Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Reklama a její působení

Reklama a její působení

Kategorie: Marketing, Psychologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá reklamou. Vypovídá o její funkci o jejím vzniku. Autor uvádí, jaká by reklama měla být, a popisuje dva způsoby poznávání reklamy: kognitivní a behavioristický přístup. Dále se práce zabývá, co nás ovlivňuje při nákupu, znalostmi a technologiemi, které se používají při tvorbě reklamy. Nakonec se autor dostává k výčtu základních metod, jež se používají v praxi psychologie reklamy. Klíčovým pojmem pro psychologii reklamy je motivace. Tu doplňuje popis reklamních účinků takzvaný model AIDA. Poté autor sleduje rozdílné názory odborníků na reklamu a její působení. Závěr patří informacím o regulace reklamy s charakteristikou, jak a čím je prováděna. Práce je dokončena vysvětlením pojmu klamavá reklama.

Obsah

1.
Funkce a vznik reklamy
2.
Jaká by měla být reklama?
3.
Kognitivní a behavioristický přístup poznávání reklamy
4.
Externí a interní vlivy při nákupu
5.
Technologie při tvorbě reklamy
6.
Základní metody v praxi psychologie reklamy
6.1
Dotazování
6.2
Pozorování,
6.3
Experiment
6.4
Analýza věcných skutečností.
7.
Motivace a model AIDA
8.
Názory odborníků a kritiků na reklamu
9.
Regulace reklamy
10.
Klamavá reklama

Úryvek

"Jen málo spotřebitelů v moderní společnosti nakupuje rozumově, bez emocí a ekonomicky. Okolní prostředí, naše pocity a naděje mají často velký vliv na naše nákupní rozhodování. Vlivy na nákupní chování spotřebitele můžeme obecně rozdělit na interní a externí.
V případech, kdy jsou naše postoje ovlivněny děním ve společnosti, mluvíme o externích vlivech. Pro většinu konzumentů je základním externím vlivem rodina.
Za interní vlivy považujeme ty faktory, které vycházejí z osobnosti individua. Nejzákladějším faktorem je vyvolání potřeb a přání. Celý ideový základ obchodu je proto postaven na snaze přesvědčit spotřebitele o jeho přáních a potřebách a na základě tohoto přesvědčení se mu pak pokusit nabídnout výrobek či službu a vytvořit tak zisk pro obchodní organizaci.
Jedním z nejdůležitějších faktorů, které musí mít tvůrci reklamy na paměti, je znalost chování osobnosti, kterou chtějí oslovit, jejich psychických vlastností, procesů a stavů. Musí vzít v úvahu to, že mladí lidé jsou snáze ovlivnitelní než starší, ženy mají sklon k tomu být snáze ovlivněny než muži, a také to, že lidé často kupují pocit spojený s výrobkem či značkou (např. žena kupuje pocit krásy, muž pocit síly a dominance, …). Při rozhodování spotřebitele hraje nejvýznamnější roli vizuální zapamatování.
Při tvorbě reklamy se dnes využívají moderní technologie, které tvoří zejména počítače a jejich grafické možnosti. Tvorbou se zabývají samostatná reklamní studia, která dostávají od firem požadavky a snaží se je pomocí počítačů realizovat. Na tom, jak reklama zapůsobí, závisí celková prodejnost nabízeného výrobku. Proto firmy na reklamu a propagaci vynakládají velké částky a snaží se nevynechat žádnou možnost, jak svůj výrobek či službu zviditelnit. Uplatňují se média jako je televize, internet, rozhlas, tisk, billboardy, letáky nebo propagační akce. Nejdůležitější je bezkonkurenčně televize, protože jí lidé, tedy potencio-nální zákazníci, věnují největší pozornost. Stále více využívanější formou se stává internet, který přináší nové možnosti a do budoucna určitě ovlivní rozhodování firem, kterou cestou budou své výrobky či služby nabízet.
To, co v konečné fázi vidíme v televizi či tisku nebo slyšíme v rozhlase, skrývá mnoho reklamních a psychologických triků snažících se ovlivnit zákazníka. V psychologii reklamy se aplikují stejné metody, které jsou běžné v základním a aplikovaném výzkumu. Důvodem jejich využívání je potřeba porozumět spotřebiteli a dění ve společnosti a na základě tohoto porozumění je efektivně ovlivňovat. Základní metody v praxi psychologie reklamy jsou následující:


- dotazování; založeno na výpovědi zákazníků
- pozorování; zaměřeno na chování človka v procesu nákupu
- experiment; zkoumá reakce lidí v přirozené nebo laboratorní situaci
- analýza věcných skutečností; např. zkoumání odezvy na uveřejnění reklamy v různých novinách či časopisech"

Poznámka

Psychologie pro právníky. Práce obsahuje tabulku. Čistý text dosahuje cca 4 strany.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera2708
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse