Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Maturitní otázky marketing

Maturitní otázky marketing

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce obsahuje sedmnáct zpracovaných maturitních otázek na marketing. Jednotlivé otázky jsou v rozsahu cca jeden odstavec až čtyři strany.

Obsah

1.
Analýza spotřebních trhů
2.
Cena, metody tvorby cen, reakce zákazníků
3.
Hlavní úkoly distribuce
4.
Identifikace tržních segmentů
5.
Klasický management, vývoj managementu
6.
Kontrola
7.
Marketing, základní pojmy
8.
Marketingová komunikace
9.
Marketingový systém řízení
10.
Marketingový výzkum trhu
11.
Plánování jako manažerská funkce
12.
Pojetí managementu
13.
Profil managera
14.
Vedení, motivace
15.
Základní subjekty na trhu
16.
Základní typy rozhodování
17.
Životní cyklus výrobku

Úryvek

“Základní subjekty na trhu

Zvláštnosti nákupního chování domácnosti

Domácnosti - ekonomická kategorie užitečná při analýze trhu práce (domácnosti představují nabídku na trhu práce)
důležitá kategorie v daňové oblasti
při stanovení životního minima

V marketingu se uplatňuje především jako kategorie, která se projevuje nákupním (specifickým) chováním.
Přitom pojem domácnost se nemusí krýt s pojmem rodina.
Nejvýraznější důsledky se vyskytují u prodeje některých druhů spotřebního zboží,kdy je objem prodeje téměř přímo úměrný počtu domácností (nábytek, televize, pračky, sporáky, ledničky…)
Odlišnosti jsou také podle různých typů domácností zejména v preferencích.
Svobodní lidé a mladé bezdětné domácnosti nakupují hlavně módní oblečení, sportovní vybavení, spotřební elektroniku, mají velký zájem o cestování a kulturu.
Užívají více služeb cestovního ruchu (doprava, ubytovací, stravovací služby).
Rodiny s malými dětmi nakupují zejména byty, vybavení bytu a dětské potřeby.
Mají obvykle méně peněz, nakupují více na půjčku a spotřebitelský úvěr, snaží se využívat různých slev, rodinného balení apod.
Rodiny s velkými dětmi obnovují vybavení domácnosti, více cestují.
Při rozhodování dávají přednost kvalitě.
Starší rodiny více spoří. Často finančně podporují rodiny svých dětí, často kupují dárky a rádi.
Některé rodiny více utrácejí.
Složitější je to u starších lidí odkázaných pouze na svůj důchod.
Tato skupina je nejméně ovlivnitelná reklamou.

Zvláštnosti nákupního chování organizace

Projevuje se ve všech fázích rozhodovacího procesu při nákupech.
Nákupy jsou obvykle podstatně delší, je do něho zapojeno více osob.
V rozhodování převládají racionální, ekonomické a technické motivy před emotivními.

Typy nákupního chování organizací

1. přímá koupě
 vyskytuje se především u zásobování firmy běžným materiálem
 organizace má dostatek zkušeností a je spokojena s dosavadními dodavateli
 rozhodování o nákupu je rutinní

2. nový problém
 vyskytuje se, když organizace nakupuje pro ně nový výrobek, např. když vedení podniku rozhodne vybudovat novou počítačovou síť
 organizace potřebuje hodně informací, zejména o ceně, kvalitě, značce, dodacích a platebních podmínkách, o spolehlivosti dodavatele

3. modifikovaná koupě
 vyskytuje se, když organizace má určité kladné zkušenosti z předchozích nákupů, nepotřebuje tolik informací
 sledují se především změny na příslušném trhu

Vlivy působící na chování organizace

vnější – ekonomické, technické, technologické, poltické, kulturní

Ekonomické
 mezi nejdůležitější patří konkrétní fáze ekonomického cyklu (charakteristickou vlastností tržní ekonomiky, která se vyvíjí zhruba v pravidelných 8 – 11letých intervalech; měří se HDP za jednotlivá čtvrtletí, střídají se fáze recese, oživení (konjunktura); recese je fáze, kdy rostou neprodané zásoby zboží, vázne odbyt, omezuje se výroba, zvyšuje se nezaměstnanost, snižují investice), poválečná hospodářská politika má proticyklický charakter

Při nákupním rozhodování se musí přihlížet k fázím cyklu.
Nákupní chování firem také ovlivňuje globalizace.

vnitřní – organizace zásobování v podniku, odborná způsobilost

Proces rozhodování v organizaci má v podstatě stejné fáze jako u individuálních nákupů.
Ale v každé etapě jsou určitá specifika: poznání potřeb, u běžných potřeb může vycházet od každého pracovníka, u větších investic je poznání problému otázkou odborného posouzení), zjišťování informací (je obsahem specifikace výrobku, ale také poznání dodavatele).

Zdroje informací jsou rozmanitější, více se využívá nabídka dodavatelských firem, obchodních zástupců, veletrhy a výstavy, odborná publikace.
Hlavní pozornost se soustředí na výběr dodavatelů.
Hlavní kritéria: cena, kvalita, dodací podmínky, platební podmínky, pověst dodavatele.
Při vyhodnocení dodavatele se sledují vlastní zkušenosti, vývoj na trhu."

Poznámka

Obsahuje grafy a schémata.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13059
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse