Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Prezentace: zásady a rady k přípravě a přednesení

Prezentace: zásady a rady k přípravě a přednesení

Kategorie: Komunikace, Obchodní jednání

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta mezinárodních vztahů, Praha 3

Charakteristika: Seminární práce do předmětu Mezinárodní obchodní jednání a protokol probírá zásady tvorby a přednesení prezentace. Popisuje, kde je prezentace využívána a jaké všechny její stránky musí brát řečník v úvahu. Zabývá se rovněž rolí charakteru během prezentace, udržováním pozornosti publika, image a neverbální komunikací prezentujícího. Dodává také obecné rady k přípravě a vedení prezentace a zmiňuje se o nepříjemných situacích při prezentaci a reakcích na ně.

Obsah

1.
Úvod
2.
K čemu používat prezentaci?
3.
Aspekty prezentace
4.
Role charakteru a jak ji ovládat
5.
Publikum
6.
Image prezentujícího
7.
Prezentace, kterou si lidé pamatují
8.
Postoj, gesta
9.
Zapojení publika
10.
Používejme otázky
11.
Nemilé situace
12.
Jak reagovat na rušení a pozdní příchody
13.
Jak reagovat na nevhodné otázky
14.
Závěr

Úryvek

"1. K čemu používat prezentaci

Pod pojmem prezentace si každý nejspíš představí něco jiného. Někdo vystoupení na pravidelné poradě, někdo obchodní nabídku produktu nebo služby, jiný seznámení s výsledky své práce nebo návrh budoucího projektu. To, co mají všechny tyto situace společné, je představení určité věci lidem, kteří jsou nebo mohou být jejími příjemci a přímo či nepřímo jejími vlastníky či uživateli. Danou věcí může být idea, návrh, nabídka, doporučení, ale i ucelený projekt nebo již hotový produkt.

Často si myslíme, že prezentování je jenom předávání informací. Máme trému a trápíme se různými věcmi. Ale co když předstoupíme před publikum a chceme mu sdělit nové nápady na zlepšení ziskovosti firmy? Když se snažíme získat grant od investora pro náš projekt, který změní společnost k lepšímu, zlepší podmínky pro život mnoha lidem a ještě na tom vyděláte? Předáváte pouze informace? Ne, tady už jde pocity, vy předáváte své nadšení, chcete zapojit publikum do úžasné myšlenky a získat si od něho to své ,,ano‘‘. Chcete, aby samo ocenilo Vaší prezentaci a vyjádřilo jí respekt. Toho nikdy nedosáhneme, pokud je prezentace nebude zajímat.

2. Čeho jsme si dosud nevšímali na prezentacích

Začněme nejdříve grafem.
Studiem a porovnáváním prezentací, které si získali masové ohlasy a mnohačetné publikum s těmi, které nenabyly na významu, bylo vypozorováno pět oblastí, se kterými se prezentující potýkají.

(graf)

Kde začít?
Nejvíce věnovanou oblastí jsou podání a řeč těla. Znamená, jak na nás prezentující působí a jestli ho jako prezentujícího přijímáme. Pro prezentujícího to je oblast, která se dá pílí a vytrvalostí naučit.

Poslední oblastí je prostředí. To je místo, kde divák je, sleduje prezentaci a tráví svůj čas. Ale pro prezentujícího to hraje roli na začátku, a to když připravuje místo k prezentování. Jakmile má tuto oblast vyřešenou, už se jí nevěnuje.

Stavba, obsah prezentace.
O čem je prezentace? Co nám prezentující ukazuje? Je prezentace pomůckou pro prezentujícího a chce nám tím něco sdělit, nebo je prezentující řízen vlastní prezentací?
Nejsložitější část, kterou během přípravy stále upravujeme. Stavbu vymýšlíme pro diváky. Každá stavba je jiná podle toho co prezentujeme.
Nám pomáhá jako vodítko kde v prezentaci pokračovat.

První dojem.
Ten hraje roli právě na začátku, kdy nás diváci vidí poprvé. Budeme tomu říkat pocit z člověka. Každý z nás je jiná osobnost a ovládá jiné prostředky svého charisma. V prezentaci lze využít první dojem i během prezentování a to když chceme vytvořit diváku jistou image, s kterou prezentujeme také sami sebe.

Oblastí pátou je interakce.
Je to řízení publika, aby se samo zapojilo do dění.
Publikum používá komentáře, těmi se vyjadřuje. Komentáře se promítají do prezentace a prezentující určuje, jestli budou mít na celkovou prezentaci negativní či pozitivní dopad. Prezentující může interakcí získat názory publika k dané věci, může chtít vytvořit přátelskou atmosféru, může chtít aktivovat publikum, když nevěnuje pozornost, anebo přímo komunikuje s dotyčnou osobou a tím s ní začíná obchodně jednat."

Poznámka

Součástí práce jsou graf, schémata a fotografie o rozsahu cca 2,5 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera25087
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse