Seminarky.cz > Studijní podklady > Výpisky z knih, recenze > > Management lidských zdrojů - slovensky

Management lidských zdrojů - slovensky

Kategorie: Management, Řízení lidských zdrojů

Typ práce: Výpisky z knih, recenze

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Slovensky psané výpisky z knihy o managementu lidských zdrojů seznamují s klíčovými pojmy, koncepcemi, poznatky či problémy této oblasti. Po úvodu do problematiky probírají podstatu strategického managementu lidských zdrojů, postup analýzy a popis pracovního místa nebo principy plánování lidských zdrojů. Prostor mají také témata náboru a výběru zaměstnanců, jejich hodnocení, vzdělávání, motivace a rozvoje a závěr patří otázkám mezinárodního managementu lidských zdrojů.

Obsah

1.
Člověk v pracovním procesu
2.
Postavení a úloha managementu lidských zdrojů v organizaci
2.1.
Faktory systémů managementu lidských zdrojů
2.2.
Definice managementu
2.3.
Management lidských zdrojů a jeho funkce
2.4.
Zvyšování produktivity práce
2.5.
Klasické organizační struktury
2.6.
Nový model organizace
3.
Strategický management lidských zdrojů
3.1.
Vymezení, úkoly, aktivity
3.2.
Konkurenční výhoda
3.3.
Přehled osvědčených praktik
3.4.
Praktické aspekty managementu lidských zdrojů
3.5.
Vnější prostředí
3.6.
Tvorba strategie lidských zdrojů a jejich realizace
3.7.
BSC
4.
Analýza a design pracovního místa
4.1.
Analýza pracovního místa, její zdroje a úkoly
4.2.
Metody analýzy
4.3.
Popis pracovního místa
4.4.
Design pracovního místa a přístupy k němu
4.5.
Využití analýzy a popisu pracovního místa
5.
Plánování lidských zdrojů
5.1.
Vymezení a úrovně
5.2.
Metody
6.
Nábor zaměstnanců
6.1.
Proces náboru a jeho kroky
7.
Výběr zaměstnanců
7.1.
Faktory výběru
7.2.
Kritéria a metody výběru
7.3.
Proces výběru
7.4.
Validita
7.5.
Kritéria hodnocení výběrového procesu
8.
Management pracovních výkonů
8.1.
Činnosti a úkoly
8.2.
Techniky vyhodnocování výkonů
8.3.
Přístupy k vyhodnocování výkonů
8.4.
Hodnocení a jeho vlastnosti
9.
Vzdělávání
9.1.
Důvody vzdělávání
9.2.
Diagnostický model vzdělávacího procesu
9.3.
Metody vzdělávání
9.4.
Socializace
9.5.
Školení
9.6.
Kritéria vyhodnocování efektivnosti vzdělávacího programu
10.
Rozvoj zaměstnanců a kariéra
10.1.
Formy rozvojových programů
10.2.
Charakteristiky lidského kapitálu
10.3.
Kariéra, její plánování a management
10.4.
Stádia kariéry
11.
Rozvázání pracovního poměru
11.1.
Důvody ukončení pracovního poměru
11.2.
Hromadné propouštění
11.3.
Fluktuace, produktivita práce
11.4.
Zdroje a příčiny pracovní nespokojenosti
11.5.
Spravedlivost a její ukazatele
12.
Systém odměňování
12.1.
Složky, cíle
12.2.
Faktory určující úroveň mezd a platů
12.3.
Trh práce
12.4.
Strategie a politika odměňování
12.5.
Mzdová struktura, její druhy a kritéria
12.6.
Mzdové formy
12.7.
Systémy odměňování
12.8.
Zaměstnanecké výhody
13.
Pracovní motivace
13.1.
Motivace a její formy
13.2.
Faktory motivace
13.3.
Teorie faktorů motivace
13.4.
Teorie motivačního procesu
14.
Zaměstnanecké vztahy
14.1.
Skupiny vztahů
14.2.
Pracovní smlouva
14.3.
Mezinárodní organizace práce a její ústava
14.4.
Zaměstnanecká a zaměstnavatelská reprezentace
14.5.
Odbory
15.
Mezinárodní management lidských zdrojů
15.1.
Vymezení
15.2.
Formy organizace
15.3.
Kultura rozmanitosti
15.4.
Zaměstnávání, vzdělávání
15.5.
Evropský a americký přístup
15.6.
Japonský model

Úryvek

"1 KAPITOLA ČLOVEK V PRACOVNOM PROCESE

Organizácie vytvárajú ľudia, pretože im umožňujú dosiahnuť také ciele, ktoré nedokáže dosiahnuť jednotlivec, to znamená že organizácia vzniká vždy s určitým jasne definovaným cieľom.
Dôvody pre partnerstvo medzi ľuďmi a organizáciami:
• Požiadavka na produktívne a účinné využívanie všetkých zdrojov
• Spotrebiteľský dopyt po výrobkoch a službách
• Globálna hospodárska súťaž

Kvantitatívny aspekt:
Predstavuje demografický vývoj našej spoločnosti, obyvateľstvo Slovenska starne, teda sa znižuje počet obyvateľov v nižšej a zvyšuje sa počet obyvateľov vo vyššej vekovej kategórii. To bude znamenať nedostatok pracovnej sily v produktívnom veku.
Kvalitatívny aspekt:
Predstavuje potreba kvalifikovanej pracovnej sily, napr. podiel vysokoškolsky vzdelaných ľudí na Slovensku je nižší ako v iných rozvojových krajinách.

Organizácie existujú s cieľom uspokojovať dopyt po službách a výrobkoch, bez dopytu po službách a výrobkoch nemôžu existovať.

Konkurenčné prostredie je nevyhnutnou podmienkou fungovania trhovej ekonomiky.
Hlavné regulátory trhovej ekonomiky sú: ponuka a dopyt.
- udržiavajú ekonomiku v rovnovážnom stave
- sú regulátory, ktoré usmerňujú ekonomiku smerom k cieľu, ktorým je spoločenské dobro

Organizácia, ktorej produkty nie sú schopné konkurovať na trhu, stráca zákazníkov a v konečnom dôsledku aj zmysel svojej existencie až nakoniec zanikne.

Ľudské zdroje majú potenciál stať sa konkurenčnou výhodou organizácie, tým máme na mysli kvalitu pracovnej sily.

Najvýznamnejšie zložky kvality pracovného života sú:
- zodpovedajúca mzda
- istota v zamestnaní
- pracovné podmienky
- stres na pracovisku
- medziľudské vzťahy na pracovisku
- zamestnanecké výhody
- účasť na rozhodovaní
- štýl vedenia ľudí
- kompetentný vedúci
- dĺžka pracovného dňa
- flexibilný pracovný čas
- služby zamestnancom
- spravodlivé zaobchádzanie zo strany zamestnávateľa
- príležitosť na ďalší osobný rast a funkčný postup
Globalizácia – z ekonomického hľadiska znamená existenciu globálneho teda celosvetového trhu. Za jej typické prejavy môžeme považovať:
- pracovná príležitosť v zahraničí a kariéra v zahraničnej spoločnosti
- narastá počet ľudí, ktorí pracujú doma ale v zahraničnej spoločnosti
- medzinárodné spoločnosti presúvajú svoje aktivity do krajín s lacnejšou pracovnou silou

Diverzita pracovnej sily súvisí s procesom globalizácie, rozumieme ňou takú pracovnú silu, ktorú tvoria ľudia pochádzajúci z rôznych krajín rôznej rasy, rôzneho kultúrneho prostredia, veku a pohlavia."

Poznámka

Důležité informace jsou tučně značeny.
Součástí práce jsou schémata a tabulky o rozsahu cca 2 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera24331
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse