Podnikové strategie

Kategorie: Podniková ekonomika, Strategický management

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce v základních bodech pojednává o principech různých typů podnikových strategií. V úvodu je představen pojem podnikové strategie a pozornost je poté věnována formám či výhodám a nevýhodám koncentrace a diverzifikace. Zvláštní zájem patří strategii vertikální integrace a příbuzné a nepříbuzné diverzifikaci. Závěrečná část je věnována charakteristice a formám stabilizační, revitalizační a útlumové strategie.

Obsah

1.
Charakteristika podnikové strategie
2.
Koncentrace a diverzifikace
2.1.
Koncentrace
2.1.1.
Formy
2.1.2.
Výhody a nevýhody
2.1.3.
Strategie koncentrace
2.2.
Diverzifikace
2.2.1.
Typy
2.2.2.
Vytváření hodnoty pomocí diverzifikace
3.
Strategie vertikální integrace
3.1.
Výhody a nevýhody
3.2.
Další typy integrace
4.
Příbuzná a nepříbuzná diverzifikace
4.1.
Strategie příbuzné diverzifikace
4.1.1.
Výhody
4.1.2.
Nejčastější formy
4.1.3.
Nejčastější strategický soulad
4.2.
Strategie nepříbuzné diverzifikace
4.2.1.
Důvody přitažlivosti nepříbuzné diverzifikace
4.2.2.
Stinné stránky nepříbuzné diverzifikace
4.2.3.
Klíčový problém
5.
Stabilizační, revitalizační a útlumové strategie
5.1.
Stabilizační strategie
5.2.
Revitalizační strategie
5.2.1.
Formy
5.3.
Útlumová strategie
5.3.1.
Formy

Úryvek

"Charakteristika podnikové strategie
Pojem strategie pronikl v 20. století z vojenství do světa podnikání (strategos = generál).
Určení základních dlouhodobých cílů podniku, způsoby jejich dosažení a alokace zdrojů nezbytných pro uskutečnění těchto cílů (Chandler).
Model nebo plán, který integruje hlavní cíle podniku, politiky a aktivity do soudržného celku (Quinn). Jednotný, souhrnný a integrovaný plán, který je navržen, aby zajistil dosažení základních cílů podniku (Glueck).
Cesta, kterou se organizace zamýšlí vydat, aby dosáhla co nejlepšího sladění svých schopností a vnějšího okolí pro dosažení konkurenční výhody.
Formulace strategie diverzifikovaného podniku, který se člení na podnikatelské jednotky (PJ), je z větší části spojena s řízením portfolia podnikání.
Řídit portfolio znamená:
– identifikovat pozice jednotlivých PJ
– rozhodovat o podpoře nebo útlumu PJ podle atraktivnosti odvětví a zaujaté konkurenční pozice
– navrhovat strategie vstupu do odvětví nebo odchodu z odvětví.
Řídící úsilí je zaměřeno na zvýšení výkonnosti portfolia a na zvýšení konkurenční síly podniku jako celku.
2. Koncentrace a diversifikace
a) Koncentrace
Důležitým ekonomickým procesem je koncentrace. Dosahovat špičkových výsledků nelze ve všem. Koncentrace vlastně představuje soustředění výroby do větších celků.
Známe několik forem koncentrace:
Vnitřní - koncentrace v rámci jednoho podniku.
Vnější - představuje spojování, rozšiřování podniku nebo získávání nadvlády nad někým.
Tato koncentrace se člení ještě dále:
– horizontální - koncentrace ve stejném odvětví
– vertikální - spojení předvýrobních etap nebo etap, které na sebe navazují
– konglomerát - představuje spojení různých druhů odvětví, které si navzájem vypomáhají
2
Zaměření na jedno podnikání má řadu výhod:
- koncentrace zdrojů
- ucelená a jednotná totožnost podniku
- všechny řídící úrovně podniku důvěrně znají trh, produkt, technologii
Má však i negativní stránky:
- neatraktivnost, stagnace či zánik odvětví vedou k nestabilní pozici podniku a snižování zisku
- náhlá změna potřeb, nové substituty, převratné inovace mohou podnik oslabit, příp. zničit"

Poznámka

Součástí práce je tabulka o rozsahu cca 1/3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23876
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse