Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingová strategie podniku

Marketingová strategie podniku

Kategorie: Marketing, Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: B.I.B.S., a.s., Brno

Charakteristika: Práce zabývající se marketingovou strategií podniku je rozdělena na dvě části. První, teoretická, přibližuje pojem marketing a proces strategického plánování, včetně jeho částí. Praktická část se pak zaměřuje na praktickou aplikaci marketingového mixu. Popisuje příklad úspěšného soukromého podnikatele, kterému marketingové poznatky velmi pomohly a provázejí jej v každodenní práci. V závěru je zmíněno několik doporučení pro tvorbu strategického plánu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Cíl práce
3.
Teoretická východiska
3.1
Marketing
3.2
Proces strategického plánování
3.2.1
Strategický plán
3.2.2
Implementace a kontrola
4.
Praktická část
4.1
Analýza marketingového chování
4.1.1
Produkt
4.1.2
Cena
4.1.3
Distribuce
4.1.4
Propagace
5.
Zhodnocení, doporučení
6.
Závěr
7.
Použité zdroje

Úryvek

"3. TEORETICKÁ VÝCHODISKA
3.1 Marketing
„Slovo marketing se stává běžnou součástí našeho slovníku. Předmět této disciplíny však bývá nesprávně zužován na otázku prodeje zboží a propagace, případně na průzkum trhu. Moderní marketing je podstatně složitější… Úspěch firem je v současné době založen na přizpůsobení se potřebám zákazníka. K této situaci, tj. k přiblížení se zákazníkovi, samozřejmě nedochází z „dobré vůle“ manažerů firem. Naopak jde o důsledek vývoje na světovém trhu – především sílící konkurence a rostoucího vlivu skupin obhajujících zájmy spotřebitelů. To, nakolik se dnes firma otevře svým zákazníkům, určuje poměrně nemilosrdně další osud – vzestup či pád.“ I když se jedná o poznatky týkající se marketingu z publikace, která je více než 15 let stará, jsem skutečně přesvědčen o správnosti uvedených několika vět.
Vznik, nástup marketingu můžeme datovat koncem 19. století. Jeho pozdější rozvoj nastává zejména v průběhu 20. století. Prvopočátky marketingu vznikly a byly využívány na území Spojených států amerických. Definic, týkající se této problematiky, je velké množství, některé uvádím:
„V roce 1964 byla přijata definice marketingu, která jej chápe jako „výkon obchodních aktivit, které řídí tok zboží a služeb od výrobce ke spotřebiteli“. Paulu Mazurovi se přisuzuje širší koncepce marketingu, která je vyjádřena definicí: „Marketing je dodávkou životního standardu společnosti“. Tím byl položen základ moderního marketingu, který zahrnuje základní vztah: zákazník – vývoj a příprava výrobku – výroba – prodej.“
„Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a vhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.“

Mezi jednu z nejuznávanějších autorit marketingu patří Philip Kotler. Je autorem velkého množství odborných publikací zaměřených na management a marketing, po celém světě školí i ve svém pokročilém věku marketingové specialisty. Marketingu a s ním související problematice se věnoval velkou část svého života.

„Marketing (management) je proces plánování a implementace koncepcí, cen, propagace a distribuce idejí, zboží a služeb pro vytváření směn, které uspokojují cíle jednotlivců a organizací.“
Uvedené definice nahlížejí na marketingovou oblast čistě z obchodního a manažerského pohledu. Na danou problematiku je však možno dívat se také z jiného úhlu pohledu. Jedná se o sociální nadhled, kdy naší prioritou je možnost získání kvalitnějšího životního standardu. „Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními.“
Součástí marketing managementu je také strategický marketing zahrnuje:
„ …manažerské operace a aktivity, které jsou orientovány dlouhodobě, přičemž využívají nástroje marketingového mixu, jakož i specifické přístupy a metody, a to ve všech fázích manažerského procesu, tj. především ve fázi situační analýzy, predikce, strategického rozhodování, projektování, realizace a kontroly.“ V následující části assignmentu budu rozebírat proces strategického plánování, který je součástí strategického marketingu."

Poznámka

The Nottingham Trent University, B.I.B.S., a.s. Brno, obor Ekonomika a management, písemná práce k modulu Marketing.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20989
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse