Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Řetězová reakce dobra? - esej

Řetězová reakce dobra? - esej

Kategorie: Filozofie

Typ práce: Eseje

Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové

Charakteristika: Jedná se o esej na téma “Řetězová reakce“ dobra?, což je zároveň název kapitoly z knihy Paula Walzlawickeho Všechno dobré je k něčemu zlé. Hlavní hrdina Amadeo Caccivillani má zvláštní postoj k životu. Žije v přesvědčení, že zisk a ztráta jsou k sobě nerozlučně spojeny. Na základě úryvků z knihy je popsán děj příběhu a následně je uvedena úvaha autorky seminární práce na danou situaci.

Obsah

1.
Úvod
2.
Amadeo Caccivillani
3.
Zisk nebo ztráta
4.
Život v míru

Úryvek

"V úvodní části popisuji hlavního hrdinu povídky. Je to Amadeo Caccivillani, který pochází z městečka Finimondo a jež má zvláštní postoj k životu. Pod popisem následuje má úvaha a názor na skupinu lidí zastávající podobnou filosofii jako náš hrdina. V následující části nalézáme detailní popis onoho postoje, včetně všech důsledků a činů, které našeho hrdinu provázejí. Zde jsem se zamýšlela nad účelem a výhodnosti tohoto smýšlení. V třetím odstavci se setkáváme s událostí, která našemu hrdinovi změnila náhled na jeho názory a přesvědčení. Moje uvažování se zde zabývá myšlenkou, kde hledat pravdu a zda pravidla, která člověk sám v sobě vytváří, jsou vždy správná. V závěru se setkávám se skutečností, která je důkazem toho, že reakce, jednání a chování jedince, vždy určitým způsobem ovlivňují druhé. Zde moji úvahu zaměřuji na fakt, že moje postoje mohou ovlivnit postoje druhých, ale i zároveň, nové postoje druhých, utvrzují můj postoj, který šířím. Tuto podstatu lze nalézt v mnoha příslovích (například „Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.“)


Amadeo Cacciavillani byl italského původu a žil v městečku Finimondo, které leží jihovýchodně od Florencie. Jednalo se o muže, kterého bychom mohli přiřadit do skupiny “hráčů s nulovými součty“. Jedná se o lidi, kteří věří, že zisk a ztráta jsou k sobě nerozlučně spojeny.

Dle mého názoru je tímto hráčem alespoň z malé části každý z nás. Jedná se totiž o zákonitost, kterou nám rodiče vštěpují, již on raného věku, stejně jako že máme zdravit nebo si mýt ruce. Každý z nás jistě mnohokrát slyšel z úst matky nebo otce pořekadla typu:
-„Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá“. V podstatě se tímto snažíme říci, že když bude jedinec chtít nepoctivě dosáhnout zisku, získá jenom ztrátu.
-„Kdo lže, ten krade“. Domnívám se, že zde se jedná opět o hru s nulovými součty, neboť kdo lže, aby neprávem získal výhodu, je označen nejen za lháře, ale i zloděje, i přesto, že se může jednat o nepravdivou křivdu.
- „Lež má krátké nohy“. Když někdo lže, aby byl ve výhodě, brzy vyjde pravda najevo a bude označen za lháře, tedy získá ztrátu.
Tímto uvažováním bychom jistě nalezli mnoho dalších přísloví, kde lze narazit na hru s nulovými součty. Zde bych ale ráda zmínila myšlenku, která sice nevychází z této kapitoly, ale i přesto je sní úzce spjata. Jedná se o kapitolu ze stejné knihy. Tato kapitola se jmenuje “Třetí cesta, která údajně neexistuje“. Zde je vysloven výrok: „Já lžu“. Ráda bych se pozastavila nad myšlenkou, zda se jedná o zisk nebo ztrátu. Pokud tedy mluvící říká, že lže, jedná se o ztrátu. Zároveň ale říká pravdu o tom, že lže. Myslím si, že i zde se lze setkat s myšlenkou “nulových součtů“.

Abychom se vrátili zpět k naší kapitole a panu Cacciavillaniovi. Tento člověk žil v myšlence, že jediné co existuje je buď zisk, nebo ztráta. Třetí možnost neexistuje. A on chtěl žít jen pro zisk a proto se také tak ustavičně bál, že by mohla přijít ztráta. Tato noční můra, která ho nutila žít ve stavu ustavičné pohotovosti, pro něho byla skličující. Jedinou radost mohl mít v okamžiku, kdy se radoval z neštěstí druhých. "

Poznámka

Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18808
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse