Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza reklam

Analýza reklam

Kategorie: Marketing, Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce si klade za cíl analyzovat šest reklam z marketingového pohledu. Na výběru různých reklam autor sleduje, jaká existuje provázanost mezi sdělením reklamy, produktem, značkou a firmou. Rovněž zjišťuje, jaké je sdělení, které produkt přináší, a zda je patrné na první pohled. U každé reklamy zkoumá záměr, pro který byly reklamy natočeny či vytištěny, i zaměření na cílové skupiny, včetně umístění samotné reklamy.

Obsah

1.
Kofola – Když ji miluješ, není co řešit
2.
Starobrno
3.
McDonald – Fajnovky za pár kaček
4.
Whiskas
5.
Eucerin
6.
Cartier – parfém

Úryvek

"1.) Kofola – Když ji miluješ, není co řešit.
Tato reklama je z hlediska geografické segmentace trhu určena primárně pro Českou republiku. Ačkoliv byla vysílána i na Slovensku, samozřejmě ve slovenském znění, toto pojetí je určené pro ČR. Je zacílená spíše na rodiny s dětmi (motiv dcera-otec), dle mého mínění se nijak nevyhraňuje vůči sociálním vrstvám spotřebitelů (nižší, střední, vyšší vrstva), i když motiv poukazující na „pravé české Vánoce“ - muže s pilkou, který si jde uříznout stromeček, jenž zřejmě nebude na jeho pozemku, může poukazovat na chování typické po nižší a střední vrstvu (než utrácet peníze za stromeček, raději ho někde uříznu). S tímto souvisí i fakt, že tento produkt není finančně nedostupný, tudíž i nižší vrstva si jej může dovolit. Co se týče provázanosti mezi sdělením reklamy, produktem, značkou a firmou – ačkoliv toto nemusí být patrné na první pohled, po zamyšlení a zjištění určitých faktů dojdeme k tomu, že Kofola je tradiční čistě český produkt (i značka) a vyrábí jej firma, která byla založena v České republice (tato firma nabízí další nealko nápoje), s čímž souvisí i pojetí reklamy – zmíněná „krádež“ stromečku, poukázání na tzv. české Vánoce, neodvratně souvisí s Kofolou (produktem, značkou i firmou) a její tradicí v Česku. Otázkou, zda je sdělení a výhoda jasná na první pohled – při prvním dojmu to tak nemusí působit, nicméně pro ty, kteří zažili Kofolu (tento produkt se v určitou dobu přestal vyrábět a na konci devadesátých let opět započala jeho výroba), tak věděli, jak tento nealko nápoj chutná a navíc mohl na spotřebitele zapůsobit fakt, že jde čistě o český nápoj s čistě českou recepturou se svou specifickou chutí. Toto bylo následně potvrzeno i velkým zájmem spotřebitele, který trvá dodnes. Dle ohlasů, reklama rozhodně zaujala, a to nejen cílový segment zákazníků.

Tuto reklamu lze vidět například na tomto odkazu: http://www.youtube.com/watch?v=tM4gyhrcRxE&feature=related

2.) Starobrno
Reklama staršího vydání na pivo, konkrétně na Starobrno, se opět zaměřuje na českou klientelu – soudím dle toho, že tato reklama byla vysílána pouze u nás. Snaží se nám ukázat, že pouze v Brně se vaří to nejlepší pivo. Je určena pro osoby starší 18 let a nemyslím si, že by se zde nějakým způsobem vyhraňovala vůči pohlaví, společenským vrstvám a jejich finančním možnostem. Rovněž se snaží zapůsobit na Čechy, kteří pijí obyčejné pivo, zatímco Moraváci, konkrétně Brňáci, vaří to nejlepší pivo, které přitáhne každého. Provázanost mezi sdělením reklamy, produktem, značkou a firmou je zde více než patrná. Reklama nám říká, že tento nabízený produkt, tedy pivo je pod hlavičkou Starobrno, jenž vaří stejně jmenující se pivovar, který nalezneme v Brně. Navíc tato firma nevyrábí nic jiného, než pivo stejného jména. Dalším důvodem, jak má být poukázáno na původ, je tzv. hantec, tedy jazyk používaný hlavně v Brně, k tomuto jsou připojeny titulky pro ty, kteří tomuto jazyku nerozumí, což dříve vyvolalo diskuze, povětšinou na téma „Urážení Čechů Moraváky“ – reklama tedy každopádně oslovila i širší veřejnost, avšak spíše než produktem, tak provedením, nicméně si myslím, že vzhledem k její oblíbenosti na internetu, by zaujala i dnes, např. v jiném zpracování. K dalšímu bodu, a to zdali jsou sdělení a výhoda patrné na první pohled – oproti předchozí reklamě zde spotřebitel poměrně hned ze začátku chápe, co mu tato reklama nabízí a co mu koupě výrobku přinese – tedy „zmáknutou chuťku“ Starobrna."

Poznámka

Součástí práce jsou dva obrázky. Čistý text je 3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23040
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse