Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Metody a strategie stanovování ceny

Metody a strategie stanovování ceny

Kategorie: Cenová politika, Marketing, Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce zaměřená na problematiku ceny se věnuje zejména metodám a strategiím jejího stanovení. Úvodní část charakterizuje cenu jako marketingový nástroj a poté jsou přiblíženy cíle podniku při jejím určování. Následuje objasnění podstaty jednotlivých metod a strategií stanovení ceny a text se dotýká rovněž typů cenové politiky. Na závěr jsou uvedeny příklady některých popsaných cenových strategií.

Obsah

1.
Cena
2.
Cíle podniku při stanovení ceny
3.
Metody stanovení ceny
3.1.
Nákladová metoda
3.2.
Cena orientovaná na konkurenci
3.3.
Metoda podle vnímání hodnoty
3.4.
Metoda orientovaná na poptávku
4.
Strategie stanovení ceny
4.1.
Skimming
4.2.
Pronikání
4.3.
Psychologické přístupy
5.
Cenová politika
6.
Příklady z praxe
6.1.
Skimming
6.2.
Pronikání
6.3.
Alokace

Úryvek

"1. Cena
„Cenou se rozumí peněžní částka sjednaná při nákupu, prodeji výrobků či při poskytování služeb jako protihodnota za poskytované plnění“ neboli cena vyjadřuje hodnotu produktu. Ceny za jednotlivé produkty jsou kontrolovány trhem, firmou a mohou být regulovány státem. Kontrola trhem znamená konkurence nebo nerespektování ceny trhu, které pro firmu může znamenat odliv zákazníků ke konkurenci. Cena je jediný marketingový nástroj marketingového mixu, který nic nestojí. Je pro firmu důležitý nejen z pohledu zisku, ale představuje finanční zdroj pro výrobu a marketingové aktivity, které by měly být v ceně zahrnuty. Provázanost ceny s ostatními prvky marketingového mixu je zřejmá. Není-li cenový pohyb spojen i se změnami ostatních prvků marketingového mixu, očekávaný efekt obvykle nepřináší. Nárůst cen výrobků nebude patrně úspěšný ani tehdy, nebude-li doprovázen i promyšlenou propagační kampaní, změnou způsobu balení, poskytováním nových záruk, změnou platebních podmínek apod. Cena není jen součástí marketingového mixu, ale plní také několik funkcí, mezi které patří informační funkce, kdy nám cena říká, v jakém stavu se trh nachází, zejména o stavu nabídky a poptávky. Druhá funkce je regulace nabídky a poptávky. V praxi to znamená, že když se zvýší poptávka, zvýší se i cena zboží, naopak když je převaha nabídky cena je nízká. Další je alokační funkce, která znamená přemístění zájmu výrobců na jiný výrobek, u kterého roste cena. Pro výrobu tohoto zboží jsou ochotni zaplatit i vyšší ceny za výrobní faktory.

2. Cíle podniku při stanovení ceny
Prvním cílem je samotné přežití podniku, kdy cena musí poskytovat dostatečně velký zisk pro přežití podniku. Dalším cílem je maximalizace zisku, jedná se o fázi zralosti produktu, zvýšení ceny na maximální možnou únosnou míru pro zákazníky. Firma získává možnost zvýšení ceny při diferenciaci výrobku oproti konkurenci, čím více se bude výrobek lišit od konkurence tím je vyšší možnost jeho cenového odlišení. Po zvýšení ceny může nastat snížení poptávky. Třetí cíl je dlouhodobý a to aby firma získala díky ceně dominantní postavení na trhu. Zvýšení počtu získaných zákazníků, které způsobuje zvýšení zisku firmy. Firma také může zvolit vysokou cenu, z důvodu snížení počtu zákazníků. Růst objemu prodeje je čtvrtým cílem, kdy firma sníží cenu pro zvýšení prodeje. Tento cíl se používá při nadbytečných zásobách, například povánoční či posezónní výprodeje. Dalšími cíly při stanovení ceny jsou návratnost investic a vůdcovství v kvalitě, se kterým je spojená vysoká cena za výrobky (luxusní zboží)."

Poznámka

Důležité informace jsou značeny kurzívou.
Součástí práce jsou dva grafy o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23475
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse