Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingová strategie producentů českých a moravských vín

Marketingová strategie producentů českých a moravských vín

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně ekonomická fakulta, Praha 6 - Suchdol

Charakteristika: Práce obsahuje semestrální práci na téma marketingová strategie producentů českých a moravských vín. Obsahuje část teoretickou i praktickou, ve které jsou provedeny dva marketingové výzkumy.

Obsah

1.
Úvod
2.
Cíl práce a metodika
3.
Teoretická východiska marketingového mixu - 4P
4.
Současná marketingová strategie firmy Patria Kobylí a.s., (produktová, cenová, distribuční politika a PR)
5.
Marketingový výzkum č. 1
6.
Marketingový výzkum č. 2
7.
Závěr
8.
Seznam zdrojů
9.
Přílohy

Úryvek

"Podobně jako u jakýchkoliv jiných produktů, i u vína je třeba, pokud chceme zviditelnit svou firmu a produkt, komunikovat a hlavně vědět s kým komunikovat. Podmínkou kampaně je identifikace cílových skupin, tedy segmentace. Spotřebitelé ve stejné skupině budou stejně reagovat na tržní podněty, budou mít podobné preference ohledně vína, podobné spotřebitelské chování. Nejčastějším typem určení cílové skupiny ve vinařském marketingu je segmentace podle spotřebitelského chování. Ta bere v potaz zákazníkův postoj k vínu, způsob, frekvenci konzumace, místo nákupu vína, způsob výběru aj. Dalším způsobem je segmentace podle zájmu o víno a jeho koupi. Zákazníci jsou rozděleni do tří skupin podle zájmu o produkt a následného charakteristického chování: spotřebitel s trvale nízkým, krátkodobě vysokým a dlouhodobým zájmem o víno. Pro všechny skupiny byly následně vytvořeny komunikační modely, viz Příloha č. 1. (Bárta, 2014, str. 103-107)
Pro vinný trh je tedy charakteristická existence třech skupin konzumentů – lidé s trvale nízkým zájmem o konzumaci vína, občasní konzumenti vína a znalci a milovníci vína. Z marketingových průzkumů předchozích let vyplynulo, že typickým představitelem skupiny znalců a milovníků vína je především muž, ale i žena, ve věku 30 – 50 let, s maturitou či vysokoškolským vzděláním, spadající do střední až
5
vyšší příjmové skupiny, se zálibou ve sportu, četbě, kultuře, cestování a kvalitním jídle. Takovýto konzument si zpravidla rád dá kvalitní lahev vína při příjemném posezení s blízkou osobou, ale také si rád i o samotě vychutná skleničku kvalitního vína. Tento typ konzumenta jednoznačně preferuje kvalitu vína před cenou. Počet konzumentů tohoto typu v ČR poslední dobou přibývá a očekává se, že tato tendence bude i nadále pokračovat. Oproti tomu typickým občasným konzumentem vína převážně žena (ale i muž) ve věku 20 – 60 let, student či pracující s nižším až středním finančním příjmem, s výučním listem či maturitou. Ke koupi vína se uchyluje v případě, kdy se vydá popíjet s přáteli, ale lahve vína využívá také jako reprezentativního dárku. Tento konzument hledá zpravidla zábavu ve sledování TV, trávení času s přáteli, nakupování a hudbě. Při nákupu vína upřednostňuje faktor ceny, velmi na něj působí akční nabídky v obchodech. (Schätzel, 2004, str. 189-190)
Toto ale nejsou jediní zákazníci vinařského podniku. Nesmíme zapomenout na B2B sektor, obzvláště přihlédneme-li k faktu, že pouze 20 % potravinové produkce prodávají producenti potravin samotní. 80 % produkce koneční zákazníci pořizují prostřednictvím obchodních mezičlánků. (Gosch, 2005, str. 7)
Nyní se podívejme na specifika tržního prostředí oblasti ochodu s vínem v ČR – na souhrn výsledků dosavadních provedených analýz vinařského trhu v ČR. Zmiňme se krátce o růstovém potenciálu tohoto trhu, pestrosti nabízených produktů a jejich oblíbenosti mezi spotřebiteli či stručně analyzujme přímou konkurenci na trhu.
Obecně se odborníci shodují na tom, že vinařský trh v ČR je trhem výrazně růstovým. Tabulka spotřeby vína v letech 2004 – 2012 se nachází v Příloze č. 2. „Trendy tuzemského vinařství jdou takřka přímo proti těm světovým. Zatímco celosvětový zájem o víno mírně klesá a vinaři tak často zmenšují rozlohy vinic a snižují produkci, u nás se sklízí a pije více než před rokem. Pravdou je, že i když se vína ve světě vyrábí méně, podává se za vyšší ceny. Průměrná cena vína stoupla o 8%.“ (Winehouse.cz, 2013, cit. 2014-04-14)."

Poznámka

Práce obsahuje tabulky a grafy. Rozsah čistého textu činí cca 10 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera29764
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse