Seminarky.cz > Studijní podklady > Výpisky z knih, recenze > > Sex a sexualita v kultuře

Sex a sexualita v kultuře

Kategorie: Filozofie

Typ práce: Výpisky z knih, recenze

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o shrnující referát anglického textu vlivného současného literárního vědce a filosofa Joela Blacka. Text nese název "Mixed Signals in the Body Languages of Sexual, Commercial and Extraterrestrial Discourse" a je součástí sborníku. Práce analyzuje jednotlivé kapitoli a snaží se odpovědět na otázku, co je to sex a jak je sexualita reprezentována v naší kultuře.

Obsah

1.
Sex a diskurz
2.
Kdo se chystá mluvit o sexu?
3.
Anestetika 80. let: simulovaná fantazie a fantazie simulacra
4.
Tak reálné, jak to jde
5.
Požitek z pocitu viny: bezpečný sex, sex bez kouře
6.
Od skandálu k rutině
7.
Tělo je poselstvím

Úryvek

"Anestetika 80. let: Simulovaná fantazie a fantazie simulacra
Otázka: Proč se vizuální obrazy v médiích staly tak eroticky nabitými jako nikdy dřív? Konec cenzury (instituce z viktoriánské Anglie) nenabízí uspokojivé vysvětlení, ta totiž spíše zvyšovala poptávku po erotických obrazech: studie Stevena Marcuse o viktoriánské sexualitě a fikce Milana Kundery a Thomase Pynchona ukázaly, že ve společnostech, kde je vyjádření a zobrazování sexuality zdánlivě potlačováno, erotismus vzkvétá.
Historie sexuálního zobrazování: 1) původ možno vystopovat už v pravěkých kultech plodnosti
2) od Antiky do 19. století = záležitost obscénní urážky, útočnosti, nactiutrhání, pomluvy -> není záležitostí erotického vzrušení, ale upadlých žánrů a nevkusu
3) v 19. století sexuální zobrazování získává jakousi zvláštní sílu, viktoriánská éra zdánlivě zkostnatělých mravů věkem, kdy se vynálezem fotografie stává pornografie se svým povrchním, ale realistickým vyobrazením vzrušující jako nikdy předtím -> represe v podobě cenzury, zákazů -> tím víc eroticky stimulující se takové zakázané ovoce stává
4) Příchodem masmédií -> estetismus a erotismus se stávají spolehlivými technikami masové manipulace a kontroly -> uplatňovány především v reklamě, jejíž základním principem je: „Sex se prodává.“ (klíč k efektivitě erotických obrazů v jejich neverbální, vizuální a zvláště hmatatelné povaze – vzrušuje potlačené, podprahové, neuvědomělé dotykové smysly konzumenta – nejsou zaměřeny na jeho intelekt)
30. léta = ve znamení vytváření umělých potřeb a tužeb v zákazníkovi prostřednictvím reklamy -> zjednodušeně: „Spotřebitelova touha koupit není motivována hmotnými potřebami, ale je spojena se stylem provedení obalu.“
50. léta = jména značek komerčních produktů se stávají záležitostí vzhledu, osobní fasády, přestává být důležitá praktičnost a funkce
80. léta = vrcholí masová estetizace a erotizace reality (!rozdíl!: pornografické zobrazení = explicitní, neskrývané x erotismus = skryté, implicitní obrazy, zprostředkované – např. dříve zmiňovaná Brooke Shieldsová). Erotické obrazy tu nejsou jako náhražka něčeho (např. chybějícího sexuálního partnera), JSOU REALITOU SAMOU.

Tak reálné, jak to jde
Masmédia způsobila naprosté „očarování“ celé kultury. Simulacrum, které vytváří, ztrácí souvislost s čímkoli, co by mohlo být jeho podlkladem či významem. Čistá vizuální síla obrazu (vědecky nepozorovatelná, nezměřitelná) se prostřednictvím médií šíří rychlostí světla, protože ona je světlo. Je tak silná právě proto, že nepodléhá žádné formě vědeckého měření, což pro vědu znamená, že není skutečná.
Erotismus v médii produkované vizuální síle v masovém měřítku prostupuje reklamu a umění tak, jako nikdy v minulosti. Není to ale, jak by se mohlo zdát, přímý důsledek rozhodnutí marketingových ředitelů společností. Je to neřízená, nekontrolovatelná intenzifikace síly obrazu. Celé populace se stávají jejími oběťmi. Ale ne nedobrovolnými a dokonce ani nevědomými oběťmi, spíše uvězněným obecenstvem či povolnými rukojmími, tvrdícími, že ví o mediální manipulaci a tudíž jsou proti ní imunní, ale...jak může člověk - kritický divák být schopen rozlišit reálné od neskutečného když mezi nimi neexistuje rozdíl?? Žijeme v zrcadlovém sále theatra mundi, kde nelze odlišit podklad od jeho obrazu, význam od jeho tvůrce. Není to orgastická dekadence Caligulova Říma či Sadovy Paříže, nýbrž divadlo čistého zdání a nestoudné iluze, voyerismus bezprecedentně vystupňovaný video-technologiemi."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18802
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse