Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Ochrana spotřebitele cestovního ruchu

Ochrana spotřebitele cestovního ruchu

Kategorie: Právo, Cestovní ruch - teorie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Seminární práce se zabývá ochranou spotřebitele v turismu, zaměřuje se na domácí a příjezdový cestovní ruch. Nejprve si všímá kvality služeb dodavatelů i požadavků spotřebitelů. V další části se věnuje ochraně spotřebitelů, uvádí jak související právní předpisy, tak rady, jak správně postupovat při volbě cestovní kanceláře. V závěrečné kapitole je zhodnocena úroveň českého trhu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Kvality služeb cestovního ruchu ČR
2.1
Dodavatelé cestovního ruchu
2.2
Spotřebitelé cestovního ruchu a jejich nároky
2.2.1
Nespokojenost spotřebitele
2.2.2
Pravidla hry
3.
Ochrana spotřebitele cestovního ruchu
3.1
Povinná a nepovinná ochrana konzumenta
3.2
Reklamace
3.3
Ochrana spotřebitelé svépomocí
4.
Závěr
5.
Citovaná literatura

Úryvek

"Kvality služeb cestovního ruchu ČR
Česká republika za posledních 20 let zaznamenala rozvoj v oblasti domácího a příjezdového cestovního ruchu. Kultura naší země, atraktivita historických památek, přírodních krás a zajímavostí Česka jsou velikou podporou podnikání v cestovním ruchu. Abychom se však i nadále udrželi mezi významnými evropskými destinacemi , je třeba stále dodržovat určité standardy kvality služeb v tomto odvětví. „Kvalita služby dané firmy je testována při každém jejím provádění.“ Často slýchané negativní reference v médiích jsou stejně tak špatnou ukázkou aplikace marketingové strategie společnosti, jako třeba personál, který není schopen poskytnout dostatečné informace o poptávaném zájezdu. Spotřebitelé turistického ruchu si vytvářejí očekávání o službách na základě mnoha zdrojů. Mezi nejčastější patří vlastní zkušenosti z předešlého období, doporučení známých nebo tištěná reklama, například formou katalogů.

Sdružení angažovaná v cestovním ruchu si uvědomují odpovědnost za služby tuzemských i zahraničních společností a tyto se snaží neustále zkvalitňovat. Ministerstvo pro místní rozvoj vydalo v roce 2009 oficiální jednotnou klasifikaci ČR, která přesně vymezuje zařazení ubytovacích zařízení. Chrání spotřebitele popisem minimálně stanovených požadavků na kvalitu služeb v hotelích, penzionech, hotelích garni a motelech. Menší poskytovatelé ubytování v Česku jsou limitováni „Doporučeným standardem ubytování v soukromí, kempech, chatových osadách a turistických ubytovnách“. Kromě toho se ministerstvo snaží o rozšíření české legislativy, která by přesněji definovala povinnosti podnikatelů. Stávající podmínky právnických osob jsou vymezeny v zákoně č. 455/1991 Sb., dále pak v zákoně č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu.

Dodavatelé cestovního ruchu
Prakticky každá společnost by se mohla řadit jako „dodavatel turismu“. Mezi skutečné a nejvíce vyhledávané patří cestovní kanceláře a agentury. K dnešnímu dni eviduje Asociace českých cestovních kanceláří a agentur 240 členů z řad subjektů podnikajících v turistickém ruchu. Pro standardního spotřebitele není u cestovní kanceláře či agentury rozdíl, ale právě z hlediska kvality služeb může být opak pravdou. Cestovní kancelář je dle zákona jediný oprávněný subjekt, který může kombinovat jednotlivé služby cestovního ruchu (doprava, ubytování, stravování) a vytvářet tak balíčky těchto služeb, běžně známé jako zájezdy. Za poskytování těchto služeb a jejich balíčků následně také odpovídá. Cestovní agentura pouze zprostředkovává prodej zájezdů jménem jednotlivých cestovních kanceláří, za což inkasuje provizi dle smlouvy, uzavřené mezi ní a cestovní kanceláří. Cestovní agentura tudíž vytváří prodejní kanál mezi cestovní kanceláří a koncovým zákazníkem."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20766
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse