Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Využití ženských a mužských rolí v reklamě

Využití ženských a mužských rolí v reklamě


Kategorie: Marketing, Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tento text se věnuje postavení a využívání mužských a ženských rolí v reklamě. Těžiště textu je v tom, jaký způsobem jsou vnímány a podávány médii soudobý muž a žena. Autorka také věnuje pozornost vývoji a posunu historického postavení muže a ženy směrem k genderu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Teoreticko-metodologická část
2.
1. Reklamní minimum
2.
1. 1. Původ slova
2.
1. Význam slova
2.
1. 3. Druhy reklamy
2.
1. 4. Orientace reklamy
2.
1. 5. Účel reklamy
2.
1. 6. Cíle reklamy
2.
1. 7. Samoregulace reklamy
2.
Marketingový mix
2.
1. 4P
2.
4C
3.
Analytická část
3.
1. Tradiční role ženy a muže v reklamách
3.
2. Základní role mužů a žen v reklamě:
3.
2. 1. Ideální reklamní pár
3.
Nové trendy: sbližování pohlaví v reklamách
3.
4. Zájem mužů a žen o reklamy, a opačné pohlaví v reklamách
3.
5. Jazyk reklam pro jednotlivé cílové skupiny
3.
5.1. Správná reklama pro muže
3.
5. 2. Správná reklama pro ženy
3.
6. Kdo a jak prodává
3.
7. Některé vybrané příklady špatného použití reklamy
4.
Závěr
5.
Abstrakt
6.
Klíčová slova
7.
Použitá literatura

Úryvek

„3. 3. Nové trendy: sbližování pohlaví v reklamách
Stereotypů je ovšem třeba se zbavit.
Kdo se nedokáže odlišit – a stereotypy jsou definovány jako ustálená automatizovaná představa, jako zjednodušené a otřelé pojetí – je donucen okolím na základě, dnes již lehce stereotypního hesla „Differentiate or Die“, odejít. (Zamazalová, 2007)
Pokud jde o produktové kategorie, zřetelněji častější zapojení žen než mužů se týká kosmetiky, zdravotnictví, léků, oblečení. Naopak muži se spíše využívají při prezentací výrobků z kategorií auta, banky, spoření.
Prezentace zboží z kategorií foto, klenoty, šperky, osvětlení, brýle, zahradnictví, pojištění, finance, domy / byty, navigace, aerolinky, psací potřeby, zábavní průmysl, jízdní kola, pneumatiky, přepravní služby, luxusní drobnosti, venkovní zábava, motorky, média, cestovní ruch, hardware, alkohol je pro obě pohlaví stejná.
U některých produktových kategorií je tedy možné pozorovat reflexi oslabení tradičních stereotypních vazeb, u jiných se konvenčních relace udržují.
U některých produktových kategorií je tedy možné pozorovat reflexi oslabení tradičních stereotypních vazeb, u jiných se konvenčních relace udržují.
ženské a mužské role v reklamě (Sborník vybraných výstupů z řešení grantového projektu „Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu“ za rok 2006 (GAČR 402/02/0152)
3. 4. Zájem mužů a žen o reklamy, a opačné pohlaví v reklamách
Ženy většinou mají zájem o ženská témata a muži o mužská. Stejný zájem chovají obě skupiny zejména v případě financí a počítačů, dále pak u mladší generace sledování sportovní tématiky v televizi.
Novým trendem je sledování módy mladými muži, často pak jde o metrosexuály, dále se pak mladší generace mužů zajímá o život slavných lidí, jejich skandálů a dokonce se začínají také věnovat oblasti bydlení.
3. 5. Jazyk reklam pro jednotlivé cílové skupiny
Jazyk tvoří velmi důležitou složku reklam, přestože je jeho síla někdy podceňovaná. Jazyk žen a mužů se liší a liší se i jazyk reklam pro ženy a pro muže. Zatímco mužský hovor se vyznačuje autoritativností, nezávislostí a zaměřuje se na podání informací, ženská mluva je vnímavější vůči partnerovi a zaměřuje se na vazby.
Reklamní titulek musí být vždy výstižný, úderný a musí umět strhnout.
Slogany určené ženám postrádají originalitu a jsou jazykově velmi stereotypní. Vyskytují se stále dokola stejné výrazy vyjadřující ženský ideál - svěžest, kouzlo, zdraví, přirozenost, elegance, půvab nebo smyslnost. Velmi časté je použití sloves: vonět, slušet, milovat, ošetřit. Reklamy pro ženy také velice často využívají zdrobnělin.
3. 5.1. Správná reklama pro muže
Reklamy určené a cílené mužům jsou dynamické a soustředěné na sílu.
Reklama musí v několika vteřinách vystihnout podstatu a směřuje symboliku ženy
k uspokojení vkusu muže.“

Poznámka

Práce kompilačního charakteru bez řádně označených citací.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19724
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse