Obsah
3. | Podnikatelské koncepce
|
3.4 | Marketingová koncepce
|
4. | Marketingová krátkozrakost
|
4.2 | Etapy vývoje marketingu
|
5. | Marketingové strategie
|
5.1 | Strategie minimálních nákladů
|
5.2 | Strategie diferenciace produktu
|
5.3 | Strategie tržní orientace
|
5.4 | Strategie konsolidační a růstová
|
6.3 | Marketingové mikroprostředí
|
6.4 | Marketingové makroprostředí
|
6.5 | U SWOT analýzy vyjmenujeme
|
7.1 | Analýza portfolia – strategická
|
7.2 | Analýza firmy General Electric (GE)
|
7.3 | Výpočet atraktivnosti trhu
|
7.4 | Výpočet konkurenčního prostředí
|
7.5 | Výpočet atraktivnosti trhu
|
7.6 | Výpočet konkurenčního prostředí
|
7.7 | Příklad: SWOT analýza – HYPERNOVA
|
7.7.2 | Výhody silných stránek
|
7.7.3 | Opatření k posílení silných stránek
|
7.7.5 | Nevýhody slabých stránek
|
7.7.6 | Opatření k odstranění slabých stránek
|
7.7.7 | Příležitosti (vnější prostředí)
|
7.7.8 | Možnost využití příležitostí
|
7.7.10 | Možnosti zamezit hrozbám
|
7.7.11 | Opatření ke snížení hrozeb
|
8.2 | Požadavky na informace z výzkumu
|
8.3 | Vnitřní marketingový výzkum
|
8,4 Vnější marketingový výzkum
8.5 | Primární marketingový výzkum
|
8.6 | Sekundární marketingový výzkum
|
8.7 | Základní marketingový výzkum
|
8.8 | Aplikovaný marketingový výzkum
|
8.9 | Kvalitativní marketingový výzkum
|
8.10 | Kvalitativní marketingový výzkum
|
8.11 | Organizace marketingového výzkumu
|
8.12 | Základní metody marketingového výzkumu
|
9.4 | Proces inovace výrobků
|
9.5 | Vývoj nových produktů
|
9.6 | Postup vývoje nových produktů
|
9.10 | Životní cyklus produktu
|
9.11 | Fáze životního cyklu
|
9.13 | Diverzifikace služeb
|
9.14 | Strategie zavádění výrobků na trh
|
9.15 | Užitek ochranné známky
|
10. | Životní cyklus spotřebitele
|
10.1 | Poptávka po produktech se liší podle
|
11.2 | Výhody segmentace trhu
|
11.4 | Segmentace v cestovním ruchu
|
11.4.1 | Strategie jednoho cílového trhu
|
11.4.2 | Koncentrovaná marketingová strategie
|
11.4.3 | Totální marketingová strategie
|
11.4.4 | Nerozlišované marketingové strategie
|
11.4.5 | Podle geografického hlediska
|
11.4.6 | Demografická segmentace
|
11.4.7 | Psychografická segmentace
|
12. | Marketingová komunikace
|
12.3 | Prvky komunikačního procesu
|
12.4 | Služby procesu marketingové komunikace
|
13.1 | Hodnocení komunikace
|
13.2 | Model marketingové komunikace AIDA
|
13.3 | Základní strategie marketingové komunikace
|
14.1 | Základní požadavky kodexu pro reklamu
|
14.5 | Vnější reklamní prostředky
|
15.1 | Práce s veřejností (Public relations)
|
16. | Komunikační prostředky
|
16.2 | Komunikace neverbální
|
16.6 | Základní znaky přímého marketingu
|
16.7 | Cílová skupina a její reakce
|
16.8 | Komunikační politika v oblasti CR
|
17.3 | Marketingové pojetí ceny
|
17.4 | Cenová politika firmy
|
17.5 | Marketingové pojetí ceny
|
17.6 | Cenová politika firmy
|
17.7 | Metody cenové tvorby
|
17.8 | Faktory ovlivňující cenu
|
18. | Marketingová distribuce
|
18.1 | Distribuční strategie
|
18.4 | Sdružení manažerů v CR
|
18.5 | Organizátoři zájezdů za odměnu = incentivní turistika
|
18.6 | Organizátoři konferencí, meetingů a kongresů
|
19.2 | Typy velkoobchodních organizací
|
20.1 | Druhy maloobchodních organizací
|
20.2 | Přednosti a nevýhody maloobchodu
|
20.3 | Maloobchod bez prodejních prostor
|
21.3 | Zásahy státu do tržního hospodářství
|
21.4 | Zvláštnosti trhu služeb
|
21.5 | Koloběh výrobních činitelů
|
21.6.1 | Faktory ovlivňující Na
|
21.6.2 | Na na trhu výrobních faktorů
|
21.6.3 | Trendy na straně Na v CR
|
21.7.1 | Faktory ovlivňující Po
|
21.7.2 | Cenová elasticita a pružnost Po
|
21.7.3 | Vlivy působící na vývoj Po v CR
|
21.8 | Faktory ovlivňující chování spotřebitele
|
21.9 | Charakteristika spotřebitele
|
21.9.1 | Proces nákupního chování (vyplývá z činitelů)
|
21.9.2 | Způsoby odlišení produktu
|
22. | Motivační marketingová teorie
|
22.1 | Herzbergova „dvoufaktorová“ teorie
|
22.2 | Mc Gregorova teorie „teorie XY“
|
22.3 | Charakteristika služeb z hlediska marketingu
|
22.4 | Rozšířený marketingový mix v CR
|
23. | Vnitřní a vnější prostředí firmy
|
23.1 | Kontrolovatelné faktory
|
23.2 | Podnik CR a vnější vztahy k ostatním subjektům
|
23.4 | Situační analýza podniku
|
24. | Marketingové strategie podle typu poptávky
|
24.2 | Stimulující strategie
|
24.4 | Remarketingová strategie
|
24.6 | Synchromarketingová strategie
|
24.7 | Demarketingová strategie
|
24.8 | Protipůsobící strategie
|
25. | Specifika marketingu služeb
|
Úryvek
"Cenová politika firmy
snaha firmy udržet pozici na trhu (defenzivní x ofenzivní)
zaměřuje se na konkurenci
zabývá se:
rozhodování o investicích, o výrobcích a odbytových nákladech
odběrateli, odhadem bonity, koupě schopnosti odběratelů
metodami tvorby cen + hodnocení faktorů, které působí na cenu
posuzuje poptávku a nabídku a tzv. pružnost Po a Na, zda je Po a Na v rovnováze, jak vypadá v jiném státě
odhaduje se nasycenost trhu zbožím, službami – neustále sledovat odbyt
stanovit min. hranici, pod kterou by ceny neměly klesnout, tato hranice je stanovena stálými náklady
stanovení velikosti ztrát, které jsou ještě přijatelné, aby firma nezkrachovala
volba nejvhodnější metody tvorby cen
Metody cenové tvorby
1) Metoda založená na nákladech (nákladově orientovaná cena)
např. kalkulace Ná autokarového zájezdu (Ná přímé, nepřímé) + marže
výhoda: nenutí podnikatele ke snižování Ná
nevýhoda: u luxusního zboží, které by mohlo být cenově dražší než jsou Ná, podnikatel zde prodělává
2) Metoda založená na poptávce (poptávkově orientovaná cena)
vychází z odhadu objemu prodeje, odhadu Po, stoupání Po = stoupání ceny
vychází z prestiže, kterou zákazník přisuzuje výrobku
pokud se zákazníkovi výrobek líbí, je ochoten zaplatit více
3) Metoda založená na základě cen konkurence (konkurenčně orientovaná cena)
srovnávání, podobné ceny
tato upravená cena zpětně ovlivňuje Ná
4) Metoda stanovená na základě MAR cílů firmy
a) metoda přežití – firma, která má problémy s přebytkem výr. kapacity, velmi silná konkurence či zákazník náhle změnil své požadavky. Cílem je prodat – rychle snížit ceny, prodat za min. cenu, ale rychle! Firmě nejde o zisk, ale o udržení se.
b) maximalizace běžného zisku – firma zvýší ceny na max., chce prodat co nejdražší, nezajímá se o budoucnost. Buďto končí, nebo chce momentálně vydělat – krátkodobé.
c) maximalizace běž. příjmů – firmy, které mají hodně nepřímých Ná, Po po výrobcích je vysoká. Většina CK, protože Po po zájezdech je vysoká.
d) maximalizace obratu – vysoký obrat, snížení ceny, chce prodat hodně výrobků za nízké provoní Ná. Tam, kde je nízká kupní síla obyvatel.
e) maximální využití trhu – vyšší ceny za atraktivnější výrobky, které prozatím konkurence ještě nemá. Ceny snižovat, až se objeví konkurence.
5) Metoda stanovení cen na základě hodnoty vnímané zákazníkem
luxusní zboží, určitý segment zákazníků
lidé s vysokými příjmy, zboří dobře zabalené
firma musí vytipovat kolik zákazníků, jak vysoké ceny, kde prodávat, …
Stanovení cen u nových výrobků
Penetrační oceňování
vychází z nízké ceny výr.
získat vyšší tržní podíl
získat výhody nad konkurencí a snaha znesnadnit to konkurenci
snížení Ná a masová výroba
např. když je na trhu hodně podobných výr., všechny mají zhruba stejnou kvalitu, Po závisí na ceně. Pokud se dobře prodává – cena se pomalu zvyšuje
Sbírání smetany
vyšší vstupní cena – rychlá návratnost Ná
pouze pro skupinu prestižních zákazníků – mají dost peněz, ale chtějí stále něco nového
distribuční síť – čím více zprostředkovatelů, tím je výr. dražší. Ideál: výrobce – zákazník
ekonomické podmínky – výrobci – dochází k „předělávání kapitálu“ mezi jednotlivými výrobci, které se snaží vyrábět to, po čem je největší Po
Faktory ovlivňující cenu
VNITŘNÍ
1) Cíle firmy
nejčastějším cílem je dosažení zisku, dále dosažení max. obratu, udržení určitého počtu zákazníků, jméno firmy,…
2) Organizace cenové politiky
prováděno centralizovaně – cena peně stanovena, měnit pouze vedení firmy
decentralizovaně – prodejce může sám rozhodnout, komu cenu sníží
3) MAR mix
cena je vázána na všechny prvky mixu
4) Diferenciace výrobků
odlišení jinak stejných výrobků (balení, servis, forma prodeje)
5) Náklady
VNĚJŠÍ
1) Po po výrobcích
čím vyšší Po, tím může být vyšší cena. Důležitá je dostupnost výr., životní naléhavost potřeby, kupní síla
2) Konkurence
3) Distribuční síť
4) Ekonomické podmínky
5) Opatření centrálních orgánů
stanovení max. či min. ceny, mohou stanovit protimonopolní opatření
dumpingové ceny = stát může rozhodnout, že výr. se bude prodávat za dotované ceny státem"
Vlastnosti
Číslo práce: | 10584 |
---|
Autor: | Rarasek - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 61 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2007 |
Počet stažení: | 213 |
Velikost souboru: | 74 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera10584
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.