Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Příčiny neúspěšné politické komunikace

Příčiny neúspěšné politické komunikace


Kategorie: Komunikace, Politologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., Praha 3

Charakteristika: Tématem práce jsou příčiny neúspěšné politické komunikace. První kapitola se zabývá komunikací obecně, uvádí její dělení a jednotlivé typy blíže charakterizuje. Přibližuje sedm částí komunikačního procesu a poté se zaměřuje na samotnou politickou komunikaci. Poukazuje na její důležitost, věnuje se jejímu využití ve volebních kampaních i televizních debatách. Závěrečná kapitola informuje o nejčastějších problémech, které v komunikaci mohou nastat.

Obsah

1.
Úvod – o komunikaci
1.1
Hlavní rozdělení komunikace
1.2
Další dělení
2.
Proces komunikace
3.
Politická komunikace
4.
Nejčastější problémy v komunikaci
5.
Seznam použité literatury

Úryvek

"2. Proces komunikace
V knize od Miroslava Foreta Komunikace s veřejností uvádějí autoři J. L. Gibson, J. M. Ivancevich a J. H. Donnelly nejrozšířenější model procesu komunikace. Má sedm podstatných částí:
1. komunikátor – ten, kdo něco sděluje, předává (osoba A),
2. kódování – jazykový soubor symbolů (jazyk),
3. zpráva – zpráva převedená do těchto symbolů; výsledek kódování (text sdělení),
4. prostředek – nositel zprávy (řeč),
5. dekódující příjemce – příjemcovy myšlenkové pochody, dekódování přijímané zprávy, interpretuje si na základě svých vlastních zkušeností obsah zprávy (co a jak příjemce pochopí, co si z toho vezme),
6. zpětná vazba – umožňuje vzájemnou, nikoli pouze jednosměrnou, komunikaci; výraznější u interpersonální nebo skupinové komunikace; reakce příjemce, může být: chápající pozitivní, chápající neutrální, chápající negativní nebo nechápající, žádající zpřesnění (příjemcova reakce, odpověď),
7. šum – faktory měnící záměr zprávy.
Čím více sdělovatel ví o publiku, tím efektivnější sdělení je schopen zkoncipovat a je také schopen vybrat si vhodnější prostředek komunikace. To představuje především technická, formální stránka komunikačního procesu, zpravidla nazývaná jako kanál. Lze vycházet z následujících kritérií: rychlost – například ústní komunikace je rychlejší než psaná; okamžitá zpětná vazba – komunikace face to face; osobní vliv – větší vliv, než neosobní, formální zpráva; rétorický účel – řeč je lepší pro přesvědčování, ale psaná forma dovoluje větší kontrolu; délka; potřeba záznamu; počet účastníků a jejich vzdálenost od udělovatele; dostupnost techniky; organizační omezení – náklady apod..

3. Politická komunikace
Anna Matušková v publikaci Efektivní politická komunikace uvádí, že schopnost umět jasně a srozumitelně formulovat sdělení je bezpochyby každodenní nutností každého z nás. Ve světě politiky pak dostává komunikace další rozměry. Dnešní politik by se tak měl nejenom dobře orientovat v politickém prostředí a rozumět mnoha problémům, které je potřeba řešit, ale zároveň musí být schopen jasně přinést svoji „message“ a doručit ji k voličům. Objevuje nutnost komunikovat na několika úrovních – globální, evropské, národní a samozřejmě i lokální. Úspěšný politik musí umět dobře komunikovat jak s voliči, tak svými oponenty či politickými partnery.
Umění komunikace, rétorika či schopnost přesvědčit oponenta byly nutností již pro občany Starověkého Řecka. Povinností ale i právem občana totiž bylo obhájit své stanovisko osobně přímo před Senátem, stejně tak chtěl-li si někdo stěžovat či vznést nějakou připomínku musel být schopný obstát ve střetu s tehdejšími profesionálními politiky. Neexistovala možnost si najmout právníka, který by občana ve sporu zastoupil. Tyto schopnosti byly trénovány v průběhu školního vzdělání. Zodpovědnost, kterou měl občan Starověkého Řecka je v moderních zastupitelských demokraciích v podstatě delegovaná na politiky. Součástí politické rutiny se často stává mediální trénink, protože být dobrým komunikátorem není snadné.
Volič se často rozhoduje rychle a toto rozhodnutí nemusí být podmíněno analyzováním politických programů, ale často jen pocity, je-li nám kandidát sympatický, můžeme se s ním identifikovat nebo v nás naopak vyvolává averzi atd."

Poznámka

Univerzita Jana Amose Komenského, obor studia Sociální a masová komunikace, předmět Politická komunikace.
Třetí kapitola čerpá ze zdrojů, které jsou volně dostupné na internetu.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20716
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse