Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Marketing a management - maturitní otázky

Marketing a management - maturitní otázky

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Zpracované maturitní otázky z marketingu a managmentu představují v heslech základní pojmy z této oblasti dle níže uvedeného seznamu témat.

Obsah

1.
Marketing a marketingové prostředí
2.
Marketingové prostředí, analýza SWOT
3.
Marketingový mix
4.
Výrobek (značka, obal, kvalita, design, služby)
5.
Vývoj a životní cyklus výrobku
6.
Propagace
7.
Podpora prodeje a Public Relations
8.
Přímý marketing, osobní prodej
9.
Reklama, reklamní plán
10.
Cena
11.
Metody stanovení ceny produktu
12.
Distribuce
13.
Velkoobchod, maloobchod
14.
Trh a jeho členění a segmentace
15.
Marketingový průzkum trhu
16.
Chování kupujícího a jaho analýza
17.
Marketing ve službách
18.
Úloha managmentu, manažer
19.
Historie a vývoj managmentu
20.
Plánování
21.
Organizování a koordinace
22.
Vedení a kontrola
23.
Komunikace, mezilidské vztahy
24.
Personální managment
25.
Nástroje motivování manažerů

Úryvek

" PŘÍMÝ MARKETING, OSOBNÍ PRODEJ

PŘÍMÝ MARKETING
- je přímá adresná komunikace se zákazníky, zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě. Uskutečňuje se prostřednictvím pošty, telefonu, televizního vysílání, rozhlasu, novin a časopisů.

Mezi prodejcem a zákazníkem existuje přímá vazba bez existence mezičlánku.

Přímý marketing je nejrychleji rostoucí částí maloobchodního trhu a uplatňuje se nejen při prodeji spotřebního zboží konečným zákazníkům, ale také mezi podniky. K přímému marketingu jsou využívány:
a, PRODEJ POŠTOU - historicky nejstarší
Výhodou je přesné zacílení - může být zasláno na kteroukoliv adresu kdykoliv.
b, TELEVIZE A ROZHLAS - je nejnovější formou přímého marketingu, je určeno spíše pro nediferencovaný trh
c, TELEMARKETING - Výhodou je využívání telefonu, lidský hlas je nejpřesvědčivějším komunikačním nástrojem.
d, INTERAKTIVNÍ MARKETING - zákazník získává informace podle vlastního uvážení na účet volané firmy
e, INTERNET - stává se nejdůležitějším komunikačním nástrojem. Reklamu nahrazuje úvodní stránka
Interaktivní komunikaci osobního prodeje usnadňují linky, umožňující získání potřebných informací.

OSOBNÍ PRODEJ
Je nástrojem přímé komunikace, obch. zástupců firmy se zákazníky, je důležitým nástrojem propagace a také nejdražším. Osobní prodej vyžaduje přímou komunikaci se zákazníkem, proto jsou kladeny vysoké nároky na agenty nebo zástupce firmy a to nejen na verbální komunikaci, ale také na neverbální komunikaci (vzhled, celková úprava a styl jednání)
Jednání agentů musí být promyšlené, nepříznivý první dojem nebo nevhodná poznámka může celé jednání zmařit.

Funkce pracovníka, který osobní prodej uskutečňuje:
- ovlivňování kupujícího v procesu rozhodování o zakoupení výrobku
- prostředkování informací o výrobku a zpětná informace výrobci o přání a připomínkách zákazníků k výrobku
- poskytování služeb (servisu) např. vydání zboží, zaškolení do obsluhy výrobku

KROKY PROCESU OSOBNÍHO PRODEJE
1, PRŮZKUM - prodejce hledá vhodné typy a vytváří seznam potencionálních kupujících
2, KONTAKT - dříve než bude zákazník kontaktován, měl by si prodejce zajistit potřebné informace o zákazníkovi a poté rozhodnout o dalším postupu (např. zda bude nutná návštěva…)
3, PREZENTACE - prodejce popisuje vlastnosti výrobku a jeho použití. Snaží se vzbudit zájem u zákazníka a přání takový výrobek vlastnit.
4, ŘEŠENÍ PŘIPOMÍNEK - každý zákazník má vždy mnoho otázek týkajících se vlastností výrobku, jeho ceny, platebních podmínek, to musí prodejce zvolit pozitivní přístup. Musí profesionálně informovat zákazníka.
5. DALŠÍ KONTAKT - je nezbytně nutný, obzvlášť pokud jde prodejci o plné uspokojení zákazníka a případný budoucí prodej"

Poznámka

Každá z otázek je v samostatném souboru a texty obsahují schémata.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera9892
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse