Základy marketingu

Kategorie: Marketingový mix, Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava 1

Charakteristika: Přehledné zápisky z přednášek podávají základní informace o oblasti marketingu. První část představuje obecné poznatky o trhu a jeho fungování, následuje po ní krátký přehled vývoje marketingu a exkurz do problematiky marketingového výzkumu. Poté se zápisky věnují chování kupujících, rozdělují marketingové faktory a dotýkají se také tématu segmentace a diferenciace trhu. Značná část zápisků poté patří čtyřem prvkům marketingového mixu, zejména výrobku a distribuci. Na závěr je krátce shrnuta problematika strategického plánování.

Obsah

1.
Trh
1.1.
Problematika trhu
1.2.
Faktory ovlivňující nabídku
1.3.
Poptávka
1.4.
Zboží
2.
Vývoj marketingu
3.
Marketingový výzkum
3.1.
Fáze výzkumu a výběr respondentů
3.2.
Formy výzkumu
3.3.
Formy dotazníků
4.
Chování kupujících
4.1.
Proces rozhodování
4.2.
Potřeba – pocit nedostatku
4.3.
Chování jednotlivce
4.4.
Chování rodiny
4.5.
Chování organizací
5.
Rozdělení marketingových faktorů
6.
Segmetace trhu a diferenciace trhu, diferenciovaný marketing
7.
Marketingový mix
7.1.
4 marketingová „P“
7.2.
Výrobek
7.2.1.
Rozhodnutí
7.2.2.
Kvalifikace výrobků
7.2.3.
Kapitálové zboží = statky
7.2.4.
Obal
7.2.5.
Údaje na obalu
7.2.6.
Životní cyklus výrobku
7.2.7.
Značka
7.3.
Cena
7.3.1.
Metoda a strategie stanovení ceny
7.3.2.
Druhy slev
7.4.
Propagace
7.4.1.
Vymezení
7.4.2.
Reklama
7.4.3.
Další formy
7.5.
Distribuce
7.5.1.
Problematika velkoobchodů
7.5.2.
Problematika maloobchodů
7.5.3.
Základní typy prodejen
7.5.4.
Typy maloobchodních jednotek
7.5.5.
Druhy maloobchodů
8.
Strategické plánování
8.1.
Fáze
8.2.
Proces marketingového plánování

Úryvek

"- předmět marketingu - dosáhnout prodeje vlastního zboží, aniž bych poškodil zákazníka, nabídka větší než poptávka

Problematika trhu
- místo, kde se střetává nabídka s poptávkou
- dílčí - prodej třeba v ulici Cyrilometodějská
- agregátní - celkový trh ve Zlíně
- místní - co můžeme v daném místě koupit, historické souvislosti, typické výrobky, dovážené výrobky
- regionální - prodej v regionu 2, 3 vesnic Zlínska, jižní Moravy, se vším, co se dá v těchto regionech sehnat
- státní (národní) - všechno, co se dostane v ČR, SR, Polsku
- mezinárodní (světový) - Škoda, karlovarský porcelán, plzeňské pivo, cukrovary, zbraně, …
- trh kapitálu
- finanční trh
- trh zboží - knižní, automobilový, mléčný trh, …
- trh pracovní síly = trh práce - z hlediska profese, aprobace

- nabídka - veškeré zboží, které výrobci a prodejci nabízejí na trhu
- agregátní nabídka - celková nabídka aut, …
- dílčí nabídka - celková nabídka pouze osobních aut, nákladní aut
- individuální nabídka - aut COMBI, OPEL, TOYOTA

Faktory ovlivňující nabídku
- náklady
- celkové - celkové náklady na výrobu
- jednicové - náklady na 1 kus
- inflace - cenové změny ve zboží, platech, …
- změny výrobních podmínek - zvláště v zemědělství
- cena alternativních výrobků (substitučních výrobků) - vyšší nebo nižší cena podobných nebo stejných výrobků
- organizace trhu - kvóty, bezpečnostní pravidla, hygienická pravidla, administrativní omezení, …

Poptávka
- je veškeré zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu
- agregátní
- dílčí - něco mezi agregátní a individuální poptávkou
- individuální - pouze 1 výrobek, 1 výrobce
- faktory ovlivňující poptávku
- kupní síla - výše platu, množství utrácejících lidí
- substituty a alternující výrobky
- komplementy = doplňkové zboží - zboží, které potřebujeme k provozu druhého výrobku
- módnost
- reklama



Zboží
- přírodnina, výrobek určený pro prodej (směnu, trh)
- produkt, který má 2 hodnoty:
- hodnotu - souhrn vlastností, proč se vyrábí, s jakým účelem
- užitnou hodnotu - ve směnné hodnotě
- je mezi nimi jednota i rozpor
- na trhu se ukáže, jestli má hodnostu, nebo užitnou hodnotu, aby získala hodnotu, musíme něco k tomu vynaložit, jedu užitnou hodnotu dáváme na druhou"

Poznámka

Důležité informace jsou tučně značeny. Součástí práce jsou tabulky o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera27133
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse