Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Otázky k Bc. SZZk > > Formy prodeje a způsoby nabídky v gastronomii

Formy prodeje a způsoby nabídky v gastronomii

Kategorie: Gastronomie

Typ práce: Otázky k Bc. SZZk

Škola: University College Prague - Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. Pobočka Praha, Praha 5

Charakteristika: Práce je zpracována přehledně a použité zdroje jsou ověřenými. V práci je téma rozděleno do následujících témat: nabídka, jídelní a nápojový lístek, menu, podpora prodeje v gastronomii, inventář a trendy.

Obsah

1.
Formy prodeje
2.
Způsoby nabídky
3.
Jídelní a nápojový lístek
4.
Menu
5.
Podpora prodeje v gastronomii
6.
Inventář a technologie v obsluze
7.
Trendy

Úryvek

"Ústní nabídka
Důležité je rozeznat hranici mezi nabídkou a vnucováním. Zapotřebí je profesionalita číšníka, příjemné vystupování a důvěra hosta číšníkovi.
Jídelní a nápojový lístek
Jídelní lístek je seznam nabízených pokrmů a příloh. Svojí formou i obsahem reprezentuje celý podnik a pak zejména kuchaře.
Základním požadavkem na jídelní lístek je:
- Pestrý výběr pokrmů a příloh
- Přehlednost
- Čitelnost
- Vkusná úprava

Restaurační jídelní lístky mohou být: stále, denní a kombinované.
Stálý lístek - Je tištěn na kvalitním papíře a graficky vyzdoben. Mění se po čtvrt roce i déle.
Denní lístek - Je obvyklý v běžných restauracích. Může být polední a večerní. Osvědčily se obaly a omyvatelné desky.
Kombinovaný lístek - Skládá se ze stálého lístku, doplněného „denní vložkou“. Umožňuje například zařazovat sezónní pokrmy.
Kavárenský jídelní lístek – celkově nižší nabídka teplých pokrmů, více moučníků.
Vinárenský jídelní lístek – nabízí pokrmy vhodné k vínu, více druhů sýrů.
Barový jídelní lístek – co nejjednodušší úprava.
Dětský jídelní lístek – atraktivní.
Hotelový jídelní lístek
Speciální jídelní lístek – mimořádné příležitosti (zvěřinové hody…)
Cizojazyčné lístky

Náležitosti jídelního lístku
- název provozovny a střediska, adresa, kontakty, rezervace, provozní doba
- soupis pokrmů podle gastronomického sledu – často doplněno o popis pokrmů, hlavni
- ingredience, obrázky
- ceny jednotlivých pokrmů (včetně DPH)
- hmotnost pokrmů, porci – informace o hmotnosti porce a složeni pokrmu nemusí být
- uváděny písemnou formou, na požádaní však musí být sděleny, případně doloženy
- druh lístku a jeho platnost – stalý, denní nabídka, polední menu
- číslovaní jídel – pro rychlejší orientaci
- způsob placeni – informace o přijímaní platebních karet
- označeni vegetariánských pokrmů, uvedeni energetické náročnosti pokrmů
- informace o možnostech dietní stravy, dětské porce
- jméno šéfkuchaře, vedoucího střediska
- upoutávka na připravované akce – dny zahraničních kuchyni, rybí speciality, mořské
- plody, zvěřinové hody, vepřové hody apod.
- pozvánka do dalších odbytových středisek v hotelu
- přání dobré chuti
- další informace a zajímavosti – např. zmínka o historii a minulosti místa, podniku,
- apod.

Kompletní jídelní lístek by však měl byt koncipován alespoň do následujících osmi oddílů:
1. Studené předkrmy
2. Polévky
3. Teple předkrmy
4. Ryby
5 Masa
6. Sýry
7. Dezerty
8. Nápoje
Trendy při sestavování jídelního lístku
- dochází ke spojování skupin (např. teple a studené předkrmy)
- podle zaměřeni a specializace provozovny jsou zařazovány specifické samostatné skupiny pokrmů (např. grilované pokrmy, pizzy a těstoviny, steaky, mořské plody, pokrmy připravované u stolu hosta, pokrmy pro dvě osoby)
- zachování klasického pořadí není vždy rozhodující (např. polévky nejsou umístěny před teple předkrmy, hotové pokrmy jsou uvedeny pouze v denní nabídce
- nabídka moučníků, dezertů a ovoce bývá často prezentována samostatným lístkem
- součástí nabídky je denní menu zahrnující zpravidla hotové pokrmy"

Poznámka

Práce obsahuje naskenované části textu a na úvodní stránce malý obrázek o rozsahu cca 2 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera28950
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse