Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Vývojová psychologie - mladší a starší školní období

Vývojová psychologie - mladší a starší školní období

Kategorie: Psychologie

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta, České Budějovice

Charakteristika: Šestá přednáška z předmětu Vývojová psychologie. Vhodné jako příprava k testu. Prezentace se zabývá mladším a starším školním věkem.

Obsah

1.
Mladší školní věk
2.
Snaživost X méněcennost
3.
Adolescence
4.
Identita X zmatení rolí

Úryvek

"• Proměna myšlení Proměna myšlení Proměna myšlení Proměna myšlení Proměna myšlení Proměna myšlení – logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. logické zákonitosti, tzv. konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení, konkrétní myšlení,
• Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“ Období „střízlivého realismu“
• Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita Seberegulace v prožívání a větší stabilita
• Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci Soustředění pozornosti na práci
• Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci Schopno skupinové práci
• Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ Morálka „hodného dítěte“ – orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu orientace na autoritu – učitel, rodič, trenér učitel, rodič, trenér učitel, rodič, trenér učitel, rodič, trenér učitel, rodič, trenér učitel, rodič, trenér
• S. FREUD S. FREUD S. FREUD – OBDOBÍ LATENCE OBDOBÍ LATENCE OBDOBÍ LATENCE – sexualita je skrytá sexualita je skrytá sexualita je skrytá sexualita je skrytá sexualita je skrytá sexualita je skrytá
E. H. Erikson E. H. Erikson E. H. Erikson E. H. Erikson – období latence období latence období latence období latence období latence
Snaživost Snaživost -dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s dovednosti cílevědomě a úspěšně zacházet s předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo předměty hmotného světa, zapojit se a obstát mimo rodinu rodinu
souvisí s prací ve škole souvisí s prací ve škole souvisí s prací ve škole souvisí s prací ve škole souvisí s prací ve škole – plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti plnění úkolů apod. V krajnosti pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů pak odvíjí pocit své hodnoty od svých výkonů
vs. Méněcennost Méněcennost – na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic na základě selhání, strach, že nic nestačím
V tomto věku zlom ve všech kulturách V tomto věku zlom ve všech kulturách V tomto věku zlom ve všech kulturách – buď dítě buď dítě dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dostává povinnosti školní nebo je zapojováno do práce dospělých dospělých dospělých
Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce. Otevírá se svět technologií a spolupráce.
Ctnost kompetence kompetence
E. ERIKSON E. ERIKSON E. ERIKSON – SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST SNAŽIVOST X MÉNĚCENNOST
VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE VSTUP DO SVĚTA POVINNOSTÍ A PRÁCE
+ jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, + jsem šikovný, něco umím, mi jde a baví mě to, rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že rád věci dělám a dokončuji, jsem na to hrdý; vím, že jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný jsem něčím výjimečný
-připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím připadám si neschopný a neužitečný, nejsem ničím zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; zajímavý ani výjimečný, trpím pocity méněcennosti; neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a neumím přijít na to, v čem jsem vlastně dobrý, a proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe proto si nemohu vážit sám sebe
-CTNOST CTNOST CTNOST CTNOST -KOMPETENCE KOMPETENCE KOMPETENCE

Adolescence 12 Adolescence 12 Adolescence 12 Adolescence 12Adolescence 12 -20let 20let
• Proměna těla Proměna těla Proměna těla Proměna těla Proměna těla – zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud zmatek, pochyby, stud – unavitelnost unavitelnost unavitelnost unavitelnost unavitelnost unavitelnost -zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová zhoršení koncentrace, citová labilita labilita labilita labilita
• Sebestřednost Sebestřednost Sebestřednost Sebestřednost Sebestřednost Sebestřednost – nejistota nejistota nejistota nejistota -přehánění
• V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží V myšlení se otevírá prostor abstrakce, odhlíží od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky od konkrétních proměnných, systematicky postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz postupuje v testování hypotéz
• Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit Snaha emancipovat se od rodičů a autorit
• Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských Oporu nalézají a poskytují v kamarádských vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách vztazích a partách
• Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co Potřeba experimentovat, zjistit kdo jsem a co vydržím vydržím"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera32417
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse