Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Poradenství v sociální práci - vypracované testy

Poradenství v sociální práci - vypracované testy

Kategorie: Sociologie, Sociální práce

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce obsahuje 36 stručně vypracovaných otázek z oblasti poradenství v sociální práci. Otázky se dotýkají základní problematiky: od vymezení pojmu, přes stanovení rozdílů mezi sociálním poradenstvím, terapií a poradenskou psychologií, až po kompetence poradce nebo charakteristiku diagnostických metod, apod.

Obsah

1.
Test 1
1.1.
Vysvětlete pojem poradenství
1.2.
Vyberte z uvedených pojmů
1.3.
Rozdíly mezi výchovou, odborným sociálním poradenstvím a terapií
1.4.
5 kritérii pro rozdělení poradenství + jejich typy
1.5.
Typy klientů
1.6.
Definice fenoménu pomáhání
1.7.
Cíle a úkoly poradenského procesu
1.8.
Rozdíl mezi diagnostikou a intervencí
1.9.
Fáze poradenského procesu - vyjmenovat + úkoly
1.10.
Kontrakty v intervenční fázi
1.11.
Pozorování + chyby
1.12.
Nácviky a tréninky
2.
Test 2
2.1.
Co ovlivňuje rozvoj teorie v oblasti poradenství?
2.2.
Rozdíl mezi poradenskou sociální prací a poradenstvím psychologickým
2.3.
Vysvětlete pojem problém
2.4.
Uveďte druhy poradenské intervence a vysvětlete.
2.5.
Znaky poradenství
2.6.
Klíčové kompetence poradce
2.7.
Bariéry v interakcích prostředí a klienta
2.8.
K čemu slouží přípravná fáze?
2.9.
K čemu slouží zhodnocení případu?
2.10.
Diagnostická metoda rozhovoru
2.11.
Fáze poradenského rozhovoru
2.12.
Individuální, skupinové a hromadné poradenství
3.
Test 3
3.1.
Cíle sociální práce
3.2.
Význam a charakteristika poradenství,
3.intervenční metody,
3.4.
Úvodní fáze por. procesu- cíle a kontrakty,
3.5.
Poradenství rozvojové, krizové, preventivní,
3.6.
Anamnéza, dotazník
3.7.
Změny prostředí na straně klienta,
3.8.
Intervenční prostředky,
3.9.
Úrovně poradenství,
3.10.
Jaké jsou základní prvky poradenského procesu
3.11.
Kontrakty uzavírané v poradenském procesu
3.12.
Vyber a porovnej 2 modely poradenského procesu

Úryvek

"5. Čím se odlišuje interakce mezi poradcem a klienty v rámci individuálního, skupinového a hromadného poradenství? – test 2, ot. 12
Individuální
- založeno na vztah, který se mezi nimi tvoří (důvěra, pochopení, vzájemná akceptace)
- dochází k přenosu prožitků a postojů na poradce
Skupinové
- vzájemné vazby mezi klienty a individuální vazby mezi klienty a poradcem
- dochází k projekci zkušeností a postojů z minulé osobní zkušenosti do vztahů k ostatním
- pracuje s povzbuzením, utlumením, spoluprací a existencí členů vedle sebe
- platí zde normy, nedodržení je sankciováno
- poradce ovlivňuje klienty, zasahuje do strukturace vztahů, zapojuje se do skupinového dění
Hromadné
- orientace na větší skupiny lidí (klienti a lidé z jejich okolí, potencionální klienti)
- interakce mezi poradcem a členy skupiny a členy samotnými je omezená
- poradce nezná vztahy mezi členy a nemůže je ani účinně ovlivňovat

6. Uveďte rozlišnosti krizového, rozvojového a preventivního poradenství – test 3, ot. 5
Krizové
- klient se vyrovnává s náročnými životními situacemi, zátěží, akutním stresem
- vede k ohraničení problému a pomoci klientovi orientovat se v problému

Rozvojové
- má usnadnit klientovi další životní cestu, prohloubit sebepoznání, rozhodnost a aktivitu, zvýšit sebedůvěru
Preventivní
- uskutečňuje se před důležitými životními rozhodnutími, před přijetím nových, pro člověka důležitých sociálních rolí"

Poznámka

Práce obsahuje tabulku, která je vložena jako grafický objekt.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera16487
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse