Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Působení obalů čajů na spotřebitele a schopnost obalu ovlivnit kupní chování spotřebitelů

Působení obalů čajů na spotřebitele a schopnost obalu ovlivnit kupní chování spotřebitelů

Kategorie: Marketingový výzkum, Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava 1

Charakteristika: Cílem této práce je analýza obalů čajů. Dotazníkový průzkum je zaměřen na následující značky: Jemča Jemnice, Pickwick, Milford, Teekanne, Lipton, Zlatý Šálek. Teoretická část popisuje obal výrobku, typologii obalů a jeho funkci. Dále vypisuje faktory přispívající k využívání obalu jako marketingového nástroje. Druhá část obsahuje plán výzkumu, včetně vyhodnocení otázek a hypotéz.

Obsah

1.
Obal výrobku
2.
Typologie obalů
2.1.
Z hlediska vrstev
2.2.
Z hlediska funkce obalu
3.
Funkce obalu
4.
Faktory, přispívající k využívání obalu jako marketingového nástroje
5.
Plán výzkumu
6.
Vyhodnocení otázek
7.
vyhodnocení hypotéz
8.
Závěr
9.
Dotazník

Úryvek

"7. VYHODNOCENÍ HYPOTÉZ

H1: Kupní chování je u 60 % respondentů ovlivněno vzhledem obalu.
K této hypotéze se váže třetí otázka našeho dotazníku. Ptali jsme se respondentů, zda je při koupi čaje ovlivňuje pestrost barev a obrázky na obalech čajů. Bylo zjištěno, že 56 % dotazovaných je ovlivněno celkovým vzhledem obalu a zbývající část, tj. 44 %, vzhledem obalu ovlivněna není. Naši hypotézu tedy můžeme potvrdit.
Z toho vyplývá důležitý úkol pro výrobce čajů, zaměřit se na celkový vzhled obalu tak, aby upoutal pozornost zákazníka a přiměl ho ke koupi.

H2: Značka čaje Jemča Jemnice není na obalu čitelná pro 30 % respondentů.
Na tuto hypotézu navazuje otázka č.6. Z výzkumu bylo zjištěno, že čitelnost značky čaje Jemča Jemnice na obalu obdržela známku 5 od 44,4 % respondentů. Známka 5 znamenala absolutní nečitelnost značky na obalu. Můžeme tedy potvrdit tuto hypotézu s jistotou. Výrobce produkující čaje značky Jemča Jemnice by se měl zaměřit na zviditelnění své značky tak, aby respondent na první pohled poznal, o jakou značku čaje se jedná. Žádná jiná značka čaje neobdržela známku 5. Dokonce čaj značky Milford dosáhl 100% zastoupení známky 1. O čitelnosti značek na obalu se můžete sami přesvědčit v příloze na konci naší seminární práce.

H3: Pro 60 % respondentů je obal Teekanne nejlepší.
Tímto problémem se zabývá čtvrtá otázka našeho dotazníku. Ve této otázce se o první místo dělí čaje Teekanne a Lipton. Téměř 56 % dotazovaných ohodnotilo tyto dva čaje známkou 1, tzn. respondentům se obaly těchto čajů velmi líbí. Myslíme si, že je to způsobeno velkými kousky čerstvého ovoce zobrazenými na obalech a krásnými sytými barvami, které mají schopnost připoutat zraky spotřebitelů.
Naši poslední hypotézu můžeme tedy potvrdit.

8. ZÁVĚR

Z celé seminární práce vyplývá, že obaly tvoří nedílnou část výrobku. Také velice působí na kupní chování spotřebitelů. Nezaujme-li obal zákazníka na první pohled, pak si výrobek s tímto obalem jen těžko hledá místo na trhu. Jedničkami se pak stávají obaly, které jsou výrazné barvou, tvarem i originalitou. To platí zejména u obalů čajů. Důležitá je kombinace barev, ale také vhodnost obrázků umísťovaných na obalech. Zákazníci musí hned na první pohled rozeznat, o jaký druh čaje se jedná, tzn. pokud jde např. o ovocný čaj, měly by na obalu zářit čerstvé a „do očí bijící“ kousky ovoce. O tom jsme se také přesvědčily v našem výzkumu. Poslední místo zaujímaly ty obaly, které jsou nevýrazné a obrázky ovoce jsou velmi malé. Naopak prvenství si získaly obaly překypující ovocem."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 7 stran. Práce obsahuje tabulky, grafy a fotografie.
Vysoká škola báňská, Technická Univerzita Ostrava, Fakulta ekonomická.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18456
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse