Obsah
2. | Zisk jako hlavní cíl firmy
|
3. | Alternativní cíle firmy
|
4. | Krátkodobá produkční fce (KPF)
|
5. | Krátké a dlouhé období
|
6. | Celkový, průměrný a mezní fyzický produkt
|
8. | Dlouhodobá produkční funkce
|
9. | Zákon klesající mezní produktivity
|
10. | Produkční funkce, teorie produktu
|
11. | Náklady firmy v krátkém období
|
12. | Náklady firmy v dlouhém období
|
13. | Odvození nákladové křivky
|
Úryvek
"Teorie firmy
Základní funkcí firmy je výroby produktu, tj. produkce a poskytování statků a služeb. Aby firma mohla své poslání vykonávat, potřebuje určité předpoklady výroby, které poptává na trhu výrobních faktorů, a tyto výrobní faktory mají povahu vstupů do firmy. Firma je pak transformuje na výstup, tedy produkt. Firmy přijímá tři základní rozhodnutí - CO, JAK a PRO KOHO bude vyrábět, tedy jaký produkt a v jakém množství při dané ceně na trhu bude vyrábět, jakou technologií a s jakými vstupy a kdo z toho bude mít daný užitek. Spotřebitel ve formě spotřeby a daná firma ve formě výnosů z prodeje.
Zisk jako hlavní cíl firmy
Zisk je hlavním cílem firmy a jako takový představuje hlavní podnět k podnikání. Prostřednictvím zisku firma prokazuje svoji úspěšnost nejen ve vztahu ke svým vlastníkům či pracovníkům, ale i k partnerům a konkurenci.
Zisk je předpokladem tvorby dalších zdrojů, investicí, technického rozvoje apod.
Maximalizaci zisku můžeme rozdělit na dvě složky:
1) Snižování nákladů na výrobu, vyhledávání úspor. Ve velmi dlouhém období pak velikost zisku ovlivňuje uplatňování technického pokroku, které vede ke zvyšování produktivity práce a tím ke snižování nákladů.
2) Maximalizace příjmů. V podmínkách dokonalé konkurence je cestou ke zvyšování příjmů zvyšování objemu výroby. V nedokonalé konkurenci růst objemu výroby může vést dokonce k poklesu příjmů. Proto v nedokonalé konkurenci není maximalizace objemu produkce jedinou možností zvyšování příjmů, používají se hlavně jiné metody:
- cenová konkurence – snížení ceny z důvodů zvýhodnění před konkurenty
- necenová konkurence – různé metody, je nákladná
Dále se např. používá pohyb cen hlavního výrobku a komplementů. Snížení ceny hlavního výrobku vyvolá růst poptávky a tím i růst poptávky po zdraženém komplementu.
Alternativní cíle firmy
Jelikož v praxi není dost možná maximalizace zisku, jelikož firma nemá dostatečné množství informací."
Poznámka
Důležité informace jsou tučně značeny. Součástí práce jsou grafy a tabulka o rozsahu cca 2 stran.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 26044 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 11 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 118 |
Velikost souboru: | 37 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5137197f667ef.zip (37 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.