Distribuce

Kategorie: Logistika, Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejprve definuje distribuci, věnuje se jejímu postavení v marketingovém mixu a způsobům distribuce v reálném podnikání. Poté podrobněji charakterizuje distribuční možnosti ve velkoobchodu a maloobchodu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Organizace prodejních cest
2.1.
Velkoobchod
2.2.
Maloobchod

Úryvek

“ Organizace prodejních cest

Prodejní cesty, kterými se dostává zboží od výrobce ke kupujícímu, mohou být v závislosti na počtu mezičlánků, buď jednoho nebo několika, přímé nebo nepřímé. Rozhodnutí, která cesta by měla být zvolena, aby byl cílový trh dosažen nejefektivněji, je důležitou součástí plánování podnikového managementu. Rozhodování by mělo být dynamické a odrážet změny, ke kterým na trhu dochází. Zvolená prodejní cesta velmi významně ovlivňuje i další části podnikového marketingového mixu. Ať už cenovou strategií, volbu stimulačního mixu, řešení obalu výrobků, služeb aj. Často při využívání prodejních cest se výrobci vzdávají možnosti řízení a kontroly svých výrobků. Rozhodnutí, která prodejní cesta je nejlepší, tak aby plnila co nejlépe své funkce ať už obchodní, logistické či podpůrné, je složité.
Všechny funkce vyplňují prostor mezi výrobcem a zákazníkem a jsou pro distribuci zboží a jeho prodej zákazníkům nezbytné. V žádném případě je není možné vyloučit. Lze je však rozdělit mezi výrobce a jednotlivé články obchodních cest tak, aby byli plněny co nejkvalitněji a nejefektivněji. Tedy každý článek prodejní cesty plní svou nezastupitelnou roli a úspěšnost jeho činnosti závisí na fungování celého systému. Předpokladem jsou dobré vztahy mezi výrobci a jednotlivými články prodejních cest.
Prodej je také možné rozdělit dle jeho intenzity a to na intenzivní, selektivní a výhradní.
Intenzívním prodejem rozumíme zapojení co největšího počtu článků do prodeje. Tento typ prodeje se uplatňuje u zboží každodenní potřeby a zboží impulzivního jako jsou např. cigarety, noviny a potraviny. Nepředpokládá se, že zde budou zákazníkovi předávány zvláštní informace týkající se výrobku.
Selektivní prodej zahrnuje distribuci výrobků prostřednictvím maloobchodních jednotek. Výrobce počítá s větším zainteresováním prodejce. U zboží se předpokládá, že nebude k dostání v každém obchodě. Například to jsou oděvy, spotřební elektronika, knihy apod.
Pokud se jedná o výrobky s mimořádným postavením na trhu, o výrobky značkové, drahé apod. jedná se o prodej výhradní. Zákazník je ochoten za zbožím cestovat i na delší vzdálenost. Avšak rovněž očekává obsáhlejší informace týkající se výrobků, a rovněž požadavky na profesionalitu personálu jsou vyšší.
Každý článek prodejní cesty velmi často sleduje své vlastní zájmy, které mohou vést ke konfliktům a snižovat efektivitu prodejní cesty jako celku. Proto se dnes setkáváme vedle tradičních distribučních sítí, které se skládají se samostatných nezávislých subjektů, i s tzv. vertikálními nebo horizontálními marketingovými systémy.
Vertikální marketingové systémy se skládají z výrobců, velkoobchodů a maloobchodů, jenž tvoří jednotný systém a jsou centrálně řízeny. Podle způsobu závislosti jednotlivých článků systému rozlišujeme tři typy vertikálního marketingového systému."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera55
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse