Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > McDonald´s - SWOT analýza podniku

McDonald´s - SWOT analýza podniku


Kategorie: Marketingový výzkum, Podniková ekonomika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce obsahuje SWOT analýzu podniku McDonald’s. Nejdříve podrobněji definuje, co je to SWOT analýza, charakterizuje ji. Střídavě popisuje teoreticky, a poté prakticky slabé stánky firmy. Vyjmenovává jednotlivé problémy spojené s McDonald’s. Teoreticky se také věnuje příležitostem i hrozbám. Následně uvádí jejich praktické aplikace.

Obsah

1.
SWOT analýza - obecná charakteristika
2.
Silné stránky firmy McDonald´s
2.1.
SWOT analýza - weaknesses (slabé stránky) - obecně
3.
Jednotlivé problémy spojené s McDonald’s
3.1.
Organizace proti McDonald’s
3.2.
špatné podmínky pro zaměstnance
3.3.
Problémy s kvalitou a objemem použitých surovin
3.4.
Reklama a image společnosti
3.5.
Malá flexibilata McDonald’s
3.6.
Finanční strategie
4.
Príležitosti
4.1.
Teória príležitosti
4.2.
Príležitosť v rámci trhu
4.3.
Teoretické príležitosti na trhu
4.4.
Firma McDonald´s a jej príležitosti vyplývajúce z vonkajšieho prostredia
4.5.
Vybrané príležitosti firmy McDonald´s na základe analýzy SWOT
5.
Hrozby (Threats)
5.1.
Aplikace na společnost McDonald’s

Úryvek

"2.2. ŠPATNÉ PODMÍNKY PRO ZAMĚSTNANCE

Dalším minusem jsou opravdu nízké mzdy zaměstnanců v těchto zařízeních.
McDonald’s neplatí přesčasy a stává se, že zaměstnanci pracují i dlouhé hodiny v nepřetržitém pracovním procesu.
K zajištění co nejvyšších profitů, dochází především procesem známým jako ,,undersaffing‘‘, tedy menším počtem zaměstnanců, kteří musí vykonat relativně velký objem práce.
Dochází tak k naprosté přepracovanosti těchto zaměstnanců. Popáleniny a další nehody jsou na denním pořádku díky únavě zaměstnanců. Většina zaměstnanců jsou lidé, kteří nemají příliš velkou možnost volby jiného zaměstnání, a jsou tedy doslova vykořisťováni touto společností.


2.3. PROBLÉMY S KVALITOU A OBJEMEM POUŽITÝCH SUROVIN

Dalším kazem na kráse této společnosti jsou fakta poukazujíc na obrovský náklad krmiva , jenž spotřebuje dobytek následně použitý u McDonald’s. V celkovém úhrnu činí 7 milionů tun krmiva potřebný k produkci 1 milionu tun masa.
Britská organizace zde poukazuje na obrovské zatížení chudých regionů na pěstování krmiv, ačkoliv by tyto regiony byli zcela soběstačné při produkci masa a ostatní potravy při běžném dietním režimu.
Dalším problémem spojeným s užíváním hovězího masa v nabídce McDonald’s je fakt, že svou obrovskou spotřebou této ,,komodity‘‘ McDonald’s nepřímo napomáhá, a defakto tak podporuje kácení rozsáhlých lesních plodin za účelem chovu hovězího dobytka.
Problémy s kvalitou masa. Množství studií pojednávajících o hovězím, kuřecím či rybím mase získávaných ze zvířat, jenž jsou chována a krmena pomocí růstových hormonů či nejrůznějších antibiotik.
Problémy, jako výskyt ptačí chřipky v Evropě, výskyt těžkých kovů v mase ryb zajisté nepřispívají k dobrému jménu celé společnosti.
Jakožto světový největší spotřebitel hovězího masa, McDonald’s rovněž nepřímo přispívá ke globálnímu oteplování, díky agresivnímu tlaku na chovatele dobytka, jenž jsou nízkou výkupní cenou a objemem zakázek nuceni používat chemické látky a prostředky k zajištění takovýchto pohledávek.

2.4. REKLAMA A IMAGE SPOLEČNOSTI

Další problémem může být i tzv. skepse vůči McDonald‘s, která se projevuje především někdy až příliš okázalou, agresivní a velmi neobjektivní reklamní kampaní.
V rámci takovýchto ,,promotion,, akcí McDonald’s využívá nejmodernější technologie, včetně zasílání nabídek, e-mailů či nejrůznějších bannerů na sítí internet.
Tato forma reklamy však má i svá úskalí. S rostoucím počtem e-mailů společnosti McDonald’s, roste také počet podobných nabídek ze strany, ať už nespokojených zákazníků, či například již výše zmiňovaných anti-McDonald’s organizací, týkající se především způsoby výroby, úpravy, konzumace a dalších faktorů, ovlivňujících kvalitu nabízeného zboží a služeb.
Příkladem budiž velké kvantum e-mailů upozorňujících na používání geneticky modifikovaných kuřat.
,,Made in China´´ syndrom. Pod tímto pojmem rozumíme stále se zvyšující poptávku po výrobcích (hraček) v asi celosvětově nejznámějším, ,,Happy meal´´ balení od McDonald‘s. Tento fakt ovlivňuje především spousta další kauz poukazujících na zdravotní závadnost velkého počtu takto vyrobených hraček.
Přispívání k celosvětovému fenoménu ,,Global warming´´, podle několika vědeckých analýz způsobeného obrovským objemem vytěžovaného dřeva tropických deštných pralesů. V důsledku takto intenzivně využívané půdy může docházek a také dochází k uvolňování velkého množství metanu, používání chemických látek a také pesticidů. Tento fakt může v budoucnu výrazným způsobem přispět k rozhodnutí zákazníka, zda-li danou restauraci McDonald’s navštíví či nikoli.

2.5. MALÁ FLEXIBILITA MCDONALD‘S

Další významnou slabinou je používání masa a dalších potravin vyrobených v gigantických farmách způsobem - maximalizace objemu. Menší podnikatelé či specializované stravovací zařízení s oblibou využívají například nákupu masa od lokálních producentů, dále výrobky s označením ,,Made in Austria´´ , či maso z tzv. ,,free running´´ kuřat, apod. V současné době tento trend a způsob stravování nachází stále větší a větší oblibu u velkého množství populace, a někteří dokonce již takovéto potraviny přímo preferují. I proto se tento fenomén může stát rozhodujícím faktorem při zákazníkově výběru."

Poznámka

Práce obsahuje tabulku a grafiku. Práce je částečně psána ve slovenském jazyce.
Práce kompilačního charakteru. Čerpáno z: http://www.vlastnicesta.cz/akademie/marketing/marketing-metody/swot-analyza/; http://referaty.atlas.sk/odborne-humanitne/ekonomia/39145/?print=1.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15377
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse