Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Prezentace muzeí na Internetu - ročníková práce

Prezentace muzeí na Internetu - ročníková práce

Kategorie: Propagace, Internet

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vyšší odborná škola informačních studií a Střední škola elektrotechniky, multimédií a informatiky, Praha 9

Charakteristika: Tato práce se zabývá prezentací českých muzeí na Internetu. Definuje umění a Internet, uvádí příklady virtuálních muzeí. Zabývá se pražskými muzei, i turistickým serverem CZECOT. Stanovuje kritéria pro hodnocení webových stránek, věnuje se psychologii návštěvníka webu. Provádí dotazníkové šetření, včetně vyhodnocení.

Obsah

1.
Úvod
2.
Pojem internet
2.1.
Umění a Internet
2.1.1.
Virtuální muzeum
2.1.2.
Příklady virtuálních muzeí ve světě
2.1.3.
Virtuální muzea ČR
3.
Pojem muzeum
3.1.
Světová muzea prezentovaná na internetu
4.
Česká muzea
4.1.
Projekty a programy využívané v muzeích
4.1.1.
CESik
4.1.2.
ProMus
4.1.3.
Bach ProMuzeum
4.1.4.
Projekt „Česká muzea“
4.1.5.
Mikrogalerie/iGalerie Moravské galerie v Brně
5.
Asociace muzeí a galerií České republiky
5.1.
Muzea na území hlavního města Prahy
5.1.1.
Muzea Prahy 1
5.1.2.
Muzea Prahy 10
5.1.3.
Muzea Prahy 2
5.1.4.
Muzea Prahy 3
5.1.5.
Muzea Prahy 4
5.1.6.
Muzea Prahy 5
5.1.7.
Muzea Prahy 6
5.1.8.
Muzea Prahy 7
5.1.9.
Muzea Prahy 9
6.
Turistický server CZECOT
6.1.
Vyhledávání turistických objektů
7.
Stanovení kritérií hodnocení webových stránek
7.1.
Kritéria pro úspěšný web
7.2.
WEB Design
7.3.
Psychologie návštěvníka webových stránek
8.
Dotazník – Analýza WWW stránek
8.1.
Schéma dotazníku – Otázky
9.
SWOT analýza
9.1.
Vyhodnocení dotazníku a doporučení
10.
Závěr
10.1.
Vyhodnocení průzkumu
10.1.1.
Negativní prvky
10.1.2.
Pozitivní prvky
10.2.
Doporučení do budoucnosti

Úryvek

"Virtuální muzeum

O existenci a budoucnosti virtuálních muzeích se zpočátku vedly živé diskuze. Například, zda nepřetáhnou návštěvníky, kteří tak z pohodlí domova obsáhnou prohlídku muzea, aniž by se do něho vypravili. Podobné obavy byly vedeny obecně s postupným rozšířením výpočetní techniky. Dnes na „svém“ PC sledujeme filmy – a nepřestali jsme do kin chodit, můžeme číst
v elektronických knihovnách – a neodložili jsme své oblíbené knihy, je nám umožněno na internetových stránkách přečíst jakýkoli denní tisk, aniž jsme přestali tištěnou podobu respektovat. Zkušenosti, především ze zahraničí ukazují, že obavy o ztrátu návštěvníka jsou liché. Zájem o autentické sbírkové předměty se nijak nevytratil. Návštěvnost „kamenných muzeí“ se
zvýšila a jedním z důvodů může být právě jejich prezentace na Internetu. Před „pokrokem“ a vývojem v jakékoli sféře nelze zavírat oči. Kdyby naši předchůdci učinili totéž, neměli bychom, např. elektronickou evidenci sbírek,
a jak nám nyní – když už jsme zvládli mnohé začátečnické nedostatky – je pomocníkem.
Virtuální muzeum bývá většinou chápáno jako muzeum fyzicky neexistující, tedy není umístěno v žádné budově, nespravuje žádné sbírky. Jako virtuální muzeum, se někdy označuje i prezentace sbírkových předmětů existujících muzeí. Tato muzea, ovšem častěji nabízejí ve svých webových prezentacích pouze různé virtuální procházky nebo prohlídky odlišných kvalit. Jde v podstatě o informační projekt, sbírku digitální dokumentace (textové i obrazové), k nějakému tématu. V té vypracovanější podobě obsahuje
i informace související a doplňující. Bohužel, se často na Internetu setkáváme pouze s galerií obrázků a textů, která nemá vlastnosti virtuálního muzea, ač je tak nazývána.
Možná jste se již shledali s konkrétní internetovou galerií nějakého muzea. Většinou se jedná o běžnou internetovou stránku, kde kromě textu najdete
i obrázky nebo krátké filmy, které si můžete na ploše svého monitoru prohlédnout, aniž byste museli cestovat například do Louvru za Monou Lisou. V lepším případě jsou tyto galerie řešeny tak, že připomínají skutečné prostory muzea a dovolují návštěvníkům procházet se mezi jednotlivými díly. Do určitého muzea se tak virtuálně můžete podívat ještě dříve, než se tam opravdu vypravíte. Má-li to být muzeum lákavé, musí se ve virtuální expozici pořád objevovat něco nového; buď vylepšováním stávajících exponátů nebo přidáním virtuálních výstav; jedním z exponátů je i sám proces digitalizace v muzeu.
O virtuálních muzeích, ať už v podobě digitalizovaných sbírkových fondů nejrůznějších kamenných muzeí, nebo v podobě čistě elektronických fondů vyvěšených na Internetu, se mluví již dlouho. Současné postmoderní okouzlení virtualitou, donutila některá světová muzea postoupit ještě o krok dál. Běžná virtuální muzea, obvykle prezentují své sbírky na Internetu v podobě speciálních webových stránek. Nedávno ale muzea pronikla i mimo naši běžnou realitu do virtuálních světů online her. Online hry jsou vlastně obrovskými smyšlenými světy, kde žijí a komunikují desítky lidí představovaných fiktivními postavami (avatary) , které ovládají přes obrazovky a klávesnice svých počítačů. Virtuální prostředí neumožňuje jen pohybovat se ve fiktivním elektronickém světě, ale i vytvářet jakékoliv objekty od židlí, domů až po věci, na které v normálním životě nenarazíte. Můžete měnit svoji vizáž nebo vylepšovat vlastní pohyb. Jednoduše řečeno, můžete si na svém pozemku postavit dům, ve kterém si návštěvník navlékne bílou halenku, kterou jste vyrobili, přivlastní si nový naprogramovaný pohyb, například tanec, dá si drink a párty může začít. Místo na párty ale můžete zajít třeba i do muzea."

Poznámka

Tato práce obsahuje mapku, tabulky a grafy. Čistého textu v práci je cca 32,5 strany.
Vyšší odborná škola informačních služeb.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14547
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse