Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Veletrhy a výstavy v ČR a EU

Veletrhy a výstavy v ČR a EU

Kategorie: Marketing, Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá veletrhy a výstavami v České republice a Evropské unii. Nejprve toto téma rozebírá obecně, uvádí jeho principy a historii. Podrobněji popisuje vybrané tuzemské veletrhy a výstavy konané v roce 2005, poukazuje na pravidla pro realizaci veletrhů, jejich efektivnost, zmiňuje užitečnost doprovodných programů i nové trendy ve výstavnictví. Dále pak nastiňuje možnou budoucnost veletrhů u nás a závěrečné kapitoly jsou věnovány vybraným veletrhům pořádaným jak v ČR, tak v EU a ve světě.

Obsah

1.
Úvod
2.
Veletrh a výstava – obecně
2.1
Veletrh
2.2
Výstava
3.
Historie veletrhu a výstavnictví
3.2
Generace veletrhů a výstav
4.
Veletrhy a výstavy v roce 2005
4.1
Návštěvnost veletrhů a výstav v roce 2005
4.2
Úspěšnost veletrhů a výstav v roce 2005
4.2.1
Základní struktura
4.2.2
Mezinárodní veletrhy
5.
Pravidla pro realizaci veletrhu
6.
Efektivnost veletrhů a výstav
6.1
Jak zjistit efektivitu prezentace na veletrhu
6.2
Možné cíle účasti na veletrhu
7.
Doprovodný program veletrhu
8.
Nové trendy ve výstavnictví
8.1
Jiskření v oboru
9.
Budoucnost veletrhů v České republice
10.
Vybrané veletrhy pořádané v České republice
10.1
Veletrh INVEX a DIGITEX
10.2
Veletrh Holiday World 2006
10.3
Veletrh Gaudeamus
11.
Veletrhy v EU a ve světě
11.1
Zásady pro organizování českých účastí na mezinárodních veletrzích a výstavách v zahraničí v roce 2006
12.
Vybrané veletrhy pořádané v EU a ve světě
12.1
Veletrh spotřební elektroniky v Las Vegas
12.2
Veletrh E3 v Los Angeles
13.
Závěr
14.
Seznam použité literatury

Úryvek

"6 Doprovodný program veletrhu
Doprovodným programům veletrhů a zkvalitňování servisu pro vystavovatele i návštěvníky je nutné věnovat velkou pozornost. Bez toho se moderní veletržní praxe neobejde.
Firma se na veletrhu stane velmi rychle vyhledávanou díky oblíbeným umělcům. Jejich netradiční vystoupení přitáhnou davy návštěvníků, uvolní atmosféru a zjednoduší uzavírání kontraktů. Stačí jedna slavná osobnost a návštěvníci si vás najdou, i kdybyste byli v zapadlém koutě nejvzdálenějšího pavilonu.

K doprovodným programům nezbytně patří pořádání soutěží. I kdyby byla hlavní výhrou téměř bezcenná věc, vítěze jistě potěší převzít cenu z rukou hostesky, modelky z časopisů nebo vítězky soutěží krásy.

Módní přehlídky už nejsou pouze pro módní návrháře nebo oděvní firmy. Čím dál častěji se setkáváme se zájmem o předvádění originálních modelů z reklamních předmětů propagujících značku.

Herci, modelky a modelové dovedou zaujmout diváky v neobvyklém oděvu s úsměvem na rtech při předvádění firemních produktů. Např.: Když necháte modelku ze stánku nahazovat omítku, každý si všimne, jak je omítka kvalitní, že na její používání nepotřebuje žádné mimořádné školení.

Sílu motoru, bezpečnost vozu a dynamiku pohybu dokáže dokonale vyjádřit bojové umění. Představení novinek formou tanečních vystoupení dokáže diváky naprosto uchvátit.

7 Nové trendy ve výstavnictví
Potřebám vystavovatelů odpovídá i vývoj nových trendů v tomto oboru. Dochází k úzce zaměřené oborové specializaci především u nově vznikajících veletrhů. V roce 2005 začal běžet souběžně s Indexem nový veletrh Digitex (viz 9), který je věnován výhradně spotřební elektronice.

Nelze zapomenout na stále vzrůstající důležitost doplňkových služeb pro vystavovatele, domácí i zahraniční. Roste obliba používání moderní audiovizuální techniky. Tento fakt podstatnou měrou napomáhá oživit dosavadní strnulost veletržních expozic. Výstavní expozice jsou v pohybu. Návštěvník má pocit, že se zde odehrává něco zajímavého, u čeho by neměl chybět. Moderní technologie brzy převezmou hlavní úlohu v expozicích. Dominantním trendem je používání plazmových displejů, převážně na stěnách stánků. Větší zobrazovače se prosazují pomaleji a hlavně u větších expozic, kde se stávají přirozenou dominantou. Bývají umístěny v prostorách určených přednáškám či prezentacím výstavních exponátů. To je způsob, jak ve změti stánků zvýraznit expozici a zaujmout.

Vystavovatelé stále lépe zvládají metodiku a systém koncipování expozic a jejich provozu. Organizátoři se naučili lépe reagovat na potřeby firem i návštěvníků. To se odráží v úrovni veletrhů jako celku. Firmy dnes obecně velmi pečlivě zvažují, který veletrh přinese jejich účasti očekávaný efekt a jaké další benefity jim veletržní správa může nabídnout. Budoucnost veletrhů spočívá v koncentraci pozornosti pořadatelů na kvalitu služeb, v hledání inspirace k jejich dalšímu rozšiřování a ve schopnosti nabídnout je prostřednictvím kvalifikovaného personálu.

Veletrhy na sebe ve stále větší míře převezmou roli poradců firem při jejich orientaci na trhu."

Poznámka

Práce obsahuje 2 tabulky, jejichž celkový rozsah je asi polovina strany. Autor neuvádí doslovné citace, avšak použité zdroje uvádí na konci v literatuře. Týká se to především kapitol 4.2.2, 6.1, 6.2, 8.1, 9. a 11.1, které jsou dostupné na internetu.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20109
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse