům či tvorbě prototypů. Ve všech pojednaných oblastech vyzdvihuje autor implicitně přednosti virtuální reality, nevýhod se pak dotýká v případě jejího využití jako prostředku komunikace.

Obsah

1.
Úvod
2.
Virtuální realita zachraňuje život
3.
Využití virtuální reality v komerční sféře
3.1.
Virtuální realita jako služba zákazníkům
3.2.
Virtuální realita jako nástroj snížení výrobních nákladů firmy
3.2.1.
Příklad pracoviště s plně elektronickým prototypováním
4.
Virtuální realita ve školství
5.
Virtuální realita a komunikace
5.1.
Napojení na internet
5.2.
Výhody a nevýhody virtuální reality jako komunikačního prostředku
5.3.
Komerční využití virtuální reality na internetu
6.
Závěr

Úryvek

"Virtuální realita zachraňuje život
Díky virtuální realitě dokonce někdy přežíváme kritické situace. Tak například piloti většiny aerolinií pravidelně nacvičují s pomocí virtuální reality nouzové přistání s různými poruchami na letedle. Díky dobře nacvičené situaci nepropadnou piloti panice v případě, že se letadlo do některé z kritických situací dostane. Jejich počínáním pak mohou zachránit život i několika stům pasažérům
Dalším oborem, kde se virtuální realita zatím používá v poměrně malém měřítku, ale kde by jistě našla své uplatnění, je lékařství. Doktoři by si tak mohli nacvičovat dosud neprováděné zákroky, čímž by samozřejmě snížili riziko špatného provedení operace na pacientovi. Zároveň by se na virtuální realitě mohli zaučovat mladí lékaři a studenti lékařských fakult.
Příkladem, který ukazuje zapojení VR do běžné lékařské praxe, může být nedávno otevřená budova „University of Florida – Brain Institute“, která je význačná unikátním spojením neurologických lékařských oborů s digitálním prostředím. Provádějí se zde operace mozku, u nichž je nutná absolutní přesnost, aby nedošlo k postižení zdravých oblastí. Proto se operace plánují na obrazové databázi, která slouží i při provádění operace samotné. Plán operace, vypracovaný bez časového stresu, se chirurgovi promítá v potřebné časové posloupnosti a nelze tolerovat jakékoliv zpoždění. Nemocnice je proto doslova nabita digitálními technologiemi s velkou kapacitou přenosu.
Vzniklé digitální obrazové materiály se zasílají po síti ke kolegům operujícího lékaře, kteří sledují průběh operace na monitoru ve své pracovně v reálném čase. Přísedící bývají z různých oborů – od neurogenetiky po neurotoxikologii – a mohou tak být okamžitě k dispozici svou radou. Celý záznam se ukládá k pozdějším hodnotícím, vzdělávacím a výzkumným účelům.
Budova je pracovištěm pro dvanáct vzájemně propojených oblastí neurologického výzkumu. Činnost je zaměřena na problémy spojené s Alzheimerovou chorobou, ale i se zraněními. Do budoucna se počítá s instalací dalších velkých lékařských zařízení pro 3D digitální snímání pacientů a připravují se dosud neprováděné operace přerušené míchy.

Využití VR v komerční sféře
Virtuální realita sice může omezit ztráty na životech, ale její masivní využití se dá očekávat spíše tak, kde působí konkurence na rychlý technologický pokrok a nabízení kvalitních služeb. Tím mám na mysli komerční sféru. Tu lze dále rozdělit na dvě oblasti podle toho, jak firma hodlá virtuální realitu využívat:

a) S virtuální realitou přijde do styku zákazník
b) Virtuální realita slouží ke snížení výrobních nákladů firmy

Add a)
I když se v mnohém obě oblasti prolínají, lze je teoreticky oddělit. V prvním případě lze virtuální realitu využít jako podpůrnou službu zákazníkům. Velice dobré uplatnění by virtuální firma našla například u stavebních firem, které nabízejí několik druhů typizovaných rodinných domků. Zákazník by si mohl před koupí každým z nich „projít“ a pořádně si ho prohlédnout. Jelikož se jedná o typizované stavby, nebylo by až tak náročné převést několik staveb do prostředí virtuální reality. Před jinou situací stojíme v případě domků projektovaných na zakázku. Zde je využití VR daleko nákladnější.
Podobnou příležitost skýtá také automobilový průmysl. Proč by si nemohl zákazník automobil před koupí důkladně prohlédnout - v barvě a s doplňky, které si objednal? Ačkoliv se zdá být komerční využití virtuální reality v tomto směru budoucností, na trhu nalezneme již dnes firmy, které ji využívají. Jedná se například o firmu Mercedes-Benz, která nabízí svým zákazníkům prohlednout si automobil, který si objednají. Zákazníci pak mohou s monitorem v ruce obejít celý automobil a detailně si jej prohlédnout.
Jak je patrné z předchozích úvah, virtuální realita by našla a někde již nachází uplatnění při nákupu nákladných výrobků vesměs dlouhodobé spotřeby, kde chce mít zákazník jistotu, že si vybral správně."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera22556
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse