Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Strategie podniku v mezinárodním kontextu

Strategie podniku v mezinárodním kontextu

Kategorie: Management, Podniková ekonomika, Globalizace

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce postihuje problematiku podnikatelského prostředí v podmínkách globalizace. Ukazuje, jak se globalizace promítá ve světové ekonomice, a následně se věnuje mezinárodnímu podnikání. Sleduje fáze jeho rozvoje a možné strategie v mezinárodním prostředí. Nakonec identifikuje superkonkurenci jako nové stádium konkurence a zachycuje její rysy.

Obsah

1.
Globalizace světové ekonomiky
2.
Strategie pro podniky v mezinárodním prostředí
2.1.
Podnik v mezinárodním prostředí
2.2.
Fáze rozvoje mezinárodního podnikání
2.3.
Faktory konkurenčních výhod národů
2.4.
Strategie v mezinárodním podnikatelském prostředí
3.
Od konkurence k superkonkurenci
4.
Nové pojetí konkurence
5.
Strategický přístup pro vytváření budoucnosti
6.
Globalizace

Úryvek

"Globalizace světové ekonomiky
Prostředí mezinárodního podnikání se vyznačuje rychlou proměnlivostí. Průmysl byl původně segmentován na národní trhy, které byly na sobě nezávislé. Na každém trhu měly dominantní postavení především domácí podniky, jejichž pozice byla chráněna příslušnými předpisy. V současné době rychlé technologické změny v kombinaci s privatizací, deregulací a odstraňováním bariér bránících zahraničnímu investování a obchodování vedou k procesu tvorby konkurenčnějšího globálního trhu, na kterém přežijí pouze ti nejlepší. Týká se to všech průmyslových odvětví od automobilů k oceli, od bankovnictví k pojišťovnictví, od letecké k lodní dopravě, od výroby počítačů k telekomunikacím atd. V mnoha průmyslových odvětvích proto není vhodné mluvit o „německém trhu“, „americkém trhu“ nebo „japonském trhu“. Globální přijetí společností Coca-Cola, Levi´s Jeans, Sony a McDonald´s dokládá tento trend.
Navzdory globální převaze uvedených společností je důležité nepřehánět názor, že národní trhy ustupují trhu globálnímu. Výrazná odlišnost ve spotřebitelském chování a preferencích v rámci národních trhů v mnoha odvětvích stále přetrvává. Tyto rozdíly obvykle vyžadují, aby marketingové strategie a vlastnosti výrobků byly přizpůsobeny lokálním podmínkám.
Dochází rovněž ke globalizaci výroby. Individuální podniky rozptylují části výrobního procesu do různých zemí, aby využily národních odlišností v nákladech a kvalitě výrobních faktorů (pracovní síly, energie, půdy, kapitálu).
Strategie pro podniky v mezinárodním prostředí
Podniky motivuje pro vstup a působení v mezinárodním podnikatelském prostředí důvodu, mezi které patří vyhledávání nových trhů, dosahování nižších nákladů pro podnikání v zahraničí, anebo získání přístupu k přírodním zdrojům surovin v jiných zemích. Příprava mezinárodní podnikatelské strategie vyžaduje kromě zohlednění národních odlišností, které se týkají potřeb a zvyků spotřebitelů, růstu potenciálu místního trhu, jeho hybných sil, forem distribuce, intenzity konkurence, věnovat pozornost charakteristikám mezinárodního podnikání, jako jsou nákladové rozdíly mezi zeměmi, kolísání měnových kurzů, hospodářská politika hostitelské (domácí) země a formy mezinárodní konkurence."

Poznámka

Součástí práce jsou schémata a tabulka o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23984
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse