Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vliv internetu na děti a mládež

Vliv internetu na děti a mládež

Kategorie: Komunikace, Sociologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., Praha 3

Charakteristika: Práce popisuje postupný vliv médií, zejména televize a později internetu na myšlení a chování dětí od jejich školního věku do dospělosti, klady a zápory, které jim nové informační technologie přinášejí.V příloze je obsažen článek z Britských listů Vliv elektronických médií na děti a mládež ČR v roce 2003.

Obsah

1.
Mediální komunikace
2.
Televize a společnost
3.
Masmédia
4.
Umění naslouchat
5.
Komunikaci v rámci rodiny
6.
Mediální vzdělání
7.
Mediální gramotnost
8.
Vývoj vlivu médií
9.
Vliv televize
10.
Vývoj soudného diváctví – i s příklady z praxe
11.
Televizní kultura, rodina a děti
12.
Zdeněk Duspiva - Vliv elektronických médií na děti a mládež ČR v roce 2003

Úryvek

“• Až od devíti nebo desíti let se rozvíjí schopnost komplexnějšího porozumění filmu. Ve vyprávění se rozlišuje hlavní dějová linie od vedlejších, nadále jsou ale důležité detaily. Scény pořád zůstávají od sebe odděleny. Průvodní zvukové a mimické projevy setrvávají. V tomto věku chlapci začínají skrývat své citové zážitku, zvláště když jsou v přítomnosti dívky. Dívky se nestydí dávat najevo své dojetí a také víc vyhledávají útočiště u dospělých. Rychleji dokáží zapnout obranné mechanismy.
• Teprve od jedenácti let se vyprávění zbavuje detailů a je schopno vystihnout červenou nit příběhu. Zároveň vzrůstá schopnost distancovat se od děje filmu. V této době vyprávění filmů – zejména těch které mají ostatní děti zakázané – pomáhá vytvořit si pozici v partě. Děti baví, když mohou dospělé svými řečmi o filmech šokovat, a někdy zejména pedagogy záměrně provokují tím, že v jejich blízkosti hlasitě vyprávějí drsné scény ze zakázaných filmů.
S oporou v rozsáhlém výzkumu a poradenské praxi Rogge zrekonstruoval skutečné dramaturgické požadavky dětí na televizní programy. Zde jsou shrnuty do pár bodů:
- jasná a přehledná výstavba (předehra – hlavní děj – dohra, která umožňuje uvolnění po přestálém napětí)
- dobrý konec (špatný nebo otevřený konec děti dlouho nezvládají)
- přehledný počet postav a jejich členění (snově všemocný hlavní hrdina vs. vedlejší hrdinové, na jejichž slabinách děti uplatňují svou znalost reality)
- měkce zaoblený styl grafiky (hranatost je vyhrazena záporným postavám)
- čím více smyslů je zasaženo, tím líp.

Zde uvádím pár příkladů z praxe.
Rozhovor tříleté holčičky s dospělým člověkem :
„Nešlapej na toho brouka!“ – „Proč ne ?“ – „Podívej rozbila jsi mu nožičky a křídla. Teď už nemůže ani lézt ani lítat. Ani jíst už nemůže a nemá už žádnou radost ze života.“ – „Už má jenom neradost?“ – „Už nemá nic. Už umřel.“ – „Brouci neumírají, přece. Umírají jenom lidi.“ – „Cože? A jak lidi umírají?“ – „Zastřelej se.“ – „Jak jsi na to přišla?“ – „Viděla jsem to ve zprávách, přece.“

Devítiletá Johanka sledovala v televizi film o pumě, který končil smutně. Zvíře bylo nakonec zastřeleno. Děvčátko čekající happyend s pláčem přiběhlo za matkou. Když se trochu vyplakalo, řeklo rodičům:“Slibte mi, že neumřete dřív než já.“

Čtyřletý Ben, jde před spaním dát dobrou noc. Rodiče sledovali zrovna v televizi komediální show a právě se odehrávala scéna, v níž se ruka tvora podobného E.T. vysunula z kredence, odmítla smažené brambůrky i lízátka, ale chňapla po dítěti a vtáhla ho dovnitř, načež se ozvalo říhnutí! Bylo to udělané decentně, bez nádechu dramatu -jako černý humor pro dospělé. Otec pohlédl na chlapce a ihned jsem si všiml jeho brady vysunuté dopředu:
"Jsi v pořádku, Bene?" "Běž pryč"
"Proč se tak zlobíš?" "On toho kluka snědl!"
Ben propukl v pláč a rodiče strávili dobrých pět minut tím, že ho utěšovali a zkoušeli celou věc zlehčit.

Nejnovější studie jasně ukazují negativní vliv televizního násilí na agresivitu diváků, nicméně důležité otázky, které by ukázali původ a směr této souvislosti zůstávají nejasné. Nejpravděpodobnější je, že agresivně disponovaní jedinci si budou vybírat pořady s násilným obsahem, jejichž systematické sledování zpětnovazebně posílí jejich dispozičně danou agresi.
Jenom pro ilustraci uvádím jeden statistický údaj pro Českou Republiku. Dnešní třináctileté dítě vidělo v televizi asi 52000 vražd, znásilnění, ozbrojených loupeží a přepadení, přičemž „průměrné dítě“ stráví nejméně 25 hodin před obrazovkou týdně."

Poznámka

Práce částečně cituje i http://www.blisty.cz/art/19934.html. Vypracováno do předmětu Komunikace v informační společnosti.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13953
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse